Dizajn efikasne kućne kancelarije koja promoviše maksimalnu produktivnost

U poslednje vreme, sve veći broj ljudi radi od kuće zbog čega dizajn kućnih kancelarija postaje sve važnija stavka kada je u pitanju uređenje enterijera...

Glavno pitanje koje se postavlja pri opremanju radnog prostora kod kuće glasi: kako stvoriti radnu zonu koja je istovremeno udobna, funkcionalna i podsticajna kada je u pitanju produktivnost? Kućna kancelarija više nije samo luksuzni dodatak, već esencijalni prostor za mnoge ljude.

Da bismo postigli najbolje rezultate u radu od kuće, važno je da pažljivo planiramo i dizajniramo prostor kako bi odgovarao individualnim potrebama i stilu rada. Ovo su razmatranja koja treba uzeti u obzir:

RADNI PROSTOR BEZ OMETANJA

Glavni razlog zašto imamo kancelarijski prostor na prvom mestu je da ostavimo po strani sva ometanja domaćinstva i fokusiramo se na naš posao. Dakle, počnite tako što ćete stvoriti prostor koji će služiti isključivo u radne svrhe. U zavisnosti od veličine vaše kuće ili stana, možete pretvoriti sobu u kućnu kancelariju ili koristiti deo (ili ceo) zida sobe kao kancelarijski prostor. Glavna ideja je da se odvojite od drugih oblasti.

UREĐAJI KOJE SVAKODNEVNO KORISTITE

Radni uređaji takođe diktiraju koliko prostora ćete morati da koristite kao kućnu kancelariju. U zavisnosti od vrste posla koji obavljate, vaša radna oprema može da varira: laptop, desktop sa više ekrana, knjige, datoteke i tako dalje. Odmerite svoje mogućnosti da biste razumeli šta je zaista neophodno i šta služi kao deo vaše radne rutine umesto da koristite prostor za nešto što ne koristite svakodnevno.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by calm setups (@calmsetups)

ADEKVATNO SKLADIŠTE

Za skladištenje svih kancelarijskih potrepština mora biti planirano dovoljno prostora. I to na vreme! Što duže odlažete ovaj zadatak, to ćete biti bliže nagomilavanju materijala i pretrpavanju prostora. Ako nemate ugrađene police na zidu, razmislite o običnoj polici za knjige ili radnom stolu sa adekvatnim prostorima za skladištenje. Takođe, održavajte svoj radni prostor organizovanim da biste efikasno koristili prostor. Možete koristiti mnoge jednostavne dekorativne ideje kao što su tacne, čaše za olovke, držači za kartice i tako dalje da biste olakšali radni tok.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Setups 👌 (@setupwelcome)

ERGONOMIJA KAO POLAZNA TAČKA

Većina poslova u kućnoj kancelariji uključuje dug period sedenja. Sa tim dolazi i pitanje vaše udobnosti, zdravlja i bezbednosti – jednom rečju: ergonomije. Počevši od stolice, razmotrite ergonomiju tako što ćete imati na umu elemente kao što su lumbalni oslonac, nasloni za ruke i visina sedišta koji odgovaraju vašem telu. Svaka komponenta stolice mora biti podesiva. Sledi sto. Jedna od najpreporučljivijih promena načina života je smanjenje vremena koje provodite u sedećem stavu. Zato razmislite o stojećem stolu za svoju kućnu kancelariju, posebno ako vaš posao uključuje dugo sedenje za računarom.

OSVETLJENJE

Uz sav tehnološki napredak, sve više vremena provodimo pred ekranima. Sjajni svetli ekrani opterećuju naše oči i mogu dovesti do štetnih neželjenih efekata. Osvetljenje igra važnu ulogu u ukupnoj distribuciji svetlosti, a samim tim i vašem zdravlju. Prirodno svetlo je najbolji izvor osvetljenja jer je najizbalansiraniji izvor bele svetlosti. Pored toga, koristite dodatno svetlo za radni sto kako biste imali bolju preglednost zadataka ali i veću udobnost. Izbegavajte izvore svetlosti direktno iznad, iza ili ispred ekrana računara.

PRIKRIVANJE KABLOVA I ŽICA

U paketu sa svim radnim uređajima, mašinama i aparatima dolaze i dosadni kablovi i žice koje mogu zauzeti sav vizuelni prostor i učiniti da kancelarija izgleda neuredno. Na svu sreću, postoje rešenja i za to. Na primer, kablovski kanali se mogu korostiti ispod stola kako bi se napravio put za žice. Navlake za kablove takođe mogu sakriti deblje žice i dati čist i uredan izgled prostoru. Tu su još i vezice za kablove, lepljive kopče i razne vrste držača koji omogućavaju da se žice ne zapetljaju. Držači za pametne telefone ili slušalice su idealni za sve one koji žele da imaju organizovan sto.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ZEN Josh (@zenjoshh)

BOJE ZA VEĆU PRODUKTIVNOST

Opšte je poznato da boja sobe može uticati na raspoloženje i nivo energije. Iako se trend maksimalizma i bogatih boja povećava, korišćenje suviše teškog uzorka ili prejakih boja u kancelarijskom prostoru možda nije odlična ideja jer utiče na vašu produktivnost. Generalno, neutralne i svetle boje daju minimalan i čist izgled. Možete ga personalizovati korišćenjem akcentnog zida - dodavanjem omiljene boje ili možda tapeta. Korišćenje drveta i braon boje unosi toplinu u prostor, dok sivi tonovi daju savremen izgled kancelariji.

 

Povezane teme

31.03.2024 Office

Tepisi kao ključni detalji koji oblikuju atmosferu i estetiku kućne kancelarije

Čini se da je uloga tepiha još istaknutija upravo u okviru kućne radne zone, jer ova prostorija često predstavlja centralno mesto za rad, stvaranje i produktivnost u kući.

28.03.2024 Office

Luksuzne kućne kancelarije: rad i uživanje u estetski privlačnom ambijentu

Luksuzne kancelarije pružaju mesto gde se može efikasno raditi, ali i uživati u estetski zadovoljavajućem ambijentu koji inspiriše produktivnost i kreativnost.

25.03.2024 Office

Kancelarije koje dokazuju da sa zelenom bojom jednostavno nema greške

Zelena boja, koja simbolizuje prirodu i svežinu, donosi sa sobom niz pozitivnih efekata koji mogu poboljšati radno okruženje i podstaći produktivnost.

22.03.2024 Office

Kancelarija u bašti - da ili ne?

Između cvrkuta ptica i zelenih površina, kancelarija u bašti postaje oaza produktivnosti i inspiracije za mnoge moderne radnike.

19.03.2024 Office

5 ideja za dekoraciju kućne kancelarije sa Instagrama

Bez obzira da li preferirate čist i jednostavan izgled ili živopisne detalje koji privlače pažnju, Instagram je mesto gde možete pronaći ideje koje odgovaraju vašem ukusu i stilu.

16.03.2024 Office

5 ergonomskih grešaka koje treba izbegavati u kućnoj kancelariji

Ukoliko i vi provodite sate i sate pogrbljeni ispred svog laptopa ili računara - niste sami, mnogi ljudi su danas suočeni sa istim izazovom.

10.03.2024 Office

4 karakteristike male ali dobro organizovane kućne kancelarije

Rad od kuće od nas zahteva da budemo mnogo kreativniji u pogledu dizajniranja savršenog prostora, takozvane kućne kancelarije.

07.03.2024 Office

Transformacija kućne kancelarije: saveti za efikasniji i inspirativniji radni prostor

Ovo su saveti koji vam mogu pomoći da stvorite inspirativan i funkcionalan radni prostor koji će podržati vašu produktivnost i kreativnost.

04.03.2024 Office

Boje koje možda baš i nisu tako dobar izbor za vašu malu kućnu kancelariju

Da biste napravili pravilan izbor, ključno je razumeti koje boje treba izbegavati. Kada eliminišete potencijalno kontraproduktivne opcije, možete se usredsrediti na pronalaženje id...

01.03.2024 Office

Zanimljivi načini za korišćenje tapeta u kućnoj kancelariji

Tapete su izvrstan način da transformišete kućnu kancelariju u prostor koji odražava vaš stil, jača produktivnost i čini radno iskustvo ugodnijim i inspirativnijim.

27.02.2024 Office

5 stvari koje najorganizovaniji ljudi imaju u svojoj kućnoj kancelariji

Efikasno organizovanje kućne kancelarije čini ponedeljak ujutru malo lakšim, jer vam daje prostor u kome je lako raditi i pomaže vam da ostanete usredsređeni i lako prođete kroz li...