U Južnoj Koreji, gradu Gwangju, otvoren je novi trži centar koji je dizajnirao OMA studio. Isti nosi naziv Galleria, a predstavlja jedan od najvećih tržnih centara na celom svetu. Ipak, ono što svakako ostavlja bez daha jeste arhitektura i dizajn ovog objekta.
Glavni zadatak arhitekata bio je formiranje estetski i kulturološki značajnog tržnog centra za lokalno stanovništvo. Sam objekat se vizuelno veoma razlikuje od već postojeće gradske arhitekture, što je samo dodatno doprinelo njegovom značaju.
Najviše izražena karakteristika svakako da su višeslojne staklene strukture koje se protežu duž cele zgrade. Iste imaju multifunkcionalni značaj: omogućavaju prolaznicima da pogledaju enterijer, a takođe služe i kao put do bašte koja se nalazi na krovu. Svakako da zahvaljujući njima tržni centar ima veliku količinu prirodne svetlosti, a posetioci iznutra mogu da uživaju u panoramskom pogledu na grad.
Pored toga što ima funkciju tržnog centra, ovaj objekat će u budućnosti biti mesto gde će se održavati izložbe i drugi kulturni događaji.
S.B.
Photo: Elledecoration.ru