Koncept dizajna ove biblioteke potiče od ideje da su knjige pale kao dar sa neba, a oblik knjige je direktno povezan sa arhitektonskom formom kako bi vizualizovao pomenutu metaforu.
Sve što se od posetilaca i članova ove biblioteke očekuje jeste da uđu u arhitektonski prostor i urone u mir kako bi razvili pozitivan razgovor sa sobom i krenuli na put samootkrivanja. A da bi se stvorio privlačan prostor na obali, projekat se smestio blizu jezera Šinglong koje je krajnje gostoljubivo dočekalo zgradu sa zakrivljenom krovnom površinom koja neodoljivo podseća na oblik knjige.
Ujedno je ovaj zakrivljeni deo formiran prema visini četiri noseća ugla, što automatski reinterpretira kosi krov tradicionalnih sečuanskih narodnih stanova. Posetioci mogu dobiti pristup knjižari koja se nalazi na glavnom ulazu i južnom kraju zgrade, gde je ujedno smeštena i recepcija sa izložbenim prostorom.
Šetnja ovim delom zgrade vodi, niz stepenice, u uronjeni prostor za čitanje koji se slobodno može nazvati jezgrom biblioteke. Stojeći ili sedeći na stepenicama, korisnici su pozvani da pronađu najudobnije stanje za čitanje ili da jednostavno uživaju u prelepom pogledu na okolinu. Štaviše, staklena zavesa na obali jezera se proteže na oko jedan metar ispod vode, dodajući više svetla ali i interesovanja celokupnom prostoru.
Na ovaj način, biblioteka svojim korisnicima pruža jedinstveno podvodno iskustvo čitanja. Dizajn oblasti za meditaciju uzima u obzir samogovor i unutrašnji monolog koji su potencijalno potrebni iz perspektive čitalaca. Pozorišni prostor, kancelarija i magacin se nalaze na sekundarnom ulazu, dok celokupnu arhitektonsku konstrukciju u osnovi predstavlja čelični okvir.
Za arhitektonsku površinu su korišćeni titan cink paneli uvezeni iz Francuske koji su postavljeni korišćenjem sistema ravnog zaključavanja. Tim potezom ujedno je izvedena i tekstura “riblje krljušti” i bolja vizuelna veza sa svetlucavim jezerom. Više od 700 komada aluminijumskih kvadratnih cevi završenih ekstruzijom drveta je ugrađeno za rešetkasti plafon, formirajući jedinstvenu auru.
Svaki komad je napravljen po meri sa svojom individualnom zakrivljenošću za sklapanje kao glatka hiperbolična plafonska površina. Insistirajući na dobijanju urednog izgleda, mehanički odvodni kanali, sistem za detekciju dima i rasvetna kola su strateški umotani u procep između plafona i čeličnog okvira krova.
Na kraju, pomenimo još i to da je enterijer predstavljen na najjednostavniji i najčistiji način, koristeći dva materijala - boju drveta i teksturu betona kao osnovnu boju prostora, sa namerom da se eliminišu komplikovane dekoracije i donese udobnije vizuelno iskustvo za korisnike.