Nove proizvodne tehnike ponovo se fokusiraju na plastičnost materijala, dok umetnička izrada potvrđuje svoj status u sektoru kućnih aksesoara. Ovaj Lifestyle sajam dodatno produžava lanac kreativnosti…
Kreativnost je fini balans u kom ideje, tehnike, ukusi i upotreba daju dodatnu vrednost predmetima čiji je cilj zadovoljenje, a koji u nekim slučajevima postaju simboli jedne ere.
Predmeti i materijali za dom, aksesoari za kuhinju, bižuterija i lični aksesoari leže u samom srcu ovog balansa, u kom materijali i kreativne ideje konvergiraju. HOMI, lifestyle sajam, koji se od 15. – 18.septembra održava na milanskom sajmu, predlaže nam putovanje koje otpočinje materijalima, bilo veštačkim ili prirodnim, koji su uvek poreklo kreativnog lanca, izvor inspiracije i izazov za umetnike koji biraju da naglase određene karakteristike predmeta ili aksesoara.
Na ovom izdanju HOMI sajma 1.370 izlagača će biti prisutno, od čega 34 % dolazi iz 37 različitih država, a najviše iz Španije, Francuske, Nemačke i Indije.
Posetiocima će se pridružiti i brojni drugi operateri koji su deo saradnje ITA-ICE, kako bi kompanijama omogućili pristup tržištu, odnosno profilisanoj internacionalnoj publici, u skladu sa njihovim poslovnim predlozima. To su odabrani kupci, koji predstavljaju, između ostalog, zemlje poput Rusije, Japana, SAD, Kine, Indije i Južne Amerike. Takođe, primetan je porast operatera sa tla Španije, Izraela, Jordana, Iraka i Egipta, a po prvi put, biće prisutni i predstavnici iz Angole i Etiopije.
HOMI Trends predstavlja jednu od najinteresantnijih inicijativa koje posvećuju prostor materijalima, koji su početna tačka apsolutno svake stilske ideje. Prostor se nalazi u ulozi naratora za nove trendove koje je identifikovala kompanija WGSN, vodeći istraživač i analitičar tržišta, baš kao i HOMI Hybrid Lounge radionica, koja je dizajnirana u saradnji sa POLI.design, srcem i dušom Design Sistema na milanskom univerzitetu, koji predstavljaju najnovije trendove po pitanju materijala i završnih detalja za dizajn enterijera.
Čak je i tehnologija, neopipljivi sirovi materijal, predstavljena kao baza za nove predloge na događaju HOMI Smart, koji ispituje blisku povezanost dizajna i tehnologije. Sve oči su uprte u materijale zbog brojnih inovacija predstavljenih u “Da Uno a Cento” (Od jedan do sto) i “HOMI Sperimenta e Creazioni”(HOMI eksperimenti i kreacije) prostorima, koji su posvećeni istraživanju i umetničkoj izradi.
HOMI sajam je definitivno čvorište kreativnosti, koje se fokusira na mlade talente, promovišući kombinaciju između kreativnosti sadašnjosti i dizajna budućnosti. “Design Competition” – inicijativa Lombardije ogranizovana u saradnji sa Unioncamere Lombardia i ADI, italijanskom asocijacijom za industrijski dizajn, daje im priliku da se suoče sa tržištem i dizajnom novih predmeta za dom i ličnu upotrebu, inspirisane ovogodišnjom temom deljenja.
Prototipi 40 pobedničkih projekata su predstavljeni na HOMI sajmu, u prostoru koji je njima posvećen i pretvoren u narativ za budućnost dizajna, akcentujući uštedu prostora, ponovnu upotrebu svakodnevnih materijala i jednostavnih formi, bez zapuštanja elegancije. Ovo su primeri mladih kreativaca, koji su kroz jednostavne predmete kao što su stolice, lampe, aksesoari, police za knjige, stolovi i mnogo toga, uneli život u dizajn enterijera u godinama koje dolaze.
Dizajn, umetnost i izrada, kao i istraživanje i tradicija, spajaju se i postaju jedno kao deo inicijative poput “La Magnifica Forma” (Veličanstvena Forma), odnosno događaja koji je posvećen ponovnom otkriću kulturnog nasleđa i italijanske izrade, koji će za ovo izdanje predstaviti oko 100 odabranih proizvoda, koji su po njihovom mišljenju prava vrednost tradicionalne proizvodnje, sa današnjim estetskim ukusom i proizvodnim zahtevima.
Fashion & Jewels događaj takođe naglašava materijalnu prirodu kreativnog predmeta, zahvaljujući “La Pella della Moda” izložbi, koja će se fokusirati na živahnost i funkcionalnost tradicionalnog materijala koji je uvek inovativan i modnoj industriji konstantno daje nove prilike.
Brojne radionice, konferencije, istraživače laboratorije i paneli oživljavaju HOMI sajam. Ovo je zaista važan događaj za industrijske igrače i posetioce, kao i prilika za upoznavanje i razmenu mišljenja i ideja.