Prednosti stvaranja zona za odmor i relaksaciju u kancelariji

Postoji jedna stara izreka koja kaže: “umetnost opuštanja je deo umetnosti rada“...

Kreativnost ponekad zahteva da skrenemo pogled sa ekrana računara i tastature, protegnemo noge, menjamo pejzaž i gledamo gore umesto dole. Potrebna su nam prijateljska okruženja i područja koja neguju trenutke nepovezanosti sa saradnicima. Trenuci kada se može pojaviti iskra sjajne ideje ili rešenje za novi izazov.

Periodi koncentrisanog rada na učenju, pisanju i rukovođenju su neophodni u svakodnevnom radu zaposlenog, ali se ne mogu održavati neprekidno tokom celog dana, ili od ponedeljka do petka. Da biste mogli da menjate aktivnost sa opuštanjem, neophodno je da u kancelariji imate prostor za odmor. Ili nekoliko, u zavisnosti od prostora i broja zaposlenih. Ideja za kreiranjem zona za odmor ne odnosi se isključivo na standardne kancelarije (mada, slažemo se – moglo bi ih biti više!) već se isto tako odnosi i na radno mesto koje sami kreiramo u okviru svojih domova.

Mentalni pritisak se opušta i raspoloženje se poboljšava uz samo 15-minutnu pauzu za čaj ili kafu. Stoga, briga o ljudima da neguju njihovo blagostanje i stvaranje neophodnih uslova da svoj radni dan provedu na što prijatniji i inspirativniji način treba da bude prioritet. A to podrazumeva definisanje, projektovanje i opremanje najmanje jednog odmorišta u radnom prostoru kancelarije.

Taj koncept i dizajn odmorišta ima mnogo aspekata i nudi mnoge mogućnosti. Od kafeterije opremljene aparatom za kafu, frižiderom i mikrotalasnom pećnicom do tranzitne zone koja, zahvaljujući stolu i tri stolice, postaje nezavisna kancelarija za povremene sastanke, dobijanje pića ili telefoniranje.

Ovi prostori zahtevaju udoban nameštaj sa višenamenskim dizajnom koji pozdravlja radnike, podstičući njihovo blagostanje, bez obzira na zadatak koji obavljaju. Upravo zato što se potrebe svih nas menjaju i razvijaju kako sati i dani prolaze, još jedna interesantna opcija je da se predvidi bilo kakav slučaj sa kompletnim asortimanom nameštaja koji je izrađen baš po meri. Primera radi, kolekcije koje kombinuju stolove i meka rešenja za sedenje, odnosno daju prednost udobnosti i funkcionalnosti, idealna su rešenja za tako nešto.

Postavljanje kancelarije se ne dešava preko noći. Bilo da se radi o domu ili klasičnom prostoru za rad, kancelarija bi trebala da bude rezultat misaonog procesa koji se bavi ne samo poslom koji obavljamo, već i našim svakodnevnim potrebama.

photo source: archiproducts

Povezane teme