Fleksibilni kancelarijski prostori: radna mesta u kojima volimo da boravimo

Mnogi zaposleni se tek prilagođavaju hibridnom radu, a ovo su neki od elemenata dizajna kancelarija koje ćemo viđati tokom 2024. godine...

Nova godina donosi beskrajne mogućnosti i priliku za ponovno pronalaženje. Mnogi zaposleni mogu biti iznenađeni kada otkriju da se stvari u njihovom radnom okruženju menjaju, jer poslodavci pomeraju svoj fokus i nameću snažniji i značajniji povratak na kancelarijske zahteve. Više od 60% kompanija je već implementiralo takozvano hibridno okruženje na radnom mestu i zalaže se vraćanje svojih zaposlenih u kancelarije.

Koncept dizajniranja fleksibilnih kancelarijskih prostora koji podržavaju inovacije, fokusirani rad i saradnju nije baš nov jer su se ovi aspekti već uveliko istraživali i pre pandemije. No, sledeća era dizajniranja radnog mesta se odnosi na ponovno upoznavanje zaposlenih sa svim stvarima koje kancelarija može da ponudi, potpuno opremljena svim stvarima koje ne mogu da dobiju iz potpuno udaljenog okruženja.

Velika poslovna kancelarija sa panoramskim prozorimaphoto: iStock

Nova godina nudi priliku da dizajnirate imajući na umu krajnjeg korisnika i kreirate funkcionalne prostore koji izazivaju osećaj pripadnosti i podrške svim zaposlenima – ponovni uvod u ono što je nekada bilo tako poznato, ali sada izgleda bolje nego ikad. Najbolja iskustva, velika i mala, stvaraju jedinstvene veze i trajne uspomene, ali takođe imaju tendenciju da izazovu osećaj propuštanja prilika za one koji nisu u mogućnosti da prisustvuju sastancima.

Kada namerno dizajnirate kancelariju i nudite svrsishodna iskustva koja zaposleni ne mogu da steknu nigde drugde, to čini odluku da uđu u kancelariju lakšom i mnogo privlačnijom. Pošto se mnogi zaposleni ponovo upoznaju sa novom realnošću hibridnog rada, postoji nekoliko elemenata dizajna koje možemo očekivati da vidimo 2024. godine.

Moderno kancelarijsko okruženjephoto: iStock

Okupljanje sa svrhom je vrednije zaposlenima kada razmatraju kako provode svoje vreme u okviru radnog mesta. Ljudska interakcija i osećaj zajedništva su od vitalnog značaja za maksimiziranje produktivnosti i zadovoljstva na radnom mestu. Umesto da vraćaju zaposlene u kancelariju radi pukog popunjavanja iznajmljenog prostora, korporacije će više uspeti ako budu jasne u nameri, odnosno ako jasno definišu kada, kako i zašto okupljaju svoje zaposlene.

Namerno smanjenje i adaptivna ponovna upotreba postojećih kancelarijskih prostora omogućavaju kompanijama da transformišu ili smanje svoj trenutno iznajmljeni prostor i stvore namenske prostore za sve vrste poslova. Od zona za saradnju sa otvorenim prostorom, kafićima i udobnim sedištima do jedinstvenih fokusnih zona sa odgovarajućom akustikom i pravim osvetljenjem koje im omogućava da se fokusiraju bez prekida, zaposleni će naći utehu u saznanju da imaju prostor i pogodnosti neophodne da zadovolje sve svoje potrebe dok su u kancelariji.

Efikasna tehnologija koja omogućava nesmetan prelazak sa rada na daljinu na rad u kancelariji takođe je od vitalnog značaja. Bez obzira da li se povezujete lično, na daljinu ili organizujete sastanak koji zahteva sposobnosti da podrži hibridnu situaciju, obezbeđivanje moderne, najsavremenije tehnologije će rezultirati kvalitetnim angažovanjem širom sveta.

Kolege rade u modernom kancelarijskom okruženjuphoto: iStock

Dizajneri, stoga, moraju imati na umu da je važno kreirati „mikro-okruženje“ koje nudi jedinstvena radna iskustva koja se ne mogu replicirati van kancelarije, kao što su vrhunski sadržaji inspirisani gostoprimstvom, povezanost sa prirodom ili neverovatan pogled na grad koji ih okružuje.

Druženje, mentorstvo i osećaj zajedništva su među glavnim razlozima zašto su zaposleni motivisani da se vrate u kancelariju, ali šta ako kancelarije mogu da ponude i nešto više? Ponovno uvođenje u kancelariju omogućava kompanijama da ponovo osmisle svoj radni prostor i obezbede zaposlenima sve što im je potrebno za rast, povezivanje i saradnju.

Povezane teme

10.06.2024 Office

5 dizajnerskih trikova za lepšu i udobniju kućnu kancelariju

Kreiranje kućne kancelarije koja je istovremeno lepa, udobna i funkcionalna postaje sve važnije kako rad od kuće postaje sve prisutniji.

07.06.2024 Office

Biofilni dizajn: unapredite radno okruženje prirodnim elementima

Implementacija biofilnog dizajna u kancelarijama ne samo da povećava zadovoljstvo zaposlenih, već i smanjuje stres, podstiče kreativnost i doprinosi održivom radnom prostoru.

04.06.2024 Office

Inovativni aksesoari za moderne kancelarije

Davno su prošli dani glomaznih, zastarelih kancelarijskih potrepština. Radno okruženje današnjice zahteva elegantne, višenamenske alate koji ne samo da olakšavaju zadatke, već i po...

01.06.2024 Office

Elegantni radni sto u kućnoj kancelariji

Kroz pažljiv odabir dimenzija, materijala, detalja i udobnosti, možete stvoriti elegantno radno okruženje koje odražava vašu ličnost i inspiriše vas da budete najbolja verzija sebe...

29.05.2024 Office

Savršena kućna kancelarija ispod stepeništa

Pored toaleta i prostora za pranje veša, deo ispod stepeništa takođe može postati veoma lepa kućna kancelarija, potpuno funkcionalna i komforna za rad.

26.05.2024 Office

Čista i dobro osvetljena kućna kancelarija je pola uspešno obavljenog posla!

Prioritetizovanjem čistoće i prirodne svetlosti, možete stvoriti radno okruženje koje podržava vaš profesionalni i lični uspeh.

23.05.2024 Office

Savršeno radno okruženje

Dobro dizajniran kućni kancelarijski prostor ne samo da povećava produktivnost, već i poboljšava mentalno zdravlje. Kreiranje boljeg radnog okruženja kod kuće podrazumeva kombinaci...

20.05.2024 Office

Koje biljke su za kancelariju?

Uvođenje biljaka u vaš kućni kancelarijski prostor ne samo da ulepšava prostoriju, već poboljšava kvalitet vazduha, smanjuje stres i podstiče kreativnost.

17.05.2024 Office

15 inspirativnih ideja za uređenje male kućne kancelarije

Bez obzira da li ste slobodni umetnik ili radite na daljinu, kreiranje funkcionalne i inspirativne kućne kancelarije u malom prostoru je od suštinskog značaja.

14.05.2024 Office

Sive kućne kancelarije kao oaza stila

Kada se radi o kućnim kancelarijama, veliki broj boja i tonova nam je na raspolaganju, ali je najmodernija i najpopularnija boja nesumnjivo siva. Siva boja je i dalje jedina koja o...

11.05.2024 Office

5 razloga zašto su neutralne boje idealne za kućnu kancelariju

Dok živahne nijanse mogu delovati privlačno, postoje snažni argumenti u korist neutralnih boja. Evo pet ubedljivih razloga zašto su neutralne boje najbolji izbor za kućnu kancelari...