Kako je 8 dizajnera, a među njima i jedna Srpkinja, transformisalo kancelarije italijanskog Vogue magazina…
Svetski magazin Vogue i njegovo italijansko izdanje su tokom Nedelje dizajna u Milanu koja je za nama ,otvorili svoju kancelariju za brojne dizajnere među kojima je i jedna Srpkinja, pruživši im priliku da enterijere kancelarija preobraze u čast najvažnije nedelje u Milanu.
Na izložbi pod nazivom “Life in Vogue”, glavni urednik Emanuele Farneti pozvao je osam kreativaca da reinterpretiraju enterijere redakcije prestižnog časopisa kao deo ovogodišnje milanske Nedelje dizajna. Pored JV Andersona i Rafaela de Kardenasa, Farneti je zatražio od David/Nicolas dvojca, Masimilijana Lokatellija, Pjera Mariea, Ane Kraš, Storage Associata studija i Studija Proba da učestvuju u projektu, koji je bio otvoren za javnost do 12. aprila.
"Life in Vogue” je veoma poseban projekat jer ima dvostruku vrednost", rekao je Farneti. "Prvo i najvažnije, to omogućava našem časopisu da izgradi izvanrednu saradnju sa nekim od najvažnijih kreativnih glasova u dizajnu, arhitekturi i enterijerima, kao i sa vodećim firmama u sektoru.Drugo, za nas je ovo prilika da otvorimo vrata široj javnosti i prenesemo poruku inkluzivnosti koja čvrsto naglašava najnovije uređivačke trendove u Vogue Italia", dodao je on.
Francusko-libanski dizajnerski dvojac David/Nicolas dobio je zadatak da ostavi svoj trag u kancelariji glavnog urednika. Odlučili su se za toplu i zemljanu paletu u pokušaju da dovedu udobnost doma u radni prostor.
Modularni sistem regala za crne modele postavljen je iza stola kako bi se zidovima dodala dubina i konzistentnost, dok je Farneti imao slobodu da seče i promeni sastav prostora iza sebe.
U blizini je editorial soba-garderober, "srce" magazina, gde je sva sezonska odeća obešena na otvorene štendere i cipele su raspoređene po boji. Oblaganje zida hodnika kancelarija Vogue Italia je hrabar šareni tapet dizajnera iz Pariza, Pjer Maria, koji je takođe bio odgovoran za sređivanje sobe za talenate. Za ovaj prostor Marie je kreirao dve nove tapiserije inspirisane futurizmom i vitražni prozor, koji sadrži žute i zlatne uzorke nalik na traku postavljenu na svetlo plavu pozadinu.
Ovi elementi su dopunjeni odgovarajućim svilenim zavesama i "srećnom" žutom bojom koja prekriva zidove.
Sa druge strane hodnika nalazi se prostorija za odmor, koju je osnivač Studija Proba, Aleks Proba, razigrao i osavremenio. "Kada smo dobili zadatak da donesemo novi život u sobu za odmor, prvo sam se zapitao šta ta prostorija znači zaposlenima i zašto nisu delovale kao mesto za opuštanje već mesto gde zaposleni zgrabe užinu i brzo pobegnu”, rekao je dizajner za magazin Dezeen.
"Fokusirali smo se na stvaranje prostora koje vas pomalo zbuni kada uđete", objasnio je Proba, koji je ispunio unutrašnjost odvažnim bojama i uzorcima u različitim pastelnim nijansama. Srpskoj umetnici Ani Kraš dodeljena je kancelarija kreativnog direktora, koju je ona obojila u toplom sivom tonu kao referencu na sopstveni studio u Njujorku. Ova pozadina je animirana ponekom bojom i visećom Bonbon lampom.
Dalje niz hodnik, arhitekta Masimilijano Lokateli reinterpretirao je sobu za sastanke unoseći elemente spoljašnjeg sveta. Crpeći inspiraciju iz vrta Désert de Retz u blizini Pariza, Lokateli je koristio različite nijanse zelene boje kako bi stvorio "dejeuner sur l'herbe". Lokatelijev veliki mermerni sto prolazi kroz središte prostorije, okružen stolicama koje su kombinacija aluminijuma i vulkanskog kamena, dok je jedan zid prekriven digitalnom projekcijom koja prikazuje fotografije snimljene sa stranica Vogue magazina. Njujorški arhitekta Rafael De Kardenas imao je futurističku viziju za redizajn kancelarije, koja je inspirisana Ultima Thule- trans-neptunskim "stranim" fosilom.
De Kardenas kombinuje stari, tradicionalni drveni nameštaj sa modernim metalnim sedištima i svetlima, animiran sa plavom projekcijom svetla. "U ovoj kancelariji savjetujemo opreznost pri eksperimentisanju s vašom budućnošću", rekao je dizajner. Milanski studio Storage Associati dizajnirao je jednu kancelariju kako bi obuhvatio dva kontrastna elementa simetrije i prirodnog "haosa". Glavni deo kancelarije je strukturiran po elegantnim, žljebastim zidovima i zlatnim reflektujućim površinama. Manja susedna soba, koja djeluje kao prostor za opuštanje, je slabo osvetljen prostor ispunjen biljkama i zelenilom sa ogledalom u dnevnoj sobi.
Modni dizajner JW Anderson upario je istorijsko i moderno u svom redizajnu sobe modnog urednika na kraju hodnika. Slikana živom nijansom žute boje koja se obično nalazi u britanskim domovima, soba ima ormar iz 16. veka koji se nalazi između dva francuska prozora. Nizak stočić sa sedefastim sjajem nalazi se u centru sobe na vrhu plišanog tepiha koji podseća na pesak…
Izvor Dezeen