Salone del Mobile.Milano 2023: put ka novoj taksonomiji sajma

Milanski sajam, međunarodna referentna tačka za sektor nameštaja i dizajna, povratio je svoje tradicionalno mesto u kalendaru, ponoseći se potpuno novim formatom i multidisciplinarnim kulturnim sadržajem za Euroluce, i odlukom da se izdanje za 2023. planira na jednom nivou, delujući tako kao udarni talas i otvarajući put novom dizajnu sajamske manifestacije.

61. izdanje Salone del Mobile.Milano održava se u Fiera Milano Rho od 18. do 23. aprila, vraćajući svoje proizvode na međunarodno važnu scenu. Njegov povratak je, sam po sebi, donekle izuzetan, ne samo u smislu kvaliteta predloga i kompanija koje učestvuju, već i zbog ubrzanja procesa transformacije i evolucije sajma. Salone je oduvek bio svedočanstvo izuzetne radoznalosti, spremnosti i otvorenosti za poređenje i ogromne želje i sposobnosti za poboljšanjem, inoviranjem konsolidovanih formula. Tokom poslednjih nekoliko teških godina, bilo je mnogo razmišljanja, istraživanja i pitanja o budućnosti sajmova, što je dovelo do konkretne revizije formata izložbe u pokušaju da nastavi da generiše vrednost za celu dizajnersku zajednicu.

Ova pozitivna i konstruktivna energija podstakla je tri velika nova odlaska na ovom izdanju: nivo pojedinačne izložbe, gde izlagači iz gornjih paviljona (8-12, 16-20) prelaze u donje, čime se pojednostavljuje, poboljšava i optimizuje pristupačnost i iskustvo posetilaca; novi izgled Euroluce, koji je umesto da bude usredsređen na štand, sada fokusiran na ljude i njihovu realizaciju događaja, sa pametnom, hiper-pristupačnom i bolje povezanom putanjom u obliku petlje; kulturna komponenta biće integrisana u prostore bijenala osvetljenja, sa interdisciplinarnim i iskustvenim sadržajem u rasponu od arhitekture do umetnosti, sa izložbama, razgovorima, radionicama i instalacijama specifičnim za lokaciju.

Marija Poro, predsednica Salone del Mobile.Milano, rekla je: „Jedna od karakteristika Salone del Mobile je njegova sposobnost da evoluira kako bi odgovorio na najhitnije izazove savremenog života. To smo uradili 2021. godine, kada smo osmislili Supersalone, prvi globalni događaj nakon zaista teških godina pandemije, i sa izdanjem prošlog juna, kada smo se vratili na tradicionalni format, uhvatili se u koštac sa održivošću, i to smo nastavili za izdanje 2023. Ideja da se jednostavno vratimo na april, naše tradicionalno mesto u kalendaru, posle tri godine, kao da se ništa nije desilo, bila je nezamisliva. Radili smo na davanju oblika predlozima i vizijama koje su se pojavile tokom poslednjih nekoliko godina, na osnovu nekoliko jednostavnih pitanja: koja je nova uloga Salone del Mobile.Milano? Kako i gde započeti redizajn njegove evolucije? Osluškivali smo potrebe onih koji planiraju i doživljavaju Salone, izlagača i posetilaca, održavši više od 2.300 intervjua i tematskih radnih grupa. Ovo je podstaklo ideju za izložbu na jednom nivou kako bi se olakšali tokovi i zauzeli smo gotovo „urbanistički“ pristup unutrašnjem dizajnu paviljona. Po uzoru na Euroluce, bijenale posvećeno svetu rasvete – koje se tako značajno promenilo u poslednjih nekoliko godina – redizajnirali smo stazu, integrišući prostore za kompanije sa interdisciplinarnim kulturnim sadržajem povezanim sa odnosom svetlosti, arhitekture, umetnosti i Nauka. Metamorfoza koja će verovatno zainteresovati Salone u celini, usmerena na pomoć u redizajniranju sajamskog modela.”

Sve u svemu, ovogodišnji događaj okupiće 1962 izlagača, uključujući više od 550 mladih talenata mlađih od 35 godina i 27 škola dizajna. Salone će kreirati različite svetove − Salone Internazionale del Mobile, Međunarodna izložba aksesoara za nameštaj, Workplace3.0, S.Project, Euroluce i SaloneSatellite −, upravljaće pravilima – distribucijom i rasporedom na jednom nivou, estetskim i kulturnim putevima, dok iskustveni prostori i prostori za odmor i relaksaciju predlažu pozive na akciju.

Ovo aprilsko izdanje vidi povratak bijenala rasvete (Euroluce, paviljoni 9-11 i 13-15). Sada u svom 31. izdanju, njegov izgled je preispitao studio Lombardini22, kako bi se garantovale bolje veze između četiri paviljona, pojednostavio put posetilaca kroz nepravilnu petlju, inspirisan uličnim planovima tradicionalnih italijanskih gradova – i, podjednako, kako bi se povećala vidljivost izlagača, obezbeđujući da svaki od njih ima pristojnu količinu prostora. Grad svetlosti će biti koncept i zajednička nit koja prolazi kroz izložbu.

Snaga mašte i konkretna vizija će karakterisati interdisciplinarni kulturni sadržaj koji je kustos Bepe Finesi osmislio, pretvarajući Euroluce u pozitivno središte emocija i znanja. Zahvaljujući preciznoj i inteligentnoj intervenciji Formafantasme, srce bijenala biće Aurore, veliki trg i arena za impresivna i refleksivna iskustva i mesto za brojne razgovore. Studio je takođe bio odgovoran za projekat za dvanaest sazvežđa, arhitektonskih „intermeca“ koji će ugostiti događaje u okviru izložbe koju je kurirao Finesi, pokrivajući ceo izložbeni put. Slede glavne izložbe: Masimo Kurzi će kurirati i instalirati samostalnu izložbu jedne od najvažnijih savremenih fotografkinja, Helene Binet, sa originalnim izborom fotografija koje će pokazati kako njen rad istražuje odnos između prirodnog svetla i arhitekture.

Martina Sanzarelo će prirediti i postaviti izložbu koja odaje počast klasičnoj sijalici sa žarnom niti, savremenoj priči izgrađenoj na umetnosti i dizajnu, u obliku niza sijalica koje se iz svoje primarne i pragmatične funkcije pretvaraju u uznemirujuće objekte i male eksperimentalne instalacije. Mateo Pirola je kreirao prikaz „veštačkih zvezda“, odnosno svetlećih uređaja koje „astronomi-dizajneri“ ispituju, smišljajući objekte koji prikazuju svetleća dešavanja, orbitalne sfere, reflektujuće površine, zaslepljujuća pomračenja i obojene aurore, koje je postavio From svemirski studio.

Mikele Kazavara će biti kustos kolekcije arhitektonskih slika enterijera u kojima je veštačko svetlo glavni junak: raspored napunjen akcentima i svetlosnim tačkama, u kome se može uočiti izvor svetlosti, koji naseljava i transformiše prostor na poseban način; instalacija ove izložbe, koju je osmislio Berfu Bengisu Goren, čini hibridno iskustvo, jer je stvarni izložbeni prostor posvećen radionicama i stručnim sastancima, tehničkim i tehnološkim demonstracijama. Na kraju, Mauricio Nanuči, jedan od najmoćnijih tumača veštačkog svetla u savremenoj umetnosti, kreiraće instalaciju specifičnu za lokaciju, dugačku svetleću neonsku frazu: YOU CAN IMAGINE THE OPPOSITE koja podstiče gledaoca da se slobodno bavi kreativnim, radoznalim pristupom. Još jedan važan prostor i pravi „kulturni garnizon“ će se sastojati od specijalizovane knjižare za dizajn, umetnost i ilustraciju, koja će takođe skladištiti knjige koje istražuju temu svetlosti na različite načine. Kustos prostora će biti Corraini Editori, a projekat koji je osmislio studio Formafantasma opisan je kao intiman, topao i gostoljubiv prostor. Paviljoni Euroluce će takođe sadržati bistro i fini restoran, koji je dizajnirao Piero Lissoni, kako bi se uklopio u koncept prostora na bijenalu.

Više od 550 ambicioznih dizajnera učestvovaće na 24. SaloneSatellite događaju, na njegovoj novoj, ali potpuno prirodnoj lokaciji unutar paviljona Euroluce (Pav. 13-15), s obzirom da predstavlja budućnost dizajna. Izdanje za 2023. će posebnu pažnju posvetiti školama i univerzitetima dizajna sa temom Škole dizajna – Universities / BUILDING THE (IM)POSSIBLE. Process, Progress, Practice. Usmerujući pažnju na njih, SaloneSatellite želi da podvuče duboko ukorenjeni doprinos koji su dali i koji nastavljaju da daju obuci mladih dizajnera i unapređenju dizajna.

Shodno tome, preispitano je uređenje izložbenih prostora, sa 27 škola i univerziteta raspoređenih u spoljni prsten koji obuhvata individualne dizajnere. Instalacija je inspirisana prirodnim svetlom i onim što ono predstavlja. Područja SaloneSatellite nagrade će se odlikovati prisustvom sunca i meseca, elementima koji će diktirati izgled čitavog događaja. Na svakom od dva kvadrata biće postavljena posebna instalacija opremljena teleskopima, za posmatranje imaginarnog neba koje odražava sadašnjost i budućnost dizajna. Scenografija i grafički dizajn u celini oslanjaće se na igru svetlosti i senke i varijacije boja koje svetlost prenosi od zore do sumraka. Na kraju, SaloneSatellite će odati počast Euroluce izložbi sa posebnim SateLight-om. 1998-2022 SaloneSatellite Young Designers izložba, biće postavljena simbolično na granici između dve oblasti, koja će biti naglašena svetlećim projekcijama koje prikazuju većinu lampi mladih dizajnera koji su učestvovali u različitim izdanjima tokom godina, koje su ušle u proizvodnju zahvaljujući saradnji sa kompanijama koje veruju u perspektivne mlade talente. Na kraju, ali ne i najmanje važno, gost intervencija SaloneSatellite majstora Gaetana Pescea se nestrpljivo iščekuje. Pozvan je ne samo da razgovara o osnovnim koracima u svojoj dugoj karijeri i svom interdisciplinarnom doprinosu svetu dizajna, već i da izazove inspiraciju, energiju i strast među talentovanim mladim dizajnerima koji ga slušaju.

Novi program razgovora, koji je priredila Analisa Roso, sa posebnim fokusom na osvetljenje, tehnologiju i održivost, biće održan u Aurore, Euroluce areni (Pav. 13), obogaćujući sajam razgovorima i debatama koje vode briljantne figure na savremenoj projektnoj sceni osvetljenja, predstavljajući istinski poziv za razmišljanje i razmenu konstruktivnih misli o hitnim savremenim pitanjima koja utiču na sve nas, kao što su ekološka tranzicija i uloga tehnologije u bliskoj budućnosti. Šigeru Ban, Kjetil Tredal Torsen i Marius Miking iz Snohete, Nao Tamura i Andrea D’Antrasi iz MAD-a će biti ispitivani od strane jednakog broja međunarodnih novinara o tome kako inovacije u oblasti osvetljenja mogu da poboljšaju naše buduće živote. Debate će pokazati kako projekti, dizajn i arhitektura mogu da prihvate sadašnjost i zamišljaju budućnost, otvore nove puteve, iznađu rešenja i istraže oblasti „mogućeg“, pokrećući uvid i maštu. Ekološka, ekonomska i društvena odgovornost će takođe biti prioritet na izdanju Salone del Mobile.Milano 2023, koji je krenuo putem koji će ga na kraju događaja dovesti do postizanja ISO 20121 sertifikacije za održivo upravljanje događajima.

Proces verifikacije, koji je do sada vodio do sertifikacije za organizaciju održivih događaja, preduzela je multinacionalna sertifikaciona kompanija RINA. „Nakon izdanja za 2022. godinu, čije je srce u središtu bila održivost sa velikom instalacijom Maria Kučinelija, odlučili smo da krenemo u proces ISO 20121 sertifikacije, verujući da je od ključne važnosti da nastavimo svojim putem ka održivosti, uz pažljivo praćenje našeg napretka. Ovo je takođe podstaklo našu odluku da se pridružimo Globalnom dogovoru. Proces sertifikacije nam pomaže da steknemo veće interne veštine i takođe u pogledu konstruktivnog dijaloga sa svim uključenim zainteresovanim stranama. Mi smo globalni događaj, kao organizatori, svesni smo koliko je važno da ovaj etički i odgovoran način delovanja podelimo sa svim izlagačima, monterima, posetiocima i čitavim dizajnerskim ekosistemom“, rekla je Marija Poro, predsednica the Salone del Mobile.Milano.

S tim u vezi, Salone je zabrinut zbog potencijalnog uticaja izgradnje privremenih prostora i sarađivao je sa Formafantasmom i Lombardini22 na izgradnji modularnih struktura za Euroluce kako bi se obezbedio kontinuitet projekta instalacije, ako ne u okviru sajma, onda u drugim mesta, što je bio slučaj sa Design with Nature Marija Kučinelija.

Štaviše, Salone ulaže napore da identifikuje dobavljače materijala koji je recikliran ili za recikliranje i/ili višekratnu upotrebu za izgradnju zajedničkih delova, i nastojaće da regeneriše potrošene resurse i apsorbuje proizvedeni otpad, birajući institucionalne partnere čije strategije se zasnivaju na istinskoj brizi za ljude i planete, i donošenje smernica za održive sajamske instalacije koje su kružile među kompanijama izlagačima prošle godine.

Svedočanstvo ovoj posvećenosti i važnosti sve većeg uključivanja održivosti u svoje strateške odluke, predstavljeno je činjenicom da je Salone član Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija – vodeće globalne inicijative za održivost poslovanja – od 2022.

„Salone del Mobile.Milano oduvek je imao sposobnost da eksperimentiše, inovira i tumači promene, odražava dinamiku i spremnost da učini sve više i bolje za kompanije za nameštaj od drveta koje su videle da italijanski dizajn postaje najtraženiji na globalnom nivou. 61. izdanje, zajedno sa bijenalnom izložbom Euroluce, oslobodiće energiju koju su naše kompanije, velike i male, iskoristile da dovedu lanac snabdevanja do proizvodnog prometa od skoro 57 milijardi evra u 2022. godini, što je 12,7% više u odnosu na 2021. (FederlegnoArredo studija Preliminarni podaci Centra), što predstavlja porast od 11,1% u Makrosistemu za opremanje, 14,3% u Makrosistemu za drvo i 15% u trgovini drvetom. Italijansko tržište je poraslo za 12,3%, posebno zahvaljujući pozitivnom doprinosu nekih segmenata, uključujući završnu obradu građevinske industrije (vrata, prozori, drveni pod), dok se procenjuje da je izvoz, koji čini 37% sektora, porastao 13,3%, naročito u Sjedinjenim Državama (treće odredišno tržište posle Francuske i ne mnogo iza Nemačke). Nekoliko različitih faktora je doprinelo ovim rezultatima, od efikasnosti podsticaja za izgradnju, do obnovljene centralnosti doma tokom pandemije, prepoznavanja – takođe na tržištima u razvoju – neospornog kvaliteta i izvrsnosti naših proizvoda, kao i naših kompanija, odlučnost da nastavi sa ulaganjem. Ovaj uspeh je nagrada za stalni istraživački i inovativni rad koji sprovode naše kompanije u oblasti trajnosti proizvoda, upotrebe sekundarnih sirovina, uštede energije i obuke ljudskih resursa. Održivost proizvoda, procesa i društvena održivost, jednom rečju. Upravo ovaj koncept održivosti FederlegnoArredo promoviše već nekoliko godina, krećući sa svojim saradnicima putem koji će nas dovesti do neospornih lidera u oblasti u kojoj već prednjačimo, što pokazuje i nedavno priznanje od strane UN kao prvi lanac snabdevanja drvenim nameštajem u svetu koji je postao član Globalnog dogovora. Federacija, preduzetnici i Salone del Mobile zajedno grade put ka zajedničkom cilju koji obuhvata najvišu vrednost poslovanja: odgovornost prema budućnosti“, rekao je Klaudio Feltrin, predsednik FederlegnoArredo.

Jedan od ključeva za predstojeće izdanje biće savršena kombinacija digitalnog i stvarnog, koja će eksponencijalno poboljšati doživljaje, naracije i sadržaj na dnevnoj bazi. To znači da će digitalna platforma postati mnogo prometnija pre, tokom i posle događaja, ne samo zahvaljujući saradnji sa nacionalnom i međunarodnom sektorskom štampom i sa YesMilanom, zvaničnom agencijom za promociju grada Milana. Novi uređivački i servisni projekti biće aktivirani na različitim dodirnim tačkama – veb stranici, biltenu, aplikaciji i društvenim mrežama. To će uključivati Unboxing, format posvećen pregledima proizvoda kompanija izlagača i Belu knjigu, seriju detaljnih članaka vodećih međunarodnih novinara, kao i dnevne izveštaje sa sajma i analize nakon događaja.

Nova serija podkasta će pričati o protagonistima događaja i svim najnovijim proizvodima; zvanična aplikacija Salone del Mobile.Milano će biti ažurirana novim funkcijama i uslugama, uključujući proširenu stvarnost i pronalaženje puta. Ponovo će biti moguće kupiti karte, pristupiti detaljima o proizvodima na izložbi i skenirati odgovarajuće QR kodove da biste saznali sve tehničke detalje. Profesionalci iz sektora moći će da zakažu sastanke sa kompanijama kako bi se lično upoznali sa sagovornicima koji ih zanimaju, dok će povezivanje brendova olakšati kontakt sa posetiocima njihovih štandova.

Što se tiče rezultata, pristupljeno je 80 miliona naloga na društvenim mrežama, dok je digitalna platforma zabeležila 14 miliona pregleda tokom prošle godine. Zvanični heštegovi Salone del Mobile.Milano 2023 biće #salonedelmobile2023 i #euroluce2023. Svedočanstvo o stalnoj posvećenosti Salone del Mobile.Milano inkluziji, uslugama i obuci, i kao potvrda njegove međunarodne uloge, projekat dobrodošlice biće pokrenut već osmu godinu. To je rezultat saradnje sa Opštinom Milano, Fondazione Fiera Milano i vodećim gradskim školama za dizajn ‒ NABA, Nova akademija lepih umetnosti, IED Evropski institut za dizajn, Politehnički univerzitet u Milanu/Škola za dizajn i Domus akademija – , predstavljajući izvrsnost obrazovanja u oblasti dizajna i arhitekture. Ova saradnja je kamen temeljac procesa približavanja svetova škole i rada koji se zasniva na dijalogu i razmeni iskustava i mogućnosti za rast. Salone će organizovati punktove dobrodošlice na žarišnim tačkama širom grada, sa stotinak studenata, koji će javnosti pružiti informacije o kretanju gradom, o samom sajmu i o glavnim događajima koji će se održati u Milanu tokom nedelje. Mladi će imati priliku da razgovaraju sa profesionalcima iz industrije dizajna, saznaju o dinamici i mehanizmima organizovanja događaja kao što je Salone, kao i da učestvuju u posvećenim otvorenim časovima i svim multidisciplinarnim kulturnim događajima koji se održavaju ove godine. Takođe će imati priliku da iskoriste izložbeni prostor u okviru SaloneSatellite plaze.

U duhu sve veće otvorenosti za razmenu i cirkulaciju ideja, kulture i kreativnosti, i da bi se istakla snaga i značaj moćnih veza Salone sajma sa gradom Milanom, saradnja sa Fondacijom Teatro alla Scala se obnavlja već treći put. To je partnerstvo nastalo iz želje da se ujedine zajedničke vrednosti, kao i da se promoviše i valorizuje talenat svog Filharmonijskog orkestra i, podjednako, da se dizajnerskoj zajednici pruži prilika da doživi jedinstvenu priliku. Ove godine inspiracija i za muzički program i za balet biće svetlo, što će činiti i lajtmotiv. Konkretno, svetsku premijeru će imati balet Light, sa originalnom koreografijom osmišljenom i kreiranom ad hoc za Salone i njegovu bijenalnu izložbu. Svetlost i Amerika 20. veka biće tema druge polovine, uz program Filharmonije pod dirigentskom palicom Karla Bokadora, jednog od najpoznatijih italijanskih savremenih kompozitora, uz sopran Loren Mišel.

Đuzepe Sala, gradonačelnik Milana, rekao je: „Oduševljeni smo što Salone del Mobile.Milano vraća svoje tradicionalno mesto u kalendaru gradskih obaveza sa novom formulom. Ono kroz šta smo prošli u poslednjih nekoliko godina promenilo je naše društvo i Salone, koji je uvek bio tumač savremenosti i izazova sadašnjosti i budućnosti kroz koncepciju najsavremenijeg nameštaja i pribora za opremanje, bio je očigledan zagovornik za potragu za novom normalnošću. Fluidnost izložbenih putanja, refleksije, debate i mogućnosti povezivanja oko tema održivosti i finansijske i društvene odgovornosti preduzeća koja posluju u sektoru pomoći će da iskustvo posetilaca Salone bude još privlačnije. Milano je spreman da dočeka dizajnere, planere, arhitekte i proizvođače, kao i posetioce i turiste koji vole dizajn, koji su takođe željni da vide inovativni razvoj koji im Salone sprema, kako unutar tako i van sajmišta.!

Prateći korake Emilijana Poncija, Salone del Mobile.Milano je poverio slike komunikacione kampanje za izdanje 2023. Leftloftu, milanskom dizajnerskom komunikacijskom studiju, i Điu Pastoriju, veoma poznatom ilustratoru i kolažisti na umetničkoj sceni Milana. Da bi izgradili savremeni i, posebno, neposredni i univerzalni leksikon, vratili su se na početke. Ovo je iznedrilo ideju za novi ABC dizajna, sa arhetipovima i ikonama koje pripovedaju o protagonistima Salonea, oko kojih se vrti milanski sistem dizajna. Komunikaciona kampanja sadrži 26 postera, po jedan za svako slovo abecede, svaki praćen predmetom ili komadom nameštaja. Dok se vizuelni prikazi i natpisi vrte – A je za fotelju, B je za policu za knjige, C je za stolicu… − odgovor je glasan i jasan. Oni su dopunjeni snažno evokativnim posterom za Euroluce: bijenale je prikazano kao magični prostor iz kojeg izbija briljantna svetlost, probijajući intenzivne nijanse koje ga okružuju.

Institucionalno partnerstvo između Intesa Sanpaolo i Salonea koje je započeto 2017. nastavlja se, nakon dugotrajne povezanosti koja je videla da je banka posvećena sektorima kao što su dizajn i nameštaj, dragulji u kruni Made in Italy. Intesa Sanpaolo, vodeća italijanska banka, time obnavlja podršku italijanskom sektoru nameštaja i dizajna, sa ciljem da podrži kompanije u njihovim naporima da smanje uticaj na životnu sredinu i razviju svoje aktivnosti u inostranstvu.

Salone del Mobile.Milano vidi Federlegno Arredo Eventi i italijanska trgovinska agencija ICE ‒ vladino telo koje podržava ekonomski i komercijalni razvoj italijanskih preduzeća u inostranstvu i radi na privlačenju stranih investicija u Italiju ‒ kako blisko sarađuju na osmišljavanju niza strateških aktivnosti dizajniranih da izazovu interesovanje i podstaknu učešće stranih profesionalaca, kupaca, arhitekata, dizajnera enterijera i novinara posebno u različitim izdanjima Salone. I ove godine, ICE je pružio neprocenjivu i veoma cenjenu podršku Salone del Mobile.Milano, sa ciljem da dovede što više kvalifikovanih stranih stručnjaka u Milano, kao svedočanstvo o sposobnosti zemlje da izgradi sistem koji koristi preduzećima i regioni podjednako.

Povezane teme

23.02.2024 Whats new

Enterijeri Dejvida Linča. A Thinking Room: vizionarska posveta poznatog filmskog reditelja Salone del Mobile.Milano i enterijerima

Kroz zamišljene i imaginativne "sobe" Dejvida Linča, simbolična vrata u koja treba ući kako biste se uronili u izložbu, Salone del Mobile.Milano potvrđuje činjenicu da enterijeri n...

22.02.2024 Whats new

FTK, Tehnologija za kuhinju 2024: Pametni ugradni kućni aparati u centru pažnje

Prirodni dodatak EuroCucina, izložbi koja nudi najbolje iz sveta kuhinja, FTK, Tehnologija za kuhinju predstaviće pametnu, odgovornu i inkluzivnu tehnologiju za održiviju budućnost...

22.02.2024 Whats new

EuroCucina i Internacionalna izložba kupatila: novi putevi poboljšavaju koncentraciju, navigaciju, uživanje i smanjuju stres

Zahvaljujući slušanju, neurologiji i stalnim istraživanjima usmerenim ka inovacijama i eksperimentisanju, iskustvo na EuroCucina, FTK, Technology For the Kitchen i Internacionalnoj...

21.02.2024 Whats new

62. izdanje Salone del Mobile.Milano ponovo pomera granice

Najpoznatiji i najveći sajam nameštaja, Salone del Mobile.Milano, obećava da će biti otvoreni ekosistem i savršeno iskustvo sposobno da poveže pripadnike dizajnerske zajednice iz č...

21.12.2023 Whats new

Milano HOME: trendovi, inovacije i inspiracije za dom u 2024. godini

Novi godišnji sajam posvećen vodećim trendovima u dizajnu enterijera kao i kućnom priboru, održaće se sredinom januara 2024. godine, u dobro poznatom kompleksu Fiera Milano Rho.

21.12.2023 Whats new

Milano Fashion & Jewels nam otkriva trendove praznične sezone i modne smernice za budućnost

Sa živahnim i odvažnim bojama, praznična sezona nam je svakim danom sve bliža, donoseći sa sobom želju za igranjem sa stilovima i modnim trendovima...

20.12.2023 Whats new

Salone del Mobile.Milano na vratima budućnosti: Dizajn koji transformiše svet

Sajam nameštaja Salone del Mobile.Milano željno iščekuje svoje najnovije izdanje, uz fokus na neurologiji, veštačkoj inteligenciji i novom istraživačkom centru u funkciji događaja...

14.12.2023 Whats new

City of Lights: Inspirativno putovanje kroz svet svetlosti

"City of Lights" izdanje sada je dostupno u svim vodećim nacionalnim i međunarodnim knjižarama, predstavljajući jedan od najvažnijih kulturnih događaja posvećenih svetu svetlosti i...

08.12.2023 Whats new

Road to Salone 2024: Salone del Mobile.Milano otvara novo poglavlje dizajna

Salone del Mobile.Milano, vodeći svetski sajam u oblasti dizajna i nameštaja, najavio je početak svoje međunarodne promotivne turneje za 62. izdanje…

06.12.2023 Whats new

Izložba ,,Ekspresija boje i gesta pedesetih" do 30. decembra 2023. u Modernoj galeriji Beograd

Moderna galerija Beograd za kraj godine predstavlja selekciju 20 radova na izložbi pod nazivom "Ekspresija boje i gesta pedesetih"...

05.12.2023 Whats new

Izložba Nove tendencije ’60 - 10 umetnika koji su činili umetničku scenu u Italiji šezdesetih godina prošlog veka

Izložba “Nove tendencije '60” biće svečano otvorena u utorak, 12. decembra 2023. godine u Galeriji Studentskog kulturnog centra u Beogradu, s početkom u 19.00 časova.