Aerodrom Chibougamau, jedno od najprometnijih mesta u Kanadi, dobio je proširenje u vidu svetlog i prostranog a nadasve funkcionalnog terminala.
Suočeni sa rastućim prometom putnika, nova zgrada terminala se smatrala neophodnom da bi se zadovoljila sve veća potražnja. Samim tim, novi terminal je dizajniran u skladu sa najnovijim standardima kako bi pružio besprekorna iskustva putnika i izrazio aspiracije i kulturu zajednica koje opslužuje.
Pored servisiranja putnika, aerodrom se koristi i za transport tereta, medicinske evakuacije i operacije gašenja šumskih požara. Sve ove usluge je trebalo kontinuirano održavati, što je predstavljalo značajan izazov tokom izgradnje. Rigorozno planiranje i još rigoroznija faza izgradnje, kao i pažljiv odabir lokacije za novi terminal, omogućili su nastavak rada unutar postojećeg terminala tokom čitave izgradnje ali i proširenje aerodromske piste.
Nova zgrada se sastoji od dve niske strukture koje se nalaze sa obe strane zastakljenog hodnika. Hodnik inače služi kao centralno čvorište za putnike i povezuje sve funkcije i usluge terminala, osiguravajući da su lako prepoznatljivi i dostupni. Njegov dizajn uspostavlja vizuelnu povezanost koja počinje od parkinga a završava se na pisti.
Zahvaljujući njegovoj prozirnosti i predglednosti, putnici koji čekaju mogu da posmatraju svoj avion na pisti, dok drugi mogu da nadgledaju zonu preuzimanja i sletanja. Ova fluidnost je dodatno pojačana doslednom upotrebom materijala i tretmanom osvetljenja kada se prelazi iz unutrašnjeg u spoljašnji prostor.
Ističući njegovu blizinu borovoj šumi, dizajn terminala prikazuje lokalno proizvedeno drvo, posebno proizvode visokih performansi kao što su lamela i poprečno lamelirano drvo odnosno strukturalne ploče. Čekaonica je sa tri strane omeđena drvenim zidovima na čijem se vrhu nalazi podignuti krov koji formira južni prozor.
Krovna konstrukcija kombinuje konstruisane komponente od drveta i čelika. Napregnuti lamelirani paneli u dužini od dvanaest metara su oslonjeni na drvene stubove na svakom kraju i ojačani čeličnim šipkama.
Na kraju, valja pomenuti da ovaj terminal maksimalno koristi svu raspoloživu prirodnu svetlost, a može se pohvaliti i poboljšanom energetskom efikasnošću. Iako sve deluje minimalistički i pomalo formalno, ne može se osporiti da ovaj deo aerodroma sada naglašava osnovne principe dizajna projekta: transparentnost, lakoću, udobnost i što je najvažnije – funkcionalnost bez premca.