IKEA kompanija je poprilično radoznala kada se radi o budućnosti održivog uzgoja i zdravije ishrane...
U svojoj novoj saradnji, zajedno sa britanskim dizajnerom Tomom Diksonom, IKEA planira da istraži urbanu zemljoradnju, pretvarajući naše domove u nove prostore za uzgoj. Ova ambicija se zasniva na pronalaženju pristupačnih i naprednih rešenja, koja se mogu koristiti za uzgoj biljaka unutar jednog doma i dalje od njega.
Hrana je krucijalni deo života, a IKEA želi da nas inspiriše i omogući nam zdraviji i održiviji životni stil. Ako se više zeleniša bude uzgajalo kod kuće, to će imati pozitivni uticaj na planetu, sa manje prevoza, smanjenje upotrebe vode i manje bačene hrane. Zajedno sa Tomom Diksonom, IKEA i njihovi principi demokratskog dizajna biće korišćeni za razvoj pristupačnih i održivih rešenja za uzgoj hrane, kao i njenu konzumaciju unutar naših domova i urbanih zajednica.
„Za IKEA kompaniju, ova saradnja se zasniva na izazovnom načinu na koji društvo generalno posmatra uzgoj, a ona se obraća činjenici da je moguće i nagrađujuće posedovati sopstveni komad na kom možete uzgajati hranu samostalno, čak i u gradu. Hrana je od ključnog značaja za čovečanstvo, a dizajn je može podržati boljim rešenjima. Na kraju krajeva, ljudi kojima se obraćamo moraju biti inspirisani da uzgoje i prikupe svoju sopstvenu hranu unutar svojih domova i zajednica“, kaže Džejms Fučer, kreativni vođa IKEA Range & Supply odseka.
IKEA kompanija i Tom Dikson će prve ideje na ovu temu podeliti sa nama tokom maja iduće godine, odnosno tokom izložbe cveća i pejzažne arhitekture u Ujedinjenom Kraljevstvu. Bašta će biti otvorena za javnost, a uzeće u obzir budućnost okruženja i važnost lokalnog uzgoja hrane. Ona će istražiti kontrast hiper-prirode i hiper-tehnologije, kako bi dodatno ohrabrila nezavisni pristup uzgoju.
„Zemljoradnja ima svoju univerzalnu privlačnost i transformacionu snagu. Bez biljaka i više sadnje, svi smo u nevolji! Iako nismo tradicionalni dizajneri bašta, mislimo da možemo pokazati način na koji svako od nas može napraviti mali korak prema pozitivnoj budućnosti, emitujući ne samo lepotu, već i funkcionalni značaj hortikulture kroz tradicionalno znanje i najnovije inovacije u uzgoju“, izjavio je Tom Dikson.
Inače, izložba cveća koja će se održati u maju iduće godine, predstavlja samo prvi korak u saradnji IKEA brenda i dizajnera Toma Diksona, pa će njen fokus biti na izgradnji svesti o poreklu hrane i demonstriranju načina na koje ono može biti deo jednog doma. Kada se ljudima pokaže koliko je lako uzgojiti sopstvenu hranu, sigurni smo da će mnogi biti zaintrigirani njihovim prikazom, kreiranim u zajedničkom projektu. Sledeći korak daće im priliku da zemljoradnju i održivost učine pristupačnijim mnogim ljudima, jer je svetu na globalnom nivou potrebna pomoć u ovom polju, razvijajući seriju lako dostupnih proizvoda za urbani uzgoj, koji će biti dostupni na globalnom nivou, u IKEA prodavnicama od 2021.godine.
N.Đ.