HOMI: događaj koji ceni italijansku tradiciju

Ovaj Lifestyle sajam spaja najinteresantnije trendove koje nam predlaže najnovije istraživanje WGSN kompanije, u jedinstvenom HOMI Trends delu…

Italijanska tradicija ne podrazumeva samo “Made in Italy”, odnosno poreklo materijala i mesto proizvodnje, već mešavinu stila, ukusa i vrednosti koje ona podaruje svakoj kreaciji: u pitanju je fundamentalni princip koji nam objašnjava zašto se “Made in Italy” proizvodi cene u čitavom svetu i pomaže operaterima da odgovore na sve potrebe globalnih potrošača.

Ovaj princip je pokrenuo istraživanje koje se fokusira na nove trendove, a koje je sprovedeno od strane HOMI sajma u saradnji sa WGSN, vodećom internacionalnom kompanijom koja se bavi istraživanjem i analizom tržišta, predviđanjem i studijama trendova unutar industrije dizajna i mode.

Italijanska tradicija na taj način predstavlja svet unutar sveta, sa jedinstvenim karakteristikama koje zadovoljavaju krajnjeg korisnika i čekaju da budu otkrivene.

Prva od ovih karakteristika je takozvani “usporeni balans”, koji se može smatrati otelotvorenjem italijanske tradicije i životnog stila: u brzom i promenljivom svetu, mi nekako uvek više cenimo ono što svoju odličnost duguje prirodi, očuvanju i priči. Na ovaj način, nakon spore hrane, koja je dizajnirana kao sušta suprotnost kulturi brze hrane i novim “zero kilometre” predlozima proizvoda, trend vraćanja ritmičkom koračanju predstavljen je u predmetima za dekoraciju i sektoru nameštaja: povratak prirodi, kreatoru bogatih materijala, sa zemljanim bojama, predmetima napravljenim od plute, drveta, mesinga, terakote, sa peščanim i nepravilnim teksturama, kreira direktnu vezu sa njihovim poreklom.

Ipak, u svetu koji se okreće oko elektronike, kretanje prema prirodi nije jedina sugestija. Fascinacija virtualnim svetovima i obećanjima čuda koje donosi pojačana realnost menja naše živote, koji su sada reflektovani našim pametnim telefonima, i konstantno lelujaju negde između stvarnog i virtualnog. Ova potraga za čudima generiše novi trend, poznat po imenu Phygital Drama, koji zapravo predstavlja kombinaciju fizičkog i digitalnog iskustva našeg svakodnevnog života.

Dizajn predmeta je samim tim orijentisan prema teatralnosti i raskoši, a cilj mu je da probudi naša čula i pripremi ih za stvarni svet. Tehnološki stil i dalje pobeđuje u dizajnu proizvoda sa plastičnim translucencijama, prozirnim obojenim staklima i refleksijama koje dele lakirane površine; metalik i svetlucave boje privlače pažnju, dok sintetičke smole i obrađeni metali postaju novi sirovi materijali veličanstvene dimenzije, spajajući u sebi savremenost i budućnost.

Sa tim na umu, postoji i treća ekspresija italijanske tradicije, koja italijansku kulturu postavlja u direktni kontakt sa ostatkom sveta. Tipična za metropole, ova fuzija vidi kreiranje nove tradicije koja je kosmopolitska i hrabra, otvorena za nova iskustva, gostoljubiva i neverovatno maštovita.

U pitanju je urbana fuzija, odnosno novi tip kulturne alijanse, koji se dešava u velikim gradovima, kome su naratori kompozitni predmeti sa snažnim ličnostima, inspirisani različitim kulturama koje sadrže poštovanje i brigu za posledice progresa. Reciklirani materijali, kombinovani sa štampanom plastikom, spajani sa neobrađenim sredstvima biće izloženi. Proizvodne tehnike su efikasne po pitanju potrošnje novca, brze i uključuju nove prilike koje im je omogućilo 3D štampanje.

Tkani materijali i jukstapozicije, funkcionalnost, modularnost i brojni drugi predlozi karakterišu ove predmete, koji se često mogu prilagoditi, a dizajnirani su za milenijalce, mlade ljude koji su u samom srcu promene, kada govorimo o novoj globalnog agendi.

Sve to predstavlja HOMI Trends, koji je jedinstvena prilika za otkrivanje i upoznavanje sa trendovima koji menjaju sektor aksesoara za dom, a koji je ilustrovan sugestivnim štandovima, koji su obogaćeni inovativnim i skoro prepoznatim predmetima, koje predstavljaju izlagači ovog sajma.

WGSN istraživačka studija će biti predstavljena tokom pet sastanaka – TrendTalks – koji će se održati u petak 15.septembra i subotu 16.septembra u HOMI Trends prostoru, pružajući korisni vodič za razumevanje i očekivanje potrošačkih trendova, sa targetiranim predlozima.

 

Povezane teme

04.02.2025 Whats new

Thought for Humans: nova komunikaciona kampanja Salona nameštaja u Milanu

Salone del Mobile.Milano za svoju 63. ediciju predstavlja novu komunikacionu kampanju pod nazivom „Misao za ljude“, osmišljenu u saradnji sa agencijom Dentsu Creative Italy…

04.02.2025 Whats new

SaloneSatellite 2025: zanatstvo u budućnosti dizajna

SaloneSatellite 2025 donosi istraživanje kako zanatske veštine mogu da evoluiraju, inoviraju i prenose se novim generacijama, povezujući tradiciju i savremene trendove…

04.02.2025 Whats new

Salone del Mobile.Milano 2025: Kreiranje svetova prilagođenih budućnosti

Salone del Mobile.Milano, vodeći globalni događaj u industriji nameštaja i dizajna, ove godine se vraća sa ambicioznom vizijom – „izgradnja svetova prilagođenih budućnosti“…

06.01.2025 Whats new

Srećno Badnje veče i Božić!

Na današnji, Badnji dan, poslednji dan četrdesetodnevnog posta koji nas uvodi u najlepši i najveći hrišćanski praznik-Božić, budite sa porodicom, radujte se, imajte samo pozitivne...

10.12.2024 Whats new

Proglašeni pobednici Huawei XMAGE Awards 2024

Ovogodišnji Huawei XMAGE Awards ponovo je okupio najbolje fotografe iz svih delova sveta.

06.12.2024 Whats new

THE GREEN CIRCLE 2025: Održivost u centru pažnje na Milano Home

Milano Home 2025, jedan od najvažnijih događaja posvećenih proizvodima za dom i ličnu negu, ponovo će ugostiti inicijativu The Green Circle, od 23. do 26. januara 2025. u Fiera Mil...

28.11.2024 Whats new

Milan Design (Eco) System: Ekosistem dizajna kao temelj budućnosti Milana

Svake godine u aprilu, Salone del Mobile.Milano pretvara Milano u globalnu prestonicu dizajna, privlačeći svetsku pažnju i kreirajući ekonomske, kulturne i tehnološke vrednosti koj...

21.11.2024 Whats new

Euroluce međunarodni forum rasvete: svetlost kao dizajnerski jezik budućnosti

Salone del Mobile.Milano sa ponosom najavljuje prvo izdanje Euroluce međunarodnog foruma rasvete, koje će se održati 10. i 11. aprila 2025. godine u paviljonima Euroluce bienala, u...

21.10.2024 Whats new

Milano Home akademija za novu eru maloprodaje u sektoru domaćinstva

Obuka i inspiracija za promovisanje uloge prodavnica u istoriji zanatske i proizvodne izvrsnosti: vraćaju se sastanci i radionice o transformaciji trendova i potrošnje za razvoj sv...

17.10.2024 Whats new

"Velika tura" za otkrivanje najfinijih zanatskih veština na Milano Home 2025

Druga edicija izložbe, koja će biti održana u januaru 2025. godine, ponovo će staviti akcenat na kvalitetnu proizvodnju, sa posebnim fokusom na proizvođače koji nude jedinstvene ma...

15.10.2024 Whats new

Milano Home 2025: Nova platforma za svet domaćinstva koja gleda u budućnost maloprodaje

Milano Home se priprema za svoju drugu ediciju, usmerenu na ključne principe izložbe: novi kvalitetni proizvodi za svet domaćinstva i nove ideje za podršku svetu maloprodaje.