Fleksibilni kancelarijski prostori: radna mesta u kojima volimo da boravimo

Mnogi zaposleni se tek prilagođavaju hibridnom radu, a ovo su neki od elemenata dizajna kancelarija koje ćemo viđati tokom 2024. godine...

Nova godina donosi beskrajne mogućnosti i priliku za ponovno pronalaženje. Mnogi zaposleni mogu biti iznenađeni kada otkriju da se stvari u njihovom radnom okruženju menjaju, jer poslodavci pomeraju svoj fokus i nameću snažniji i značajniji povratak na kancelarijske zahteve. Više od 60% kompanija je već implementiralo takozvano hibridno okruženje na radnom mestu i zalaže se vraćanje svojih zaposlenih u kancelarije.

Koncept dizajniranja fleksibilnih kancelarijskih prostora koji podržavaju inovacije, fokusirani rad i saradnju nije baš nov jer su se ovi aspekti već uveliko istraživali i pre pandemije. No, sledeća era dizajniranja radnog mesta se odnosi na ponovno upoznavanje zaposlenih sa svim stvarima koje kancelarija može da ponudi, potpuno opremljena svim stvarima koje ne mogu da dobiju iz potpuno udaljenog okruženja.

Moderna kancelarija sa velikim staklenim prozorima od poda do plafonaphoto: iStock

Nova godina nudi priliku da dizajnirate imajući na umu krajnjeg korisnika i kreirate funkcionalne prostore koji izazivaju osećaj pripadnosti i podrške svim zaposlenima – ponovni uvod u ono što je nekada bilo tako poznato, ali sada izgleda bolje nego ikad. Najbolja iskustva, velika i mala, stvaraju jedinstvene veze i trajne uspomene, ali takođe imaju tendenciju da izazovu osećaj propuštanja prilika za one koji nisu u mogućnosti da prisustvuju sastancima.

Kada namerno dizajnirate kancelariju i nudite svrsishodna iskustva koja zaposleni ne mogu da steknu nigde drugde, to čini odluku da uđu u kancelariju lakšom i mnogo privlačnijom. Pošto se mnogi zaposleni ponovo upoznaju sa novom realnošću hibridnog rada, postoji nekoliko elemenata dizajna koje možemo očekivati da vidimo 2024. godine.

Okupljanje sa svrhom je vrednije zaposlenima kada razmatraju kako provode svoje vreme u okviru radnog mesta. Ljudska interakcija i osećaj zajedništva su od vitalnog značaja za maksimiziranje produktivnosti i zadovoljstva na radnom mestu. Umesto da vraćaju zaposlene u kancelariju radi pukog popunjavanja iznajmljenog prostora, korporacije će više uspeti ako budu jasne u nameri, odnosno ako jasno definišu kada, kako i zašto okupljaju svoje zaposlene.

photo: iStockphoto: iStock

Namerno smanjenje i adaptivna ponovna upotreba postojećih kancelarijskih prostora omogućavaju kompanijama da transformišu ili smanje svoj trenutno iznajmljeni prostor i stvore namenske prostore za sve vrste poslova. Od zona za saradnju sa otvorenim prostorom, kafićima i udobnim sedištima do jedinstvenih fokusnih zona sa odgovarajućom akustikom i pravim osvetljenjem koje im omogućava da se fokusiraju bez prekida, zaposleni će naći utehu u saznanju da imaju prostor i pogodnosti neophodne da zadovolje sve svoje potrebe dok su u kancelariji.

Efikasna tehnologija koja omogućava nesmetan prelazak sa rada na daljinu na rad u kancelariji takođe je od vitalnog značaja. Bez obzira da li se povezujete lično, na daljinu ili organizujete sastanak koji zahteva sposobnosti da podrži hibridnu situaciju, obezbeđivanje moderne, najsavremenije tehnologije će rezultirati kvalitetnim angažovanjem širom sveta.

Dizajneri, stoga, moraju imati na umu da je važno kreirati „mikro-okruženje“ koje nudi jedinstvena radna iskustva koja se ne mogu replicirati van kancelarije, kao što su vrhunski sadržaji inspirisani gostoprimstvom, povezanost sa prirodom ili neverovatan pogled na grad koji ih okružuje.

Kolege sa posla razmenjuju ideje u kafiću u okviru kancelarijephoto: iStock

Druženje, mentorstvo i osećaj zajedništva su među glavnim razlozima zašto su zaposleni motivisani da se vrate u kancelariju, ali šta ako kancelarije mogu da ponude i nešto više? Ponovno uvođenje u kancelariju omogućava kompanijama da ponovo osmisle svoj radni prostor i obezbede zaposlenima sve što im je potrebno za rast, povezivanje i saradnju.

Povezane teme

09.02.2024 Office

Saveti za stilizovan radni prostor bez velikih troškova

Da biste ostali motivisani i omogućili efikasan tok posla, neophodno je imati kancelarijski prostor koji je u isto vreme i elegantan i uverljiv.

06.02.2024 Office

Kućne kancelarije koje spajaju funkcionalnost i estetiku

Otkrijte kako moderni dizajn kućnih kancelarija uspešno objedinjuje ove dve važne komponente, stvarajući harmoničan ambijent koji podstiče radnu efikasnost i estetsko zadovoljstvo.

03.02.2024 Office

Plava boja je savršen izbor za zidove vaše kućne kancelarije, a evo i zašto

Plava boja je svestrana i podsticajna opcija za moderne kancelarije koja ne samo da lepo izgleda, već i obezbeđuje bolji fokus i jača kreativnost zaposlenih.

31.01.2024 Office

Provereni saveti za odabir savršenog tepiha za vašu kućnu kancelariju

Pažljiv odabir tepiha postaje važan korak ka stvaranju uravnoteženog i ugodnog radnog prostora unutar vašeg doma.

28.01.2024 Office

5 saveta za dizajn kućne kancelarije u modernom vintage stilu

Ovaj prostor nije samo radni kutak, već svojevrsna vremenska mašina koja nas vraća u doba kada su stvari imale poseban šarm i karakter.

25.01.2024 Office

Optimalna udobnost u najmanjem radnom prostoru

Bilo u dečijoj sobi, kao uobičajena radna stanica za sedenje ili kao stojeći sto, ovo je fleksibilno rešenje za bilo koju radnu visinu i nudi optimalnu udobnost u najmanjim prosto...

22.01.2024 Office

10 zanimljivih ideja za bolju organizaciju male kućne kancelarije

Kroz pažljiv izbor nameštaja, boja, svetlosti i organizacionih rešenja, možete stvoriti prostor koji ne samo da optimizuje radne performanse već i odiše estetskom harmonijom.

16.01.2024 Office

Najbolje vrste stajaćih radnih stolova za vašu kućnu kancelariju

Radni stolovi za stajanje smatraju se savršenom opcijom kako biste promenili svoj položaj s vremena na vreme, dok brojni doktori danas naglašavaju da vam ovo pomaže pri izbegavanju...

13.01.2024 Office

4 najbolja saveta za odabir savršene boje za kućnu kancelariju

Najbolji način da donesete prave odluke o dizajnu, jeste da dobro razmislite o svom poslu, a osnovna psihologija boja može vam pomoći u tom izboru.

10.01.2024 Office

Za vašu inspiraciju: najlepše kućne kancelarije sa Instagrama

Pridružite nam se u otkrivanju najboljih kućnih kancelarija koje plene svojom jedinstvenošću, inspirišu produktivnost i dokazuju da radni prostor kod kuće može biti istovremeno fun...

07.01.2024 Office

Zelena produktivnost: kako dodavanje zelenila na radno mesto podstiče efikasnost?

Zelenilo na radnom mestu sigurno će povećati produktivnost zaposlenih, omekšati oštre ivice kancelarijskih pregrada i uvesti dragocenu harmoniju u raspored neutralnih boja.