Komunikacija je uspešna kada sarađuje sa socijologijom trenutnog vremena, pa stoga, Salone del Mobile.Milano predstavlja novu sliku, koja naglašava prošlost i budućnost ovog događaja…
U eri globalizacije i digitalizacije, sve slike brendova su subjekti revizije, sa ciljem održavanja sklada sa brzo promenljivim potrebama mušterija, njihovih izbora i ukusa. Sa elementima tradicije, ipak usmerenim prema budućnosti, odnosno tehnologije sutrašnjice, permanentnoj inovaciji, ove slike moraju proslaviti svoju prošlost. Kao što je Ajnštajn rekao: “Ja nikada ne razmišljam o budućnosti: ona je tu dovoljno brzo”, odnosno linija koja deli prošlost i budućnost se pomera, pa danas deluje kao ništa drugo nego obični momenat koji će proleteti.
Salone del Mobile.Milano je događaj koji je priznat kao globalni benčmark za dizajn i opremanje doma, koji je evoluirao od običnog sajma do događaja koji se mora posetiti, dok je njegov umetnički jezik, dozvoljavajući istoriji da poseduje svoju vizuelnu i verbalnu sintezu, zadržao svoju javnost, koja je fascinirana onim što je u ponudi.
Uvek je postojala snažna veza između umetnosti i javnosti, još od prvih C19 postera koji su ilustrovali umetnici tog vremena, od Tuluza Lotreka pa na dalje, odnosno otkako je Campari angažovao Depera da dizajnira nove flaše. Nova holistička slika kampanje morala je biti prijateljski i veselo nastrojena. Taktička i strateška u isto vreme, ona je morala da bude stimulator uspeha i nagoveštaj istorijske prirode ovog događaja. Šta bi savršeno predstavilo ovo 55.izdanje? Oko i broj: semantika koja nikada nije prošla bez uspeha. Oko je zamena za proizvod, odnosno bolje rečeno hiljade proizvoda koji će biti predstavljeni. Oko je u sredini, viđeno kao objekat, ali i kao simbol sugestije. To je bio prvi simbol koji je Salone iskoristio 1961.godine. Oko predstavlja poreklo, rođenje i najranije godine uspeha ovog sajma.
Kreativna slika koju je Lorenzo Marini uspeo da kreira, predstavlja poruku koja privlači prestižno grafičko poreklo, i koja je dobila svoju svrhu i smisao sa različitm elementima i grafičkim veština, a 55 je prilika, a ne samo broj. Fonetski gledano, muzikalan je, pamtljiv, ponavljajući. Ali semantički gledano, ovaj broj, odnosno prilika, je povod za proslavu bez nametljivosti. On predstavlja sav uspeh iz prošlih dekada.
“Očigledno je da postoji više načina na koje možete reći iste stvari. Izvršenje je veoma važno jer predstavlja stil Salone del Mobile.Milano, baš kao što kreativni koncept predstavlja svoj karakter”, rekao je Lorenco Marini. “Mi smo zavirili u prošlost, kako bismo pronašli inovativni jezik, tokom perioda kada je italijanska grafika bila u pobedničkom maršu u polju advertajzinga, kada je umetnička senzibilnost odnela pobedu nad biznisom. Kada je crtež bio bliži dizajnu, a samim tim i našem svetu. Kada je dizajner mogao biti bilo ko, kada nije bio važan samo datum ili sastanak, kada nije bilo priručnika, limita ili prepreka na putu ka kreativnoj slobodi”.
Dakle, ovo je nova kreativna slika: kulturalni omaž umetničkom citationizmu, koji u svom dizajnu reflektuje šezdesete, u proslavi našeg porekla, rigoroznosti i priznatog vođstva, koje je izraženo crnom bojom, apsolutnim pozadinskim elementom, na kom sve primarne boje brojeva, oka, datuma i obećanja iskaču. Verbalna poruka, postala je znatno asertivnija. “Ako niste tamo, trebalo bi da budete”, i ona implicira da postoje dva nivoa određene prilike, kada jedna isključuje drugu – ili ste in, ili ste out. To postaje mentalna i duhovna umešanost, energetski centar događaja koji je znatno veći od svog fizičkog postojanja. Prostor postaje fluidan u relaciji sa svojim sadržajem, u horizontalnom formatu gde se dimenzije menjaju u skladu sa vertikalnim. Još jednom, bez ikakve statike, tu su trodimenzionalne strukture i snimci. Poruka postaje animirana, pretvara se u geometriju, linije koje formiraju tapiseriju, u kojoj su dizajneri i arhitekte opušteni i gde horizontalni zasek kreira oko koje se otvara, okidajući boje i oblike, koji će sačiniti 55.
55.izdanje je kao ponovno rođenje Salone del Mobile.Milano, kao investicija koja se kreira kroz komunikaciju, zbog koje će ovaj događaj postati prava savremena ikona.