Dom sutrašnjice IKEA brenda je ono što nam je svima preko potrebno

Najteži zadatak koji je ljudima dat jeste da nauče da žive u slozi sa prirodom.

Večita težnja čoveka da menja svoje stanište u želji da sebi obezbedi komfor, dovela je do disbalansa u pogledu zagađenosti vazduha, zemlje, vode... Prema istraživanjima koje je IKEA brend sproveo nedavno, do 2050. godine preko 70 % stanovnika sveta će živeti u velikim gradovima. U tom pogledu, ljudi moraju preispitati način svog življenja, ako žele da zadrže svoj opstanak na našoj planeti.

Bolji način života je zdraviji način, onaj koji je u većem dodiru sa prirodom, koji se ne kosi sa njenim nastojanjem da nam zapravo obezbedi taj zdraviji život. "Dom sutrašnjice", kreiran u Poljskoj pod okriljem IKEA brenda je zapravo način koji nas može naučiti da živimo u harmoniji sa prirodom.

Novi urbani koncept života ima za cilj da svakom ko se sa njim upozna pokaže kako da živi u skladu sa prirodom i da u svoj dom uvede ekološka rešenja, koja se pre svega odnose na izazove koji nas čekaju u bliskoj budućnosti u vidu prevelike količine otpada, iscrpljenosti prirodnih resursa, suše, rasta cene hrane, kao i potrebe da se boravi u zdravijem i zelenijem okruženju.

Dom sutrašnjice je postavljen unutar napuštene zgrade koje je stara preko 120 godina. Čitav koncept je zamišljen kao cirkulacija hrane, vode, otpadaka i drugih resursa između različitih prostora sa ciljem stvaranja neke vrste velikog metabolizma. Poenta celog poduhvata je da jedan proces postaje osnova za drugi.

Srce sitema predstavlja kućni vrt koji se bazira na sistemu bez tla, koji koristi do 90 % manje vade u odnosu na tradicionalan uzgoj biljaka. U ovom sistemu je moguće uzgajati paradajz, papiriku, krompir, kupus, mahunarke, jagode, zeleno bilje, pečurke i mnode druge biljke zahvaljujući akvafoniji, hidrofoniji i aerofoniji.

Ako se odlučite za postavku ovakve farme u svom domaćinstvu, mogli biste nesmetano da se hranite namirnicama koje ste lično uzgojili, a koje nisu tretirane štetnim pesticidima niti izlagane negativnom uticaju spolja. 

Ž.J.

Izvor: Designboom

NAJČITANIJI TEKSTOVI IZ KATEGORIJE IKEA

Povezane teme