Holandska firma UNStudios kompletirala je svoj poslednji građevisnki projekat u kineskom gradu Hangzhou...
Sinusni trornjevi poseduju kombinovan radni, hotelski, stambeni i kupovni prostor, a dve kule spojene su velikim podijumima i pejzažnim trgovima.
Raffles City Hangzhou oblakodere dizajnirao je UNStudio za kompniju CapitaLand koja se bavi nekretninama. Opisan od strane studija kao samoodrživa, urbana građevina za život, rad i uživanje, veliki kompleks smešten je u novom delu grada Kianjiangu.
Ovaj projekat kreira prominentan pejzažni znak u ovom kineskom gradu Hangzhou i predstavlja centralni poslevni centar, sa ukupnom površinom kancelarija od 400.000 m2, raspoređenih na 250 metara tornjeva, podijuma zgrade i platoa koji ih okružuje.
Ovaj građevinski poduhvat finiširan je kao najviša zgrada kreirana od strane UNStudija, osnovanog od strane arhitekte Bena van Bekela. Studio je čak osnovao i novu šangajsku kancelariju 2009. godine, kako bi nadgledao dizajn i konstruisanje novog objekta.
Kompletiranje projekta prati otvaranje šoping centra, dizajniranog od strane holandske kompanije u Šangaju, prekrivenog intrigantnim perforacijama dijamantskog oblika.
Razvoj tornjeva u Hangzhou nastavlja fokus firme prema konceptu zvanom „Superliving“ i koji uključuje mešavinu različitih programa i efiksnih struktura, koje podjednako oživljavaju urbano iskustvo svima koji u njemu učestvuju, bilo stanarima, radnicima ili posetiocima.
Projektni tim opisuje kompleks kao vertikalno naselje i tranzicionu površinu, koja u sebi poseduje sve vrste aktivnosti smeštene u gustom i pametno aranžiranom planu prostora. Zgrade od po šezdeset spratova poseduju stanove, kancelarije, Conrad Hotel i krone helipadove, a iz svakog ugla, pruža se pogled na Kiantang reku i istorijski deo grada Hangzho, Vest Lejk distriktu.
Šestospratni plato sastoji se od prodajnih jedinica, restorana, parkinga i direktne konekcije sa trasnpotnim gradskim sistemom metroa, koji poseduje glavni ulaz na jednom uglu parka i gradskog centra.
Dizajneri ovog monolitnog gradskog pojekta želeli su da ožive pokrete reke svojim fluidnim površinama, koje započinju veoma umirujuće u bazi kula, kako bi se dramatično proširile širom njihovog eksterijera i fasadnog dela. Ova dimanična estetika ujedinjuje različite segmente koji su sadržani unutar kompleksa.
Tornjevi su aranžirani u osi istok/zapad, kako bi omogućili izbegavanje senke i omogućili da svetlost dostigne svaki kutak stanova i kancelarija. Uvijene forme, koje nisu identične, ali komplementiraju jedna drugoj, promovišući vizuelni dijalog između prepoznatljivog urbanog konteksta u jednom delu i zelenog, pejzažnog segmenta smeštenog u blizini.
Ulični nivo, odnosno, „podijum“ građevine, prekriven je tankim slojem aluminijumskih pločica koje donose pikselizovane refleksije svog okruženja i stvaraju unikatan pokret pilikom ljudske aktivnosti. Slojevi vertikalnih panela koji štite od solarnog zračenja primenjeni su zastakljenim fasadnim zavesama trnjeva, oponašajući izuvijane forme i ramove koji se mogu videti iz enterijera.
N.Đ.
Izvor: Dezeen