Korpe od banane i ručno tkani tekstili predstavljeni su u sedmoj IKEA Innehållsrik kolekciji, kreiranoj u saradnji sa malim indijskim kompanijama…
Ova kolekcija sa svojom indigo temom predvođena je IKEA Social Entrepreneurs inicijativom, koja je uspustavljena 2013.godine, kako bi omogućila kreiranje dugotrajnih partnerstava sa društvenim preduzećima koja pomažu marginalizovanim ljudima širom sveta.
Za poslednje izdanje Innehållsrik kolekcije, čije ime u prevodu znači sveobuhvatno – IKEA Social Entrepreneurs sarađivali su sa dve kompanije iz Indije, nazvane Rangsutra i Industree. Obe ove kompanije rade sa zanatlijama iz Indije, kako bi očuvali i negovali lokalne tradicije ručnog rada. Rangsutra kompanija zapošljava preko 3.000 vrsnih zanatlija, pri čemu njih 500 učestvuje u proizvodnji IKEA kolekcija. Industree sa druge strane, izdržava oko 600 zanatlija, od kojih 510 učestvuje u IKEA saradnjama i čak 80 % su žene.
Proizvodnja Innehållsrik kolekcije daje priliku za rad ženama, pomažući im da poboljšaju standard svojih svakodnevnih života i udalje se od novčane zavisnosti prema nezavisnom životu. Kolekciju je dizajnirala Stina Engler zajedno sa Sarom Fager, uz učešće dve indijske kompanije.
Pored korpi od kore banane koje smo pomenuli, deo kolekcije su ručno tkana i ručno vezena ćebad, peškiri i jastučnice.
“Unapred smo znali da će Innehållsrik kolekcija imati temu inspirisanu plažom sa plavom bojom u fokusu i naravno prirodnim materijalima, ali sve dok nismo doputovali u Nju Delhi, nismo znali kako će ona izgledati kada oživi”, rekla je Englerova. “Videli smo neverovatne plave tekstile sa dezenima, koji su nas odmah oduševili. Potom smo imali sastanak sa zanatlijama tokom kog smo razmenjivali ideje, odlučili se za vez i tip tkanja”.
Od 2013.godine, broj IKEA partnera u ovom programu, porastao je sa četiri na sedamnaest. Danas, IKEA kompanija kaže, taj program doprinosi boljem životu više od 10.500 ljudi. “Kako bi smo podržali razvijanje naših partnera i njihov rast, blisko sarađujemo sa njima, delimo znanje o dizajnu, proizvodnji, menadžmentu, izvozu i mnogo čemu drugom”, rekli su iz IKEA kompanije.
Innehållsrik kolekcija sastoji se od 18 proizvoda, koji će biti dostupni za kupovinu u odabranim IKEA prodavnicama. Ručno rađeni predmeti dobili su cenu koja je u skladu sa ostatkom IKEA pristupačnih masovno proizvedenih predmeta. Innehållsrik prekrivač košta 28.5 €, peškir za kupanje 14.25 €, dok set postavljenih kutija sa poklopcom možete dobiti po ceni od 8 € za svaku.
IKEA je jedna od vodećih globalnih kompanija koje često učestvuju u humanitarnim projektima i kao korporacija pomažu razvoj zemalja trećeg sveta, u kojima stanovnici nemaju prilike da se susretnu sa mogućnostima i dobrobitima razvijenijeg dela planete. Do sada, oni su učestvovali i sami pokrenuli veliki broj inicijativa, čiji je cilj poboljšanje kvaliteta života svih ljudi na planeti, podjednako. Njihove kolekcije često sa sobom nose dublje značenje od jednostavno predivnog i pristupačnog dizajna.
N.Đ.
Izvor: Dezeen