Ljubitelji MUJI arhitekture obožavaju minimalistički stil ovog brenda, baziran na japanskom konceptu "su", koji označava obično ili neukrašeno.
Sada su izbacili novu kolekciju Muji baraka, koja se sastoji od tri prefabrikovane kuće opisane kao utočišta od svakodnevne gradske vreve i neizdrživog tempa života. Predstavljene na godišnjem tokijskom događaju Desing Touch, tri male mikro kuće su dizajnirane uz pomoć Konstantina Grčića, Nata Fukosave i Jaspisa Morisona, dok se u ovoj saradnji japanski minimalizam susreće sa ostalim savremenim vizijama.
U jednoj od njih možete osetiti čistu nemačku industrijsku estetiku koju donosi Grčić, koji je kreirao MUJI baraku od aluminijuma. Sudeći po arhitekti, ova kompaktna koliba sa svojih 3x3, 3x4,5 metara, je više osnova nalik aluminijumskom kontejneru, ne toliko dizajniranom za život, nego više kao običan prostor za različite aktivnosti. "U njoj uopšte ne mora biti struje niti vode. Ona može biti korišćena kao prostor za obavljanje nekih radnji. Na primer, ako ste slikar možete je koristiti kao studio", objasnio je Grčić. Ipak, baraka ima dva sprata i zidove izolovane penom, solidnu konstrukciju i može biti postavljena na bilo koju lokaciju.
Zatim je tu dizajn kabine od drveta nalik brvnari, duguljaste prostrane konstrukcije, koja dolazi u kolaboraciji sa Fukosavom i poseduje razapet krov, tradicionalno japansko kupatilo, kamin na drva i velike klizeće staklene panele.
Morisonova koliba od plute može biti pristupačna vikendica postavljena pokraj termalnog izvora ili neodoljiva kućica kraj mora, sve je prepušteno mašti i volji korisnika. Umetnik je bio inspirisan svojom ličnom željom da pobegne daleko od svakodnevice, bez potrebe za izgradnjom potpuno nove vikendice.
Sve tri prefabrikovane barake su veoma lake za postavljanje, pritom je to moguće učiniti na raznovrsnim mestima. Komadi koji su kreirani specijalno za obožavatelje minimalizma se kreću u rasponu od 25,000 do 40,000 dolara i naći će se u prodaji od 2017. godine. MUJI je osnovan u Japanu 1980. godine, kao reakcija na potrošačku groznicu koja je tih godina dosegla vrhunac, dok je u isto vreme tržište bilo preplavljeno jeftinim, loše izrađenim proizvodima. MUJI je kombinacija brenda Mujirushi i vrednosti dobrih predmeta Ryohin Keikaku.
N.Đ.