IKEA kompanija udružila se sa inovativnpm start up kompanijom, Altered, kako bi kreirali vrhunsko rešenje za štednju vode, dostupno svima…
Njihov dogovor dozovljava kompaniji IKEA da koristi patentiranu Altered tehniku, razvijajući inovativnu mlaznicu koja se može postaviti na skoro svaki tip česme, omogućavajući korisnicima da smanje svoju potrošnju vode za preko devedeset procenata.
U današnje vreme, 1.1 milijarda ljudi nema pristup čistoj vodi, dok 2.7 milijardi ljudi pati od nedostatka vode makar jedan mesec godišnje. IKEA želi da bude kompanija koja će biti deo pozitivnih promena, smanjujući svoj uticaj na vodu u svom proizvodnom lancu i povećanjem pristupa čistoj vodi. Jedan deo ove posvećenosti omogućava IKEA konzumentima da smanje svoju ličnu potrošnju vode.
Blizu jedna desetina globalno dostupne sveže vode konzumira se unutar domaćinstava, pa su zato inovacije u efikasnosti po ovom pitanju veoma važne. Mlaznica za vodu MISTELN koju su IKEA i Altered kreirali zajedno odgovaraće skoro svim slavinama, koje inače koriste oko osam litara vode po minutu. Ova mlaznica će tu količinu smanjiti na 0.25 litara po minutu u režimu izmaglice, odnosno na 1-5 litara u režimu mlaza.
“Mi smo na putu koji nas vodi ka kreiranju vrhunskih rešenja za štednju vode koje će biti dostupno brojnim ljudima. Naš cilj je da se udružimo sa inovativnim kompanijama, kako bismo zajedno kreirali ta rešenja, koja se bave smanjenjem potrošnje vode, njenog recikliranja, filtriranja i dobijanja energije. Odabrali smo da sarađujemo sa kompanijom Altered jer imamo slične vrednosti i razmišljanje kada se radi o dizajnu proizvoda, kao i zbog činjenice da zajedno možemo ostaviti snažniji pozitivni utisak na čitav svet”, rekla je Mari Olson, poslovni lider u sektoru Bedroom & Bathroom IKEA kompanije.
Cena ove mlaznice trebalo bi da bude oko pet evra, što će je učiniti dostupnom za daleko veći broj ljudi, a cilj je da njena prodaja krene od avgusta iduće godine.
“Naša misija je da redefinišemo uštedu vode za sve ljude. Kada smo našu tehnologiju učinili dostupnom za IKEA kompaniju, nismo samo dobili priliku, već je to bilo nešto što moramo učiniti. Kreiranje rešenja koje je pristupačno i dostupno mnogim ljudima je upravo ono što nam je neophodno. Ipak, problem vode i njenog nedostatka neće se rešiti jednom solucijom – biće potrebno na hiljade rešenja da bismo zaista uticali na nju. Ovo je jedno od rešenja i mi smo ponosni što smo deo toga”, rekao je Johan Nilen, CEO Altered kompanije.
N.Đ.