Šangajski “grad u gradu”: kulturni kompleks u prirodnom okruženju

Pogledajte prve fotografije šangajskog kulturnog kompleksa koji će omogućiti da se društveno okupljanje odvija u prirodnom, opuštenom okruženju.

Proistekao iz koncepta planina, ovaj projekat predstavlja slojevitu geologiju koja pruža vrhunce, pećine, stene i vodopade u dolinama, sa geometrijskim kancelarijskim kulama koje se izražavaju kao planinski vrhovi i paviljonima u obliku stena. Na ovaj način, formira se krajnje dinamičan ulični pejzaž koji stvara osećaj da se radi o pravom malom gradu unutar Šangaja.

Kulturni toranj, tri kancelarijske kule, dva izložbena paviljona i čak pet maloprodajnih zona u okviru kompleksa su strateški raspoređeni na lokaciji kako bi formirali slojevit planinski doživljaj divlje prirode. Kancelarijske kule koje se uzdižu su izvajane snažnim suženim rezovima, koji se izražavaju kao planinski vrhovi i vode pogled ka vrhu.

Inspirisana tradicionalnim kineskim pejzažnim slikarstvom, slojevitost planinske konture je prikazana korišćenjem praznine i čvrste pruge, koje takođe pomažu u ispunjavanju zahteva za odnos zastakljenja i zida. Duž puta, centar ima dinamičnu nazubljenu fasadu koja simbolizuje pukotinu kroz planinu, a zajedno sa užurbanim saobraćajem koji teče između, stvara se živahan ulični pejzaž.

Paviljoni inspirisani stenom su predstavljeni površinskim detaljima simboličnih „pukotina“ i isečenim terasama na vrhu koje formiraju jedinstvenu formu za svaki blok i omogućavaju potrošačima da uživaju u neprekidnom pogledu na „planinski“ pejzaž u kome se nalaze.

Od zastakljenih panela na velikom ulazu do detalja geometrijskih mozaičkih šara u unutrašnjosti, materijali su pažljivo odabrani da uklope futurističke elemente u orijentalnu estetiku razvoja, što rezultira blistavim šarmom i elegancijom vrhunskog poslovnog centra.

Vođen principima urbane regeneracije i zahtevima digitalnih gradova koji se sve više povezuju, dizajn kompleksa je zapravo ukorenjen u konceptu zajednice. Kroz stvaranje privlačnih vizuelnih motiva, projekat ima za cilj da neguje osećaj pripadnosti među korisnicima, što zauzvrat garantuje održivost iste te zajednice.

izvor: aedas

Povezane teme