Radimo i gradimo kvalitetno

Nenad Cvetković, generalni direktor Mapei Srbija

Jedna mala porodična radionica za proizvodnju boja i lepkova godine 1937. započela je svoju priču u Milanu.

Danas je to internacionalna kompanija Mapei, koja se nalazi u svetskom vrhu proizvođača materijala za građevinsku industriju. Tokom 18 godina, koliko posluju i u Srbiji, pronašli su svoje mesto na tržištu, neguju kvalitet i posvećeni su kreiranju dobrog timskog duha, o čemu smo razgovarali sa Nenadom Cvetkovićem, generalnim direktorom Mapei Srbija.

  • Po čemu je Mapei prepoznat na tržištu Srbije?

Svakodnevno proširujemo naš portfolio, ali smo prepoznati po raznim tipovima hidroizolacija – krovnim membranama, bentonitnim i sintetičkim membranama za podzemne delove konstrukcija, polimercementnim i akrilnim premazima. Tržište je iskazalo potrebu za sistemima za hidroizolaciju na bazi poliuree i poliuretana, pa smo i to uvrstili u ponudu. Naše mase za fugovanje cenjene su zbog kvaliteta i najšire palete na tržištu, a tu su i sistemi za industrijske podove. Mapei kontinuirano ulaže u nove tehnologije i inovativne materijale. U naša 32 istraživačka centra svakoga dana detaljno se razrađuju novi proizvodi i formule – od ideje i testova do plasmana na tržište.

BW Residences, foto: Relja Ivanić

  • Koji su benefiti koje biste izvojili?

Posvećeni smo partnerima, kojima pružamo stručnost, pouzdanost i sigurnost. Naši zaposleni su maksimalno usmereni ka poslu i klijentima, kojima smo uvek dostupni kako bi se posao završio na obostrano zadovoljstvo. Verujemo da i oni prepoznaju kvalitet i benefite koje nudimo, i uvažavaju način na koji poslujemo sa njima, a kvalitet proizvoda nam je pre svega omogućio da prokrčimo put ka poziciji na kojoj smo sada.

  • Šta je za Vas najveći uspeh?

Mapei Grupa je jedna od vodećih globalnih kompanija u građevinskoj industriji, sa ponudom od preko 6.000 tehnološki naprednih proizvoda. Tokom godina u Srbiji smo izgradili jak tim čiji članovi se svakodnevno trude da budu kvalitetniji i bolji u poslu. Ti ljudi su naša snaga i najveći uspeh. Od nekoliko ljudi okupljenih oko iste ideje, stigli smo do tima od 40 zaposlenih, sa zajedničkom misijom – da stvaramo naslednike koji će nastaviti da unapređuju naš biznis model.

GTC Green Heart, foto Relja Ivanić

  • Na koji način savladavate prepreke koje dolaze sa tržišta?

To je na prvom mestu razvoj zaposlenih kroz edukacije i profesionalna usavršavanja, čime gradimo tim i gradimo poverenje. Svaki član tima nam je važan i trudimo se da ljudi to prepoznaju. To je naš odgovor na nepredvidive zahteve tržišta, koji nam daje snagu da optimistički gledamo u budućnost. Takođe, verujemo u snagu velikih porodica i zato gradimo dugoročna partnerstva sa našim klijentima.

  • Šta je cilj Mapei Akademije?

Naša želja je da unapredimo znanje izvođača radova, ali i drugih saradnika kao što su projektanti, stručni nadzori i trgovci. Prikazujemo nove mogućnosti iz ponude građevinskih materijala, koje rad čine lakšim, a gotov proizvod pouzdanijim i dugotrajnijim. Mapei Akademija je otvorena 2017. godine, a radionice i praktično usavršavanje realizuju naši zaposleni, profesionalno usmereni na pojedinačne grupe proizvoda.

Kneza Miloša Residences, Beograd, foto Relja Ivanić

  • Na koje ste projekte ponosni, a koje je bilo izazov raditi?

U kompaniji sam od početka poslovanja u Srbiji, i kao vrhunac poslovanja od nekoliko stotina projekata koje smo do sada realizovali, bez sumnje bih istakao radove na unutrašnjosti Hrama Svetog Save. Realizovali smo deo radova na obnovi Hilandara posle požara, učestvovali u izgradnji manastirskog konaka u Visokim Dečanima, sanaciji fasade na Kraljevoj crkvi u manastiru Studenica. Ponosni smo što nam je data šansa da pišemo istoriju i sačuvamo prošlost od zaborava. Osim istorijskih objekata, ime Mapei upisano je i u mnoge građevine pored kojih svakodnevno prolazimo. Među njima se nalaze  Apelacioni sud, Pravni fakultet, sportski centar „Milan Gale Muškatirović“, učestvovali smo u obnovi Avalskog tornja, hotela Crowne Plaze, izgradnji Mosta na Adi i rekonstrukciji Karađorđeve ulice u Beogradu... Mnogo je projekata u godinama iz nas.

Tereni Divčibare, foto Igor Petrović

  • Zašto se ime Mapei vezuje za sport?      

Strast osnivača kompanije bio je biciklizam. Ljubav prema sportu on je preneo na svoje naslednike, koji su je posle spojili sa pametnim poslovnim odlukama.  Ovo je rezultiralo brojnim sponzorskim ugovorima, a kasnije i vlasništvom nad fudbalskim klubom Sasuolo, koji igra u italijanskoj Seriji A. Kao društveno odgovorna kompanija koja promoviše zdrave stilove života, takvu politiku poslovanja nastavili smo i u Srbiji. Rezultat je saradnja sa košarkašem Milošem Teodosićem, koji je veliki promoter timskog duha. Zajedno smo predstavili brend Mapei na terenima njegovog hotelsko-sportskog kompleksa „Crni Vrh“ na Divčibarima, a Miloš je bio i deo naše kampanje ,,Prvi na terenu“. Da se ulaganje u sport isplati, govori i činjenica da su Mapei proizvodi vrlo traženi prilikom izgradnje profesionalnih sportskih objekata, poput stadiona Velodrom u Marseju, Juventusovog stadiona u Torinu, trkališta Formule 1 u Monci, teniskih terena za Australian Open u Melburnu i brojnih objekata za olimpijska takmičenja.

  • Da li sledite globalni moto kompanije Mapei?

Današnjim uspehom gradimo budućnost gledajući napred, i težimo da naši korisnici proizvoda i usluga budu zadovoljni, jer smo posvećeni potrebama klijenata. Naša saradnja sa projektantima, izvođačima, podizvođačima, specijalizovanim izvođačima i trgovcima je zajednički uspešan pravac koji podižemo na viši nivo iz dana u dan. Svaki novi projekat je izazov za sebe, sa specifičnim uslovima i zahtevima, ali u skladu sa globalnim motom Mapeija „Nikada ne prestajemo da okrećemo pedale“ – idemo dalje i više.

Stambeno poslovni kompleks Blok 32, Beograd, foto Relja Ivanić

Povezane teme

07.03.2023 Gradnja

Pionirski urbanistički projekti koji transformišu javni prostor

Arhitekte u gradovima koji su prosto gladni inovacija preduzimaju neverovatne korake da izgrade spektakularne javne prostore. Cena zauzimanja prostora u velikim gradovima može biti...

02.03.2023 Gradnja

Gradnja koja poštuje prirodu: kućica u obliku piramide se savršeno stapa sa šumskim okruženjem

Piramidalna drvena kućica nastavlja niz jedinstveno dizajniranih prirodnih domova u šumskom okruženju. Dve piramidalne kućice se nalaze na šumovitoj padini u mirnom okruženju gde s...

27.02.2023 Gradnja

Cigla kao okosnica nesvakidašnjeg građevinskog projekta u Brazilu

Ova zanimljiva stambena zgrada reinterpretira prostorne i vremenske instance u vezi sa kontekstom, orijentacijom i urbanim karakterom. Projekat se sastoji od deset stambenih jedini...

22.02.2023 Gradnja

Glavni grad Saudijske Arabije će do 2030. biti bogatiji za neboder u obliku kocke

Glavni grad Saudijske Arabije uskoro dobija 400 metara visok neboder u obliku kocke. Vlada Saudijske Arabije objavila je planove za izgradnju 400 metara visokog nebodera u obliku k...

17.02.2023 Gradnja

Madre Natura, prva čelična 3D štampana struktura modularnih kuća

Prva čelična 3D štampana struktura modularnih kuća na svetu za posetioce, turiste i umetnike Nivola muzeja u Oraniju, gradu na Sardiniji. Jedinstveni arhitektonski projekat inspiri...

14.02.2023 Gradnja

Dva podzemna parkinga u Amsterdamu mogu da prime čak 11000 bicikala!

Amsterdam, grad poznat po svojoj ljubavi prema biciklizmu, dobio je dva nova podzemna parkinga za smeštaj čak 11000 bicikala. Koliko god biciklizam bio zabavan i ekološki prihvatlj...

10.02.2023 Gradnja

Ova prelepa kućica na drvetu je zapravo produžetak glavne kuće

Ova prelepa kućica na drvetu u brazilskoj šumi je pod velikim uticajem okoline. Kućica na drvetu zapravo pokušava da pruži apstraktnu interpretaciju svog okruženja, kako u arhitekt...

07.02.2023 Gradnja

Drveni pešački most spaja obale reke i postaje deo biciklističkih ruta

Iako autonoman, projekat drvenog pešačkog mosta u Sloveniji odnedavno je postao deo biciklističkih ruta. Prelepi most spaja obale reke Save Bohinjke i tako čini infrastrukturno čvo...

02.02.2023 Gradnja

Glokalizacija: najrasprostranjeniji arhitektonski trend za koji (verovatno) nikada niste čuli

Glokalizacija je, hteli mi da to da priznamo ili ne, najrasprostranjeniji arhitektonski trend. Nekada rezervisan za marketing i oglašavanje, termin glokalizacija se sada primenjuje...

30.01.2023 Gradnja

Mala kinetička kućica pomaže nam da stvorimo dublji odnos sa prirodom

Arhitektonska pokretna struktura „slična životinjama“ predstavlja odgovor na okolne prirodne sile. Shiver House je kinetička struktura „nalik životinjama“ koja se kreće i prilagođa...

25.01.2023 Gradnja

Novi neboder u obliku velike kristalne stene krasiće kineski grad Džuhaj

Veliki neboder u obliku kristalne stene uskoro će krasiti kineski grad Džuhaj. Stenske formacije duž obale Džuhaja inspirisale su arhitektonski studio Aedas da dizajnira prelepi kr...