Kina se trenutno nalazi usred nekoliko megaprojekata koji će transformisati njene gradove.
Tokom naredne decenije, Kina planira da podstakne 250 miliona ljudi da se presele u rastuće megagradove zemlje. Da bi se nosila s tom ogromnom migracijom, zemlja je uložila desitene milijardi dolara u ogromne infrastrukturne projekte.
Nedavno je Kina će otvorila svoj najambiciozniji projekt, most koji povezuje Hong Kong, Makao i južni grad Zhuhai. Protežući se 55km to je najduži most na svetu, navodi AFP. Most je nazvan Hong Kong-Zhuhai-Macau, a očekuje se da će projekt prepoloviti vreme putovanja.
Putnici će moći da putuju preko ušća reke Pearl River od Makaoa do Hong Konga za oko sat vremena. Most je definitivno izgrađen da bi skratio dužinu putovanja. Putovanje kopnom oko delte traje najmanje četiri sata - novi most ga smanjuje na samo 30 minuta.
Svakako je zanimljiv podatak da je u strukturu mosta uloženo toliko čelika koliko bi bilo potrebno da se izgradi novih 60 Ajfelovih tornjeva amost je 20 puta duži od slavnog mosta u San Francisku.
Konstrukcija je dizajnirana da izdrži zemljotrese, sezonske tajfune koji probijaju region i slučajni udar brodova.
Projekat takođe prelazi putanju letova međunarodnog aerodroma u Hong Kongu. To je značilo da su inženjeri morali da ostanu unutar strogog ograničenja visine.
Da bi brodovi nastavili da prolaze kroz ušće, most se spušta ispod vode za 6,7 km sredinom, preko dva veštačka ostrva.
Izgradnja ovog projekta počela je 2009. godine, ali je bila ugrožena zbog kašnjenja i sigurnosnih problema. Projekat je u više navrata nadmašio svoj budžet, koji je na kraju koštao više od 20 milijardi dolara.
N.V.T.
Foto Reueters, EPA, AFP