"Lepota koju su zanatlije i dizajneri pružili u predmetima koji prkose vremenu, prenose poruke i menjaju tok dizajna istorije sa komplementarnim nameštajem i dodacima"
Kada se shvate kao mudrost i veština pretočeni u konkretan oblik, izrada i dizajn postaju proizvod koji ostaje jedinstven, paradigma uklonjena sa protokom vremena, ikona ukratko koja nadilazi zdrav razum i postaje originalni sadržaj koji svakodnevni predmet čini istinskim kultnim predmetom. Mnogo dizajnerskih rešenja biće izloženo koji će naglasiti trenutne promene u načinu života, koje je Homi održan od 5-8 septembra u fieramilanocity + Mico uz sajam nameštaja u Milanu, učinio vidljivim tokom cele godine putem njihove mrežne platforme.
Kroz HOMICommunity oni nude čitav jedan svet dodataka za opremanje, tkanina i mirisa, kao i novih inspiracija, diskusije o razvoju sektora i predstavljaju pregled proizvoda za septembarsko izdanje.
U NOVOM NAČINU ŽIVOTA PREDMETI IZRAŽAVAJU VREDNOSTI DANAŠNJICE
Izložba ima originalan pristup u kom predmeti izražavaju vrednosti i pored revolucionarnih dizajnerskih linija, postoje nova značenja i poruke. Prvo i najvažnije je poštovanje životne sredine gde u stvari održivost igra sve značajniju ulogu u HOMICommunity.
Pa tako na primer, beli porcelan Yukiko Kitahara umetnika napravljen je u skladu sa motom "Teinei na seikatsu" što na japanskom znači "živi lepo". Dizajner konceptualizira ovo počevši od dizajniranja predmeta za jednokratku upotrebu, povezujući oba a razmišljajući o ovoj štetnoj praksi i promeni navika u potrošnji.
LightHole takođe ima za cilj smanjenje otpada, kombinujući inovacije i tehnologiju sa minimalističkim i elegantnim dizajnom, štiteći životnu sredinu stvaranjem nisko energetskih lampi.
Pozivajući nas haštagom da ponovo otkrijemo ekološki prihvatljiv prevoz #CitiesWithSoul, Closca Design podstiče izbor održivog prevoznog sredstva, na primer sa nošenjem kacige koja dodaje stil biciklizmu i električnim skuterima.
Duboko ukorenjem u raznolikim urbanim pejzažima i divljini okoline u srcu Kopenhagena, u Danskoj, Umage dizajn stvara suštinske i jednostavne prostore koje treba doživeti u potpuno održivom stilu. Ime brenda Euphoric potiče od euforije, koja kombinuje umetnički rad sa kvalitetnim ekološkim materijalima. Rezultat je dizajn inspirisan pričama ljudi koji nam daju snagu i obogaćuju nas, stvarajući stanje "euforije".
Ekološki prihvatljiv kućni tekstil HEFEL nudi najveću i najobimniju kolekciju posteljine od vlakna tencel. Održivost i dizajn se mogu videti i na uzorcima koje je Tessitura otisnula u vidu printa na pamuku Toscana Telerie.
AKO ISPRIČA PRIČU, POSTAJE PREDMET ZAUVEK
Predmeti koji izražavaju vrednost, pričaju priču o svom vremenu, predviđaju budućnost i postaju ikone. Ali koji su to predmeti, nastali kao produkt revolucionarnog dizajna zauvek promenili percepciju javnosti istoriju dizajna?
Navešćemo nekoliko:
Na prvom mestu se nalazi najzanimljivija od svih kreacija: the Juicy Salif aluminijumski sokovnik za citruse Alessi, za čiji je dizajn zaslužan Philippe Starck 1988. Sve se dogodilo dok je bio na odmoru na ostrvu Capraia kada je iscedivši sočan limun na tanjir dobio viziju koja je stvorila istoriju. I danas se njegov rad smatra istinskim umetničkim delom.
U međuvremenu Alfonso Bialettie je dobio inspiraciju gledajući svoju suprugu kako pere veš. Preteča Moka Pot kafe proizišao je iz slike velikog lonca sa šupljom cevi koja se koristi za pranje veša. Moka Express Bialetti nije samo promenio način na koji se kafa spremala, već je promenio i italijanski društveni ritual odlaska na kafu u kafić, budući da je espreso postao dostupan i u kući.
Čelična vizija koji je imao Gio Ponti i njegov Centerpiece, savršeno oblikovani poslužavnici napravljeni u potpunosti od jednog komada lima nerđajućeg čelika, isečeni i oblikovani tako da ujedno dočekuju u služe takođe se nalaze među tim proizvodima.
Godinama neshvaćena, a sada ikona dizajna Cubo pepeljara potiče od susreta Bruno Munarija i Bruno Danesija, ponovo je otkrivena i hvaljena zbog svoje jednostavnosti, funkcionalnosti i stroge revolucionarne estetike. Reči estete: “kada si za stolom i postoji osoba koja je zapalila cigaretu, imate pred sobom tanjir sa hranom i tanjir sa opušcima, što baš i ne doprinosi apetitu. Ako postoji pepeljara (kocka) koja ima poklopac, sve što ne želite da vidite ostaje unutar nje” - objašnjava Bruno Munari.
Čak je i Anglepoise lampa nastala iz posebne potrebe; jer je postojala potreba za podesivom lampom za rad u fabrikama, dizajnirana od strane Georgea Cardwardina ona ne samo da ostaje bez premca po svojoj praktičnosti, već je i kamen temeljac dizajnu enterijera od 1932. godine.
Predmeti ujedinjeni zajedničkom željom da se stvori savršen proizvodni proces, u kom su veština, zanatstvo i dizajn oni koji prave razliku.
Ž.J.