U današnjem dobu potrebno je biti originalan, mudar i poprilično maštovit, a ako pritom posedujete i zrnce ekscentričnosti, onda možete uspeti u bilo čemu.
Umetnost pravljenja predmeta od pruća i grana biljaka (vrba, trska, bambus, ratan palma...) je stara nekoliko hiljada godina. Podaci o veštinama pletenja datiraju još iz perioda egipatskih faraona, kada je malo ljudi sebi moglo da priušti sto ili košaru načinjenu od vešto isprepletenih pruća. Od Egipta pa preko Rimskog carstva, umetnost pletenja biljnim materijalom se proširila čak i na severne delove Evrope (kao jedan od dokaza se smatraju i brojne keltske rukotvorine i dragocene stvari, koje u sebi sadrže šemu pletenja sličnu tehnici pletenja trske iz Egipta) Toliki je uticaj imala na evropsko društvo i modu XIX veka, da su brojne stvari za svakodnevnu upotrebu, pravljene ovim načinom (torbe, šeširi, novčanici, korseti, ukrasi za odeću...) Mnogo originalnih ideja je ostvareno pomoću tehnike pletenja biljnim materijalom, jer je on vrlo jeftin, pristupačan, izdržljiv, lak za popravku i održavanje, a takođe je i veoma lagan.
Nastupanjem industrijske revolucije, u prvi plan su došli neki drugi materijali, sve do početka XXI veka i jednog veoma ekscentričnog pejzažnog umetnika i njegovih radova predstavljenih na ekspozeu cveća ”Floriade 2012”
Vil Bekers (Will Beckers) je izumeo poprilično originalan način korišćenja pruća grana i grančica, za izgradnju najlepših prirodnih vrtnih elemenata. Gospodin Vrba (Willowman) je pametno iskombinovao tehniku pletenja živog biljnog materijala (grana, lijana. puzavica...) zatim, savitljive vrbine grane (zbog česte upotrebe vrbinog materijala je i dobio nadimak ”Willowman”) i samu prirodu kako bi napravio male vrtne instalacije poput senika ili ljuljaški, ali i čitavih malih kućica. Primena ovih ekoloških rešenja je samo ograničena maštom ovog holandskog umetnika koji za sebe kaže da prilikom stvaranja svojih zelenih instalacija on samo ”osluškuje” materijal i interpretira procese rasta, života, preobražaja i uvenuća, smrti i vaskrsenja, dok sve ostalo priroda radi sama. Prava lirska poezija pejzažne arhitekture, oličena u prelepo dizajniranim zelenim instalacijama nalik ptičijim gnezdima koje stalno pobuđuju znatiželju mnogih ljudi širom sveta. ”Arhitekta prirode” kako sebe Will Beckers naziva, trudi se da svojim postavkama pre svega nauči decu o brojnim pozitivnim stranama samoodrživog načina života, jer kako on kaže ”Samo radom u zajednici i od malih nogu se može razviti prava svest i osećaj odgovornosti za očuvanje prirode” Takođe ovaj način integracije u lokalnu komunu omogućuje da se sve dobre ideje i ekološke tehnologije dalje uspešno razvijaju i budu moćno sredstvo za postizanje cilja zdravije budućnosti.
Zahvaljujući posvećenosti ljudima nalik ”Gospodinu Vrbi” možemo stvoriti harmoničnu vezu između čoveka i prirode. Tokom ekspozea cveća ”Floriade 2012” mogle su se videti brojne otvorene sobe i kućice koje je gospodin Bekers napravio. Tokom ove izložbe on je živeo u jednoj od tih kućica, i odgovarao na sva pitanja radoznalih i začuđenih posetilaca. Vil kaže da čak i sa svojim 25-godišnjim iskustvom on i dalje uči i usavršava se, tako da imam samo reči hvale za ovog pionira prave pejzažne arhitekture. Bravo gospodine Bekers, svojim genijalnim idejama i maštom ste zadužili celo društvo. Na nama je sada da ovakva dela ne zaboravimo i da ih dalje nadograđujemo.
Više informacija o Will Beckers-u, izložbi cveća “Floriade 2012“ i drugim zanimljivostima, možete naći u decembarskom broju Mini Studio magazina
Autor: Miodrag Aranđelović