Izložbom „Trenutak sada”, Kulturni Centar Kuća Kralja Petra, od 20. do 26. aprila, je predstavila beogradskoj publici četvorogodišnji retrospektivni presek dela umetnika Bogdana Pavlovića...
Pavlovićeva umetnička produkcija od 2011. do 2014. godine obuhvata crteže (tuš na papiru), ulja na platnu i papiru, akrilike na itisonu i fotografije. Kroz različite medijume likovnog izražavanja umetnik tretira slične ili kadkad iste sižee. Scene i atmosfere iz svakodnevnog života su tematska okosnica izloženih radova.
Umetnik koristi fotografiju kao polazište za slike i crteže, ali i kao nezavisan medijum.
Iako nastali po fotografskim predlošcima, slike i radovi na papiru ne podležu jednoj od osnovnih strategija fotografije, „zamrzavanju” stvarnosti ili trenutka. Zbog svoje ekspresivnosti Pavlovićeva dela su u stalnom pokretu i pulsacijama.
Najeksplicitniji primer u tom pogledu su slike rađene crvenim akrilikom na crnom itisonu. Slično klasičnim fotografijama koje nastaju u prigušeno-crvenoj svetlosti laboratorije, pod dejstvom razvijača, i forme na Pavlovićevim slikama izranjaju iz tame u trenutku dok ih gledamo.
Dodir boje sa sirovom pozadinom itisona stvara originalne pikturalne efekte koji uvode nove parametre čitanja savremene slike udaljavajući ova dela od klasičnog slikarstva.
Pavlovićev, u tehnološkom smislu, eksperimentalan pristup, ogleda se i na radovima rađenim uljanom bojom (na papiru ili platnu) kod kojih je primetna česta upotreba srebrne ili metalno sive boje, radi iznalaženja novih plastičnih kvaliteta.
Pokret je prožimajuća odlika svih predstavljenih radova. I, kao i u performansu i savremenom teatru oličava sublimaciju naših težnji, emocija, stanja duha.
Na slici iz serije „Azijska melanholija” vidimo dve mlade azisjske žene u ambivalentnom odnosu, grljenja – rvanja. Njihove kose se mrse, mešaju i pretvaraju u curenje crnog tuša koje izlazi iz okvira slike i nastavlja svoj put niz zid ateljea ili izložbenog prostora. Na taj način se slikarska stvarnost stapa sa životnom realnošću fizičkog sveta.
Posetioci raznih umetničkih izložbi su povod za nastanak istoimene serije fotografija. I u ovom slučaju pokret je dominantan, ali ovoga puta on ukazuje na odnos čoveka prema umetničkom delu, pri čemu se javlja interesantna igra značenja: posmatrač biva posmatran – uživalac umetnosti postaje siže fotografije.
Umetnička stvarnost kojom se Pavlović bavi vezana je direktno za njegova životna i vizuelna iskustva i odigrava se pred nama dok posmatramo njegova dela.
Oskar Vajld je zapisao : „Tajna života je u umetnosti”. Za dela Bogdana Pavlovića pre bi se moglo reći da je „Tajna umetnosti je u životu”, preciznije u momentu stvaranja dela, u momentu kreacije, u trentku sada.
Bogdan Pavlović
Rodjen u Beogradu 1969 godine. Diplomirao na ENSBA (Ecole des Beaux Arts) u Parizu 1997. Magistrirao na FLU u Beogradu 2002.
Samostalne izložbe(izbor):
Fondation Atelier de Sèvres-Paris , Villa St-Cyr, Galerija Fondacije Zeppter-Beograd, Florence Touber Gallery-Paris, Villa di Bivigliano – Firenca, Galerija ULUS, Galerija OZON Beograd, Anina Galerija Rogaška Slatina.
Groupne izložbe (izbor):
Bourse de Commerce de Paris, Orangerie du Sénat-Paris, Karlskrona Kunsthall Sweden, Coprim Fondation-Paris, Platforme Centre d’Art Contemporain-Paris, Galerie « 2.13pm »-Paris
Radovi u kolekcijama:
Lefranc & Bourgeois, Rado France, Muzej Zeppter, Opel France, Aéroports de Paris, Muzej Grada Beograda, Muzej Savremene Umetnosti Beograd
Projekti:
1994. dekoracija makete Opel Tigre, narudžbina General Motorsa za Salon Automobila u Parizu.
2001. plakat za film “SUPER 8 STORIES” Emira Kusturice.
2003. izložba “Stogodisnjica svetske aviacije” sa Miškom Pavlovićem u Muzeju Jugoslovenske Avijacije u Beogradu