Kompanija IKEA polaže velike napore kako bi pomogla svojim radnicima sa malom decom i istakla svoju brigu o njihovom privatnom životu...
Pored toga, švedski brend nastoji da podstakne rodnu ravnopravnost kako na radnom mestu, tako i kod kuće, uvodeći novi vid podsticaja za svoje zaposlene. Svi novopečeni očevi koji rade u kompaniji IKEA Srbija, sada mogu dobiti mesec dana plaćenog odsustva, koje mogu provesti sa bebom ili bebama, nakon što se njihove lepše polovine vrate na posao.
Nakon jednokratnog odsustva, novopečene tate dobijaće platu u iznosu pune zarade, što predstavlja dodatnu pogodnost kompanije IKEA u našoj zemlji za sve njene zaposlene, pored onoga što je osigurano zakonom. Ovakva odluka predstavlja segment plana švedskog brenda vezanog za unapređenje rodne ravnopravnosti u zajednici i podrške zaposlenima u vidu vrednovanja njihovih ličnosti, kako u okviru radnog prostora, tako i u privatnim uslovima.
"Trenuci koje provodimo sa svojim najmilijima predstavljaju ključne faktore u stvaranju izvanrednog balansa između poslovnog i privatnog života, donoseći našim zaposlenima zadovoljstvo. Naš stav se zasniva na pomoći prilikom konstantnog balansiranja između dve suprotne i uzajamno povezane role. Pored toga, mi u kompaniji veoma dobro znamo da u 95% slučajeva žene odlaze na porodiljsko bolovanje u Srbiji, zasnovano na verovanju da je tako bolje iz finansijskih razloga. IKEA predstavlja brend fokusiran na dostizanje rodne ravnopravnosti, dok plaćanjem jednomesečnog odsutva tatama zaposlenim kod nas, mi promovišemo podjednako učestvovanje u podizanju dece od malih nogu", izjavila je Aleksandra Triantaflidou, direktor zadužen za ljudske resurse brenda IKEA Jugoistočna Evropa.
Ovom plaćenom odsustvu raduju se brojni radnici kompanije IKEA Srbija, dok jedan od ljudi zaposlen u samouslužnom magacinu, Milan Stamenković, koji je nedavno dobio sina Kostu, jasno vidi važnost upoznavanja sa bebom od najranijih dana. "Sada kada živimo brzo, slobodno vreme postaje dragoceni resurs, a gotovo ga nikada nemamo u dovoljnoj meri. Novopečenim očevima za koje je ovaj program kreiran, želim da provedu vreme sa svojom decom i nađu im se koliko bi to i želeli", rekao je ponosni tata i jedan od učesnika inovativne kampanje.
Kompanija IKEA zasniva svoje stavove na tome da plaćena odsustva za očeve donose nove korake ka uspostavljanju uravnoteženog društva, ali i poslovanja. Ovim putem, švedski brend dodatno pruža napore usmerene ka razumevanju među zaposlenima, kritične važnosti modela utemeljenih uloga u privantom životu, istovremeno olakšavajući porodiljama povratak na radno mesto, sa muškim delom populacije koji će se poslu vratiti sa novim entuzijazmom.
N.Đ.