HOMI: gde materijali postaju stil

Nove proizvodne tehnike ponovo se fokusiraju na plastičnost materijala, dok umetnička izrada potvrđuje svoj status u sektoru kućnih aksesoara. Ovaj Lifestyle sajam dodatno produžava lanac kreativnosti…

Kreativnost je fini balans u kom ideje, tehnike, ukusi i upotreba daju dodatnu vrednost predmetima čiji je cilj zadovoljenje, a koji u nekim slučajevima postaju simboli jedne ere.

Predmeti i materijali za dom, aksesoari za kuhinju, bižuterija i lični aksesoari leže u samom srcu ovog balansa, u kom materijali i kreativne ideje konvergiraju. HOMI, lifestyle sajam, koji se od 15. – 18.septembra održava na milanskom sajmu, predlaže nam putovanje koje otpočinje materijalima, bilo veštačkim ili prirodnim, koji su uvek poreklo kreativnog lanca, izvor inspiracije i izazov za umetnike koji biraju da naglase određene karakteristike predmeta ili aksesoara.

Na ovom izdanju HOMI sajma 1.370 izlagača će biti prisutno, od čega 34 % dolazi iz 37 različitih država, a najviše iz Španije, Francuske, Nemačke i Indije.

Posetiocima će se pridružiti i brojni drugi operateri koji su deo saradnje ITA-ICE, kako bi kompanijama omogućili pristup tržištu, odnosno profilisanoj internacionalnoj publici, u skladu sa njihovim poslovnim predlozima. To su odabrani kupci, koji predstavljaju, između ostalog, zemlje poput Rusije, Japana, SAD, Kine, Indije i Južne Amerike. Takođe, primetan je porast operatera sa tla Španije, Izraela, Jordana, Iraka i Egipta, a po prvi put, biće prisutni i predstavnici iz Angole i Etiopije.

HOMI Trends predstavlja jednu od najinteresantnijih inicijativa koje posvećuju prostor materijalima, koji su početna tačka apsolutno svake stilske ideje. Prostor se nalazi u ulozi naratora za nove trendove koje je identifikovala kompanija WGSN, vodeći istraživač i analitičar tržišta, baš kao i HOMI Hybrid Lounge radionica, koja je dizajnirana u saradnji sa POLI.design, srcem i dušom Design Sistema na milanskom univerzitetu, koji predstavljaju najnovije trendove po pitanju materijala i završnih detalja za dizajn enterijera.

Čak je i tehnologija, neopipljivi sirovi materijal, predstavljena kao baza za nove predloge na događaju HOMI Smart, koji ispituje blisku povezanost dizajna i tehnologije. Sve oči su uprte u materijale zbog brojnih inovacija predstavljenih u “Da Uno a Cento” (Od jedan do sto) i “HOMI Sperimenta e Creazioni”(HOMI eksperimenti i kreacije) prostorima, koji su posvećeni istraživanju i umetničkoj izradi.  

HOMI sajam je definitivno čvorište kreativnosti, koje se fokusira na mlade talente, promovišući kombinaciju između kreativnosti sadašnjosti i dizajna budućnosti. “Design Competition” – inicijativa Lombardije ogranizovana u saradnji sa Unioncamere Lombardia i ADI, italijanskom asocijacijom za industrijski dizajn, daje im priliku da se suoče sa tržištem i dizajnom novih predmeta za dom i ličnu upotrebu, inspirisane ovogodišnjom temom deljenja.

Prototipi 40 pobedničkih projekata su predstavljeni na HOMI sajmu, u prostoru koji je njima posvećen i pretvoren u narativ za budućnost dizajna, akcentujući uštedu prostora, ponovnu upotrebu svakodnevnih materijala i jednostavnih formi, bez zapuštanja elegancije. Ovo su primeri mladih kreativaca, koji su kroz jednostavne predmete kao što su stolice, lampe, aksesoari, police za knjige, stolovi i mnogo toga, uneli život u dizajn enterijera u godinama koje dolaze.

Dizajn, umetnost i izrada, kao i istraživanje i tradicija, spajaju se i postaju jedno kao deo inicijative poput “La Magnifica Forma” (Veličanstvena Forma), odnosno događaja koji je posvećen ponovnom otkriću kulturnog nasleđa i italijanske izrade, koji će za ovo izdanje predstaviti oko 100 odabranih proizvoda, koji su po njihovom mišljenju prava vrednost tradicionalne proizvodnje, sa današnjim estetskim ukusom i proizvodnim zahtevima.

Fashion & Jewels događaj takođe naglašava materijalnu prirodu kreativnog predmeta, zahvaljujući “La Pella della Moda” izložbi, koja će se fokusirati na živahnost i funkcionalnost tradicionalnog materijala koji je uvek inovativan i modnoj industriji konstantno daje nove prilike.

Brojne radionice, konferencije, istraživače laboratorije i paneli oživljavaju HOMI sajam. Ovo je zaista važan događaj za industrijske igrače i posetioce, kao i prilika za upoznavanje i razmenu mišljenja i ideja.

Povezane teme

04.02.2025 Whats new

Thought for Humans: nova komunikaciona kampanja Salona nameštaja u Milanu

Salone del Mobile.Milano za svoju 63. ediciju predstavlja novu komunikacionu kampanju pod nazivom „Misao za ljude“, osmišljenu u saradnji sa agencijom Dentsu Creative Italy…

04.02.2025 Whats new

SaloneSatellite 2025: zanatstvo u budućnosti dizajna

SaloneSatellite 2025 donosi istraživanje kako zanatske veštine mogu da evoluiraju, inoviraju i prenose se novim generacijama, povezujući tradiciju i savremene trendove…

04.02.2025 Whats new

Salone del Mobile.Milano 2025: Kreiranje svetova prilagođenih budućnosti

Salone del Mobile.Milano, vodeći globalni događaj u industriji nameštaja i dizajna, ove godine se vraća sa ambicioznom vizijom – „izgradnja svetova prilagođenih budućnosti“…

06.01.2025 Whats new

Srećno Badnje veče i Božić!

Na današnji, Badnji dan, poslednji dan četrdesetodnevnog posta koji nas uvodi u najlepši i najveći hrišćanski praznik-Božić, budite sa porodicom, radujte se, imajte samo pozitivne...

10.12.2024 Whats new

Proglašeni pobednici Huawei XMAGE Awards 2024

Ovogodišnji Huawei XMAGE Awards ponovo je okupio najbolje fotografe iz svih delova sveta.

06.12.2024 Whats new

THE GREEN CIRCLE 2025: Održivost u centru pažnje na Milano Home

Milano Home 2025, jedan od najvažnijih događaja posvećenih proizvodima za dom i ličnu negu, ponovo će ugostiti inicijativu The Green Circle, od 23. do 26. januara 2025. u Fiera Mil...

28.11.2024 Whats new

Milan Design (Eco) System: Ekosistem dizajna kao temelj budućnosti Milana

Svake godine u aprilu, Salone del Mobile.Milano pretvara Milano u globalnu prestonicu dizajna, privlačeći svetsku pažnju i kreirajući ekonomske, kulturne i tehnološke vrednosti koj...

21.11.2024 Whats new

Euroluce međunarodni forum rasvete: svetlost kao dizajnerski jezik budućnosti

Salone del Mobile.Milano sa ponosom najavljuje prvo izdanje Euroluce međunarodnog foruma rasvete, koje će se održati 10. i 11. aprila 2025. godine u paviljonima Euroluce bienala, u...

21.10.2024 Whats new

Milano Home akademija za novu eru maloprodaje u sektoru domaćinstva

Obuka i inspiracija za promovisanje uloge prodavnica u istoriji zanatske i proizvodne izvrsnosti: vraćaju se sastanci i radionice o transformaciji trendova i potrošnje za razvoj sv...

17.10.2024 Whats new

"Velika tura" za otkrivanje najfinijih zanatskih veština na Milano Home 2025

Druga edicija izložbe, koja će biti održana u januaru 2025. godine, ponovo će staviti akcenat na kvalitetnu proizvodnju, sa posebnim fokusom na proizvođače koji nude jedinstvene ma...

15.10.2024 Whats new

Milano Home 2025: Nova platforma za svet domaćinstva koja gleda u budućnost maloprodaje

Milano Home se priprema za svoju drugu ediciju, usmerenu na ključne principe izložbe: novi kvalitetni proizvodi za svet domaćinstva i nove ideje za podršku svetu maloprodaje.