Arhitektonska kolektiva Assemble u saradnji sa umetnikom Metjuom Room, redizajnirala je ulaz u Seven Sister podzemnu stanicu u Londonu, prekrivši ga hiljadama šarenih, ručno izrađenih pločica…
Nazvan Clay Station, ovaj projekat redizajna naručio je Art on the Underground pokret, a sam projekat fokusiran je na prodajni prostor na samom ulazu u u Seven Sister podzemnu stanicu, koji je stajao prazan više od deset godina.
Inspirisani raznolikim dizajnima pločica koji se koriste širom stanica londonske podzemne železnice, Assemble studio koji je višestruko nagrađivan, sarađivao je sa umetnikom Metjuom Room, kako bi ovu jedinicu odenuli u ručno izrađene pločice.
Tokom procesa konstrukcije, postavljena je peć za sušenje u ovom prostoru, kako bi se pločice pravile na licu mesta. Takođe, tu su bile organizovane i serije radionica, kako bi lokalno stanovništvo i grupe ljudi mogli da nauče tehnike za kreiranje malih keramičkih predmeta.
Kroz slični proces onom koji je Assemble studio koristio na svojoj Splatware seriji keramike, nove pločice pravljene su od blokova obične bele gline, da bi potom bile obojene. Šarena glina je potom merena, rolana, oblikovana, sečena, sušena, pečena i glazirana, kako bi se kreiralo više od hiljadu ručno izrađenih pločica, pri čemu svaka ima svoj unikatni dizajn.
Pločice koje su tim putem nastale korišćene su za dekoraciju eksterijera zgrade. Plave i zelene mermerne pločice pokrivaju stubove, ivice i krov, dok dominantno žute pločice svoje mesto pronalaze na zidovima i dimnjaku.
“Šareni pristup za koji smo se odlučili nastao je nakon dugačkog perioda istraživanja i eksperimentisanja u studiju”, rekao je Metju Ro, diplomac Kraljevske Akademije umetnosti, koji je specijalizovan u radu sa glinom. “Kao rezultat, dobili smo pločice koje su besprekorna kompozicija mešavine različitih glina”.
“Bilo je sjajno sarađivati sa timom iz Assemble studija i videti različite veštine na delu. Tokom proizvodnje, brzo je postalo očigledno da će kiosk za prodaju karata kreiran ovim pristupom biti plod ljubavi, jer je svaki element iskorišćen za njegovu izradu rolan i potom glaziran rukom”.
Dizajneri se nadaju da će ovim svojim projektom na stanici podzemne železnice izazvati i druge prakse da pokušaju nešto slično u drugim delovima grada.
“Naša saradnja sa Metjuom bila je sjajna prilika za eksperimentisanje sa arhitektonskom keramikom, tehnikama i dezenima, odnosno nečim što već sada ima bogatu istoriju”, rekli su iz Assemble studija. “Želeli smo da vidimo kakav će uticaj imati ta mala ugaona građevina kada dobije svoju novu upotrebu nakon što je deset godina provela prazna i kada joj je podareno izobilje brige i pažnje”.
“Ovim projektom, naveli smo ljude iz ovog dela Londona da ponovo rade zajedno jedni sa drugima i pomogli smo im da razviju nove veštine organizovanjem brojnih radionica upravo za njih. Verujemo da smo takođe obogatili putovanje jednog čoveka, jer će sada on imati priliku da na svojoj svakodnevnoj trasi ugleda nešto sasvim drugačije od onoga na šta je navikao”.
N.Đ.
Izvor: Dezeen
Foto: GG Archard.