Kao i svake godine, septembar je obeležen Cersaie sajmom koji se održava u Bolonji, a koji nam otkriva najnovije trendove iz sveta keramike…
Cersaie 2019 sajam, po trideset i sedmi put zaredom, predstavio se novim licem, novom filozofijom i novim trendovima koji će zavladati svetom kućne dekoracije. Zabeležio je rekordnih 112.340 posetilaca, što je za 0.2 % više u odnosu na prošlogodišnju cifru, dok je poseta bila ravnomerno raspoređena tokom svih pet dana. Uprkos teškoj situaciji na internacionalnim tržištima, događaj je privukao 52.997 internacionalnih posetilaca, koji su činili 47.2 % ukupne publike. Ovogodišnji sajam se izdvojio zahvaljujući svom konstantnom poboljšanju kvaliteta svojih izložbi i prisustvom 889 izlagača iz četrdeset svetskih zemalja.
Svi događaji na sajmu su imali veliku posećenost, počevši od inauguralne konferencije nazvane “Ceramics: from healthy environments to sustainable growth and trade wars”, kojoj je prisustvovalo više od 500 osoba. Nakon uvodnog govora koji je održao predsedavajući bolonjskog sajma, Đanpijero Kalzolari, svoje reči su sa publikom podelili predsedavajući Confindustria Ceramica – Đovani Savorani, ministar Ekonomskog razvoja – Stefano Patuaneli, ministar Infrastrukture i transporta – Paola de Mikeli, predsedavajući Confindustria – Vinćenco Bočia, predsednik Emilia Romanja regionalne Vlade – Stefano Bonačini i politički komentator – Federiko Rampini.
Pet konferencija u “building dwelling thinking” kulturnom programu održano je u Architecture Gallery, uključujući i govore prominentnih internacionalnih gostiju, sa preko 2.500 posetilaca. Više od 10.000 ljudi posetilo je Famous Bathrooms izložbu, inspirisanu kupatilima trideset dve slavne istorijske figure, uz su-finansiranje od strane Italian Trade Agency ITA, koja je otpočela inauguralnim predavanjem koje je održao Filipe Daverio. Još jedan događaj koji je probudio veliko interesovanje bio je Archincont(r)act, novi deo u Hali 29, gde su internacionalne arhitektonske kompanije imale priliku da se susretnu sa preduzetnicima, a sve je počelo konferencijom nazvanom “The Cities of the Future”, u kojoj su učestvovali Filipe Daverio, Federiko Rampini i Emilio Musini. Tiling Town bio je još jedan veoma popularni događaj sa posećenim tehničkim seminarima na temu velikih ploča i panela, kao i demonstrativnim prostorima koji su bili fokusirani na obuku. Više od 400 konsultacija pruženo je gostima od strane dizajnera iz 17 magazina koji se bave dizajnom enterijera u Media Village delu, tokom događaja “Cersaie designs your home”.
Osim svih interesantnih događaja na sajmu, posetioci su mogli da uživaju u predivnom gradu kakav je Bolonja i brojnim manifestacijama koje su organizovane u saradnji sa Bologna Design Week, koja je uspostavljena petu godinu za redom.
Kada se osvrnemo na sve što smo imali prilike da vidimo, konačno sumiramo svoje utiske i sve ono što nas je zaintrigiralo, teško je izdvojiti favorite. Brojni brendovi koji su bili deo ovog sajma dali su sve od sebe kako bi nas na prvi pogled privukli svojim izgledom i naveli nas da zakoračimo u njihov univerzum i otkrijemo ponudu koju su pripremili. Veliki broj kompanija kreirao je grandiozne štandove, organizovao zabavne aktivnosti za posetioce i imao predusretljive stručnjake koji su uvek bili dostupni, kako bi ispričali svoju priču i otkrili više detalja o svim predstavljenim proizvodima.
Jedan od štandova koji je definitivno plenio svojom kreativnošću bio je štand brenda Flaminia, kreiran kao džungla usred urbanog okruženja u kom se nalazio. Intrigantni prostor ispunjen biljkama, vodenim elementima, vodopadima i ambijentalnim osvetljenjem, mamio nas je da razgrnemo zavese i zakoračimo unutar njega, pružajući sebi makar nekoliko minuta odmora od svega ostalog što nas okružuje.
Slavni brendovi kao što su Versace, Roberto Cavalli, Villeroy & Boch, Mosaico+, LondonArt, Globo i mnogi drugi, osmislili su jedinstvena okruženja u svom urođenom stilu, prikazujući sve svoje novitete, kao i neke klasične komade koji su bezvremeni i uvek popularni.
Kada govorimo o novitetima i klasici, možemo primetiti da su glavni trendovi u svetu keramike pre svega fokusirani na prirodni izgled, pa stoga u ponudi imamo veliki broj neutralnih tonova, sa tek ponekim reflektivnim akcentom ili detaljima u boji. Prirodni materijali, reciklirane sirovine i nove kombinacije starih proizvoda, servirani su nam kao italijanski specijalitet sa primesama internacionalne kuhinje. Keramika je kao materijal znatno naprednija u odnosu na ostale, pružajući veće mogućnosti personalizacije, primene i lakoću njenog održavanja. Kao specifični materijal koji ispunjava naše domove, keramika se može reciklirati ponovo upotrebiti, dobijajući sasvim novi izgled svaki put.
Kako bi reflektovali promene koje su transformisale svet arhitekture i dizajna, a samim tim i keramičkih pločica i kupatilskih okruženja, Cersaie je ovog puta usvojio novo lice. Svake godine, arhitekte, dizajneri, preduzimači, prodavci, novinari i posetioci dolaze na ovaj sajam, kako bi oktrili sve najnovije detalje iz industrije, izgrađujući nove poslovne i profesionalne veze, uz istraživanje novih proizvoda i projekata u izvođenju glavnih italijanskih i internacionalnih kompanija. Nazvan OPEN Cersaie, novi koncept sajma fokusiran je na diverzitet, sa željom da se obrati novim ciljnim grupama.
U skladu sa ovom idejom, događaj je dobio novi piktogram i logo, koji se može suočiti sa novim izazovima i konkurencijom. Kao rezultat, Cersaie je transformisan iz običnog izložbenog prostora u ambijent sa kojim se možete saživeti, odnosno onaj koji u pravom smislu reči možete doživeti, i osetiti.
Nenad Milanović