Galerija Lafajet, vodeća francuska robna kuća, podelila je sa nama slike svog novog vodećeg prodajnog mesta na Jelisejskim poljima u Parizu.
Projekat, koji je otvoren 28. marta 2019. godine, zauzima ukupno 6.500 kvadratnih metara što je najveći prodajni prostor u najprestižnijoj aveniji u Parizu. Unutrašnjost art deco zgrade iz 1930-ih, koja je nekada bila banka, transformisana je od strane Bjarke Ingels Group (BIG), koja je nastojala da stvori platformu za izlaganje kako brendova tako i uživanje posetioca. Poboljšan serijom digitalnih inovacija, BIG-ov dizajn za novu Galeriju Lafajet ima raspored koji omogućava posetiocima da se prirodno kreću između raspona prostora koji se prostiru na četiri međusobno povezana sprata prodavnice.
U zgradu se ulazi kroz tunel koji vodi posetioce u srce prodavnice. Odatle, staklene stepenice suprotstavljaju se postojećem stepeništu zgrade, dok izražavaju osećaj transparentnosti koji prožima šemu. Zamišljeni kao zatvoreni izlozi, šest staklenih kutija predstavljaju mesto za predstavljanje novih brendova i proizvoda.
BIG je takođe dizajnirao nameštaj prodavnice. U prizemlju, zlatni prsten okružuje atrijum - istovremeno se uklapa u arhitekturu zgrade i istovremeno pruža novi pristup trgovini. „Galerija Lafajet je pionir maloprodaje u centru grada“, objašnjava Bjarke Ingels. "Ovaj novi prostor je savršen simbol njegove želje da stvori prodavnice koje su mesta na kojima ljudi vole da borave, a ne samo da kupuju.
Robna kuća nudi niz prostora posvećenih kupovini, obedovanju i događajima. Prizemlje je opisano kao sveobuhvatan i sadržajan prostor sa pop-up trgovinama i prelepim prostorom. Prvi sprat je posvećen savremenoj modi, dok se na drugom spratu nalaze beskrajni luksuzni brendovi i kreativne etikete dok su u pizemlju mesta za uživanje u hrani i namenjena druženju. „Naš dizajn projekta je počast arhitektonskim materijalima i tradiciji prošlosti,“ rekli su dizajneri i arhitekte.
Dok šetaju prodavnicama, posetioci će moći da otkriju istorijske karakteristike koje su reinterpretirane i implementirane na savremen način. Prostori se razvijaju i transformišu kroz arhitektonske artefakte koji stvaraju okruženje koje je fluidno i jedinstveno, za mešovitu upotrebu.
Galerija Lafajet (Galeries Lafayette) poseduje svoja prodajna mesta i na adresi u bulevaru Haussmann u Parizu - u pitanju je ikonična robna kuća koja postoji od 1894. godine. U bliskoj budućnosti svoje robne kuće otvoriće u Istanbulu, Berlinu, Šangaju i Milanu.
Izvor Design Boom
Foto Galeries Lafayette