Insta dizajn ili dizajn u vreme Instagrama

Svi su željni saznanja tajne osvajanja Instagrama.

Traganje za lajkovima i pratiocima natera obične korisnike društvenih mreža da traže sva nova cool mesta za publikacije. Ovo podstiče vlasnike kafića, restorana, hotela da urade Instagram enterijere kako bi zadovoljili potrebe kupaca, s jedne strane, i popularizovali instituciju, s druge strane.

Postoji Instagramizacija stvarnosti koja nas okružuje. Dizajneri i arhitekti imaju široke horizonte: potpuno nova kategorija projekata kreiranih posebno za Instagram.

Društvene mreže su važan deo našeg života, to je očigledno. Ono što prikazujemo na mreži postaje vrednije od onoga što u stvari doživljavamo. Statistika kaže da je fenomen samo-stvaranja na najvišem stepenu razvoja. Društvene mreže, a posebno Instagram, pronašle su način da koriste dve osnovne ljudske potrebe: želja da budemo deo društva i želja da se osećamo značajnim. A gde postoji potražnja, tu je i posao.

S obzirom da se sada generacija novog milenijuma sve više privlači na instagrammabilnim mestima, dizajn enterijera javnih mesta postaje sve „fotogeničniji“, pogodan za deljenje na društvenim mrežama. Instagram je postao integralno marketinško sredstvo. Vizuelna estetika je ključ uspeha. Milioni fotografija na javnim mestima se svake sekunde besplatno  oglašavaju i pokrivaju veliku publiku. Zadatak dizajnera je da stvore idealne uslove (sa tehničke i praktične tačke gledišta) za savršen insta-momenat.

Kontrasti, boje i originalni koncepti su, naravno, lideri u izboru dizajnera i arhitekata prilikom dizajniranja dizajna prilagođenog Instagramu. Svetle kombinacije boja pojavljuju se u unutrašnjosti. Boja i pravilno osvetljenje su osnovno izražajno sredstvo za dobijanje visokokvalitetne slike. Dobro rešenje je logotip na posudi, zidu ili podu za enterijer. Ništa ne sme ometati čitanje slike enterijera sa fotografije. Osim činjenice da postoje čitavi praktični priručnici o tome kako unutrašnjost učiniti atraktivnom za Instagram, društvene mreže prepune slika iz različitih enterijera dovele su do poplave imitatora.

Kao rezultat - efekat klonova širom sveta sa sličnim enterijerom. Mesta počinju izgledati isto, autentičnost je potpuno izgubljena: originalni pod, vedre boje, neonski znakovi, ogledalo površine. Zasićenje dolazi brzo. Unutrašnjost, koja je juče svima bila impresivna, danas je već poznata i sasvim obična. Ali marketinška šema funkcioniše, pa dizajneri uzimaju u obzir želje i nude stopostotno neprikladan dizajn enterijera, pokušavajući da nadmaše postojeće trendove. Ko zna, možda su mesta u kojima su svi uređaji ostavljeni u garderobi, sa prigušenim svetlima, upaljenim svećama, prijatnim materijalima na dodir i udobnim boravkom tokom živahnog razgovora, popularnija u stvarnosti? Ali zbog činjenice da jednostavno ne stupaju na Instagram iz tehničkih razloga, mi to ne znamo? Najverovatnije, ovo je privilegija generacije koja pamti vremena bez interneta, a današnji „život na Internetu“ je stvarni život. Bez internet veze život zaista prestaje. Nema vašeg foto izveštaja o danu, što znači da nije bio ni u vašem životu. Stoga je instalacioni dizajn enterijera neophodan za dobijanje super slike.

 M.L.

 

Povezane teme

15.09.2025 Lifestyle

Mandarin Oriental Qianmen: Luksuz koji diše istorijom Pekinga

U srcu Pekinga, tik uz čuvenu Qianmen ulicu, Mandarin Oriental Qianmen Beijing oživljava duh tradicionalnog hutonga kroz suptilnu restauraciju koja spaja istorijsku autentičnost i...

04.09.2025 Lifestyle

Bukurešt gradi neobičan kafić između dve stambene zgrade

Mikro-kafić, koji je dizajnirao rumunski studio Vinklu, inspirisan je japanskim svetilištima pored puta.

04.09.2025 Lifestyle

Predstavljen program Weekenda.18 Hejteri, stereotipi i predrasude, novinarske zvezde, šest festivala, jedan nezaboravan doživljaj

Na maksimirskom Vidikovcu uz inspirativne razgovore i letnju atmosferu predstavljeno sve što nas čeka od 18. do 21. septembra u Rovinju – program najuzbudljivijeg regionalnog festi...

02.09.2025 Lifestyle

Crvene potpetice, crveni podovi: Unutar prvog Louboutin hotela u Portugalu

Ponekad najlepše priče nastanu potpuno slučajno.

29.08.2025 Lifestyle

Milano Fashion&Jewels 2025: Spoj mode, nakita i održivog dizajna

U septembru 2025. Milano ponovo postaje centar globalne kreativnosti…

29.08.2025 Lifestyle

Hotel koji spaja prošlost i sadašnjost na najluksuzniji način

Nous Santorini ima jedinstvene kvalitete i neverovatan pejzaž, stvarajući međunarodno okruženje modernog luksuza i uživanja.

22.08.2025 Lifestyle

Hoteli koje ne smete propustiti ukoliko ovog leta krećete u obilazak Afrike ili Bliskog Istoka

Planirate posetu Africi ili Bliskom Istoku? Ovo su najbolji hoteli za vas!

20.08.2025 Lifestyle

Plutajući spa-hotel u švedskim vodama s pogledom na Aurora Borealis

Arhitekti Bertil Harström i Johan Kauppi dizajnirali su ovaj spa u kom se možete kupati okruženi prirodom.

18.08.2025 Lifestyle

Donald Tramp će izgraditi balsku dvoranu na mestu istočnog krila Bele kuće

U svom prepoznatljivom stilu grandioznih poteza, predsednik Sjedinjenih Američkih Država, Donald Tramp, najavio je ambiciozan arhitektonski poduhvat koji će zauvek promeniti izgled...

11.08.2025 Lifestyle

Maxx Royal Bodrum: arhitektonska oaza bezbrižnosti gde priroda grli luksuz

Smešten duboko među zelenilom severnog Bodruma, hotel Maxx Royal Bodrum predstavlja savršen spoj moderne elegancije i harmonične povezanosti sa prirodom.

07.08.2025 Lifestyle

Biofilni dizajn - povezivanje s prirodom poboljšava zdravlje i dobrobit

Koncept biofilije (ljubav prema prirodi) zasnovan je na činjenici da svi imamo genetsku povezanost sa prirodnim svetom, urođenu privlačnost čoveka prema prirodi i prirodnim procesi...