Zašto je uopšte važno podsticati kreativnost kod kuće i šta ovakav dizajn enterijera podrazumeva?
Iako je bilo dosta članaka o istraživanju o dizajnu koje podstiče kreativno razmišljanje i produktivnost u komercijalnim kancelarijskim prostorima, dizajneri su primetili da su studije o dizajnu ličnih životnih prostora uglavnom skrivene ili nedovoljno istražene. Šteta, jer naši domovi su često mnogo zanimljivija mesta za jačanje kreativnosti, a uključivanje izbora koji mogu pokrenuti inovacije može biti još pametnije ulaganje, posebno zato što više ljudi radi od kuće.
Ljudi imaju tendenciju da popuste svoje kočnice kod kuće, gde se osećaju najudobnije, i tada kreativnost može najslobodnije da teče, smatraju dizajneri. Da bi to u potpunosti iskoristili, oni ohrabruju vlasnike kuća i druge dizajnere da razumeju estetske, ambijentalne i životne detalje u domu koji su pogodni za rađanje novih ideja.
Prigrlite karakteristike koje vas opuštaju
Počnimo od jednostavnog pitanja: da li se osećate opušteno u svojoj tuš kabini ili kadi? Pretpostavljamo da je odgovor na ovo pitanje potvrdan, jer je tuš mesto gde ljudi dozvoljavaju svojim mislima da lutaju — a držanje tuša slabo osvetljenim samo pojačava nedostatak strukturiranog fokusa. Isti princip se ogleda u drugim savetima koji se odnose na uređenje enterijera. Na primer, pokazalo se da sedenje koje omogućava naginjanje opušta um i pokreće ideje.
photo: iStock
Dom je glavno plodno tlo za kreativnost jer ljudi često rade stvari koje ih stavljaju u taj nefokusirani način razmišljanja. To je mesto gde radimo mnogo rutinskih stvari, bilo da se tuširamo ili bacamo smeće, peremo suđe ili šetamo psa. Ali upravo u takvim trenucima, kada ne pokušavate da rešite kreativni problem ili uradite nešto kreativno, vama zapravo mogu sinuti najbolje ideje.
Vlasnici kuća i dizajneri bi zato trebali da prihvate ove situacije i dizajniraju dom kako bi podstakli što više ovih svakodnevnih aktivnosti. Dobro osmišljen tuš, kućna teretana ili kuhinjska sudopera sa pogledom, sve bi moglo biti vredno pomena. Slično tome, boje i teksture koje stimulišu mozak da koristi obe svoje hemisfere mogu se isplatiti. Na primer, pokazalo se da plava i zelena — boje povezane sa prirodom — izazivaju kreativnost.
Teksturirane površine takođe mogu izazvati bolju aktivnost mozga. Običan beli zid neće stimulisati nečije oči. Ako sada zamislite taj zid sagrađen od poljskog kamena ili drvenih dasaka, nešto sa puno teksture gde se svaki kvadratni centimetar razlikuje od sledećeg, vaše oko će početi da skače gore - dole u nameri da dobro memoriše sve te različite površine. Koliko god čudno zvučalo, upravo na taj način vi zapravo stvarate puteve, povezujete delove svog mozga, a ta veza je u velikoj meri vezana za kreativnost.
photo: iStock