Kada pomislite na bilo koji aerodrom na svetu, prvo što vam padne na pamet jesu velike gužve i redovi, dezorijentisanost i stara boljka nedostatka prodavnica i restorana...
Iako je ovo lice aeroindustrije, gotovo u potpunosti izmenjeno poslednjim naporima aerodoroma u Hong Kongu, Singapuru i ostalim glavnim vezama, niko od njih ne može da priđe onome što sada Peking ima da ponudi, u svojoj, po svim standardima, ruralnoj regiji Daksing.
U ovom distriktu biće kompletirana izgradnja aerodroma koji će sve standarde aeroindustrije podići na viši i neočekivani nivo. Dizajnirana od strane arhitekte Zahe Hadid, inovativna zgrada terminala, za koju se tvrdi da evocira harmoniju i balans evidentan u kineskom pejzažu, a svojim bojama i materijalima predstavlja pravu ekspresiju vizuelnog jezika koji je sastavni deo kineske kulture, biće konstruisana do 2019. godine.
Ova luksuzna zgrada, koja nimalo ne odstupa od ostatka neverovatnog portfolija proslavljene Zahe Hadid, sastojaće se od odvojenih površina za domaći i internacionalni saobraćaj, a svakom njenom delu biće obezbeđen olakšan pristup, uprkos njenoj neverovatnoj veličini od 700.000 m2.
Ukoliko ste zaintrigirani i želite da znate koliko košta izgradnja građevine ovolikih razmera, možemo vam reći da je za ovaj zadatak, njegovu pripremu i sprovođenje, potrebno 12 milijardi dolara. Štaviše, moramo imati na umu razdaljinu između novog aerodroma i samog centra grada, a za prelazak ove prilično velike kilometraže morala je biti izgrađena pruga brze železnice kako bi njome svi putnici sa lakoćom mogli biti transportovani. Novi pekinški aerodrom očekuje oko 100 miliona putnika svake godine, a sa svojom idealnom ponudom, inovativnim sistemom funkcionisanja i prelepim izgledom, neće biti potrebno dugo pre nego što po prvi put dostigne ovu neverovatnu cifru.
N.Đ.