Najnoviji Izveštaj o životu kod kuće pokazuje nam odnos ljudi u Srbiji prema konceptu privatnosti


Šesto izdanje IKEA Izveštaja o životu kod kuće, globalne godišnje studije kompanije IKEA, istražuje kako širom sveta izgleda privatnost u domu i da li je možemo ostvariti.

Ove godine, studija za Izveštaj o životu kod kuće sprovedena je u 35 zemalja, a jedna od njih je i Srbija. Prema studiji, iako 89% ljudi u Srbiji privatnost u domu smatra svojim pravom, 13% smatra da potrebe za privatnošću u domu nisu ispunjene. Istraživanja su pokazala da 95% građana Srbije smatra da ima dovoljno privatnosti u domu.

„IKEA svake godine sprovodi istraživanja kako bi saznala više o potrebama i navikama ljudi kada je u pitanju svakodnevni život kod kuće. Ovo nam je istraživanje otkrilo kako čak 89 % građana u Srbiji smatra da ima pravo na privatnost u svom domu, dok je odgovornost povezana sa brigom o drugima rangirana  kao glavna prepreka ostvarenju privatnosti za 18 % ispitanika, dok su ometajući faktori iz spoljnog sveta - 15%. Na temelju ovih rezultata IKEA će nastojati da razvija rešenja koja će većini ljudi pomoći u ostvarivanju privatnosti, doprinoseći tako boljem životu kod kuće“, istakla je Marija Zornić, menadžeka za strategiju, planiranje i istraživanje tržišta u IKEA Jugoistočna Evropa.

Znamo da je privatnost važna, ali ne tražimo je uvek otvoreno. Iako većina nas privatnost smatra pravom, 12% ljudi globalno i 5% građana Srbije ne oseća da ima pravo da zatraži privatnost u svom domu.

Globalno, 20% ljudi se plaši da će drugi njihovu molbu za privatnošću shvatiti lično, mada i kultura utiče na to koliko se komotno osećamo da zamolimo za privatnost. Na primer, u Egiptu i Indiji, zemljama u čijoj je kulturi izraženo poštovanje starijih, teže je otvoreno i verbalno zatražiti privatnost kod kuće, dok je Austrijancima i Nemcima to lakše. 5% građana Srbije sa manje lakoće izražava tu potrebu dok 24% građana koristi samo neverbalne signale, a njih 18% koristi samo usmene zahteve kada treba da zatraži privatnost.

Privatnost kod kuće – kriza s mogućim posledicama na naše mentalno i fizičko zdravlje. IKEA Izveštaj o životu kod kuće za 2019. godinu pokazuje da troje od četvoro ljudi (76%) veruje da je privatnost važna za blagostanje. Kada ljudi ne dobiju privatnost koja im je potrebna, osećaju frustraciju (56%) i anksioznost (35%, koja raste do 40% kod mladih ljudi uzrasta 18-24 godine). U našoj zemlji, frustracija pogađa 54% građana, dok 24% osobe osećaju anksioznost. S druge strane, kada je moguće ostvariti privatnost u domu, globalna većina se oseća smireno (74%), zadovoljno (57%) i radosno (42%). Rezultati pozitivnog uticaja na građane Srbije kada imaju privatnost u domu su slični: 77% oseća smirenost, 71% oseća zadovoljstvo, a 37% radost.

Istraživanje takođe razjašnjava i načine na koje ljudi vide odnos između privatnosti i prostora. 23% građana Srbije veruje da veći prostor ne bi bio toliko presudan u postizanju kvalitetnije privatnosti, ali 26% građana Srbije smatra da ograničeni prostor u domu jeste delom prepreka za privatnost i smatra da bi im bila potrebna veća kuća za više privatnosti.

Povezane teme

16.08.2021 IKEA

IKEA punjač za baterije prerušen u knjigu

Ovaj praktičan predmet je ekološki prihvatljiv i pomaže u održavanju nereda.

15.04.2021 IKEA

Upoznajte IKEA Klippan - presvlake od recikliranog teksasa

IKEA je još jedna u nizu kompanija koja se odlučila da podigne svest svojih potrošača kada je u pitanju reciklaža. Upravo zato je i odlučila da se udruži sa holandskim pionirom u p...

31.03.2021 IKEA

Uz nove IKEA PAX garderobere i KOMPLEMENT unutrašnje dodatke lako je imati urednu spavaću sobu

Održavati red u savremenom domu, ponekad zaista nije lako. Pored najbolje volje, tu je odsustvo vremena, ali i ideja i prostora za odlaganje svih neophodnih stvari. Posebno izazovn...

28.02.2021 IKEA

Oazu savršenstva lako je stvoriti uz IKEA Godmorgon kolekciju za kupatilo

IKEA se uvek trudi da ide u korak s vašim potrebama i da vam ponudi rešenja koja će odgovarati vašem tempu života. Imajući na umu koliko je vreme sa kojim raspolažete dragoceno i k...

05.02.2021 IKEA

IKEA Enhet kuhinja - zadovoljstvo koje nadmašuje očekivanja

Kada se useljavate u mali dom i imate pred sobom prazno platno na kom bi trebalo da naslikate vašu novu kuhinju, to može da deluje kao izazovan zadatak. Pre svega teško je žonglira...

02.02.2021 IKEA

IKEA rešenja za odlaganje u ulaznim prostorima u minimalističkom stilu

Kada je reč o minimalističkom stilu uređenja, čini se da se IKEA nameće kao najlogičniji izbor. Nudeći svima onima koji cene manje naspram više, u pogledu uređenja prostora u kom ž...

28.01.2021 IKEA

Posle 70 uspešnih godina IKEA okreće novi list

IKEA katalog nosi sa sobom izvanredno nasleđe od 70 godina. Tokom svih ovih godina ovaj katalog je postao svima dobro poznata i voljena publikacija. Ono što je IKEA brendu bilo naj...

16.01.2021 IKEA

Upotreba IKEA Ribba polica u savremenom domu

Kada je reč o funkcionalnom i praktičnom nameštaju i dodacima, čini se da IKEA brend ima ubedljivo vođstvo na tržištu. Mnogi proizvodi ovog brenda osmišljeni su pre svega da učine...

26.12.2020 IKEA

Napravite minijaturnu verziju IKEA doma uz pomoć medenjaka

Sezona novogodišnjih i božićnih praznika biće poprilično neuobičajena za mnoge ljude širom sveta. Svesni smo da godina sa kojom se opraštamo nije bila baš najbolja, i da ćemo prazn...

25.12.2020 IKEA

IKEA vam predstavlja prvu mini kuću čiji enterijer izgleda privlačno i praktično

Da li ste i vi nekad sanjali o tome da imate malu kućicu negde u šumama Skandinavije, u blizini jezera okruženi planinama? Iznenađujući je podatak koji otkriva koliko ljudi mašta o...

23.12.2020 IKEA

Trendovi dekoracije koje vam IKEA katalog donosi u 2021. godini

Željno iščekujemo tu famoznu 2021. godinu, puni nade da će biti mnogo manje turbulentna od godine sa kojom se opraštamo. Sa iščekivanjem Nove godine, očekivali smo i da zavirimo u...