Ova delikatno oblikovana rasveta australijskog dizajnera Toma Feredeja i umetnika Suzane Čen, zahteva dva i po sata za stvaranje jednog komada od gline u 3D štampaču...
Osvetljenje je kreirano keramičkim štampačem razvijenim od strane Čenove tokom istraživanja mogućnosti 3D štampanja ovog materijala. Na osnovu ovoga, nastao je štampač unikatan u čitavoj Australiji.
Pelo lusteri sastoje se od koničnog difuzora kreiranog putem oblikovanja gline i slojevima nastalim vezano, jednim iznad drugog. Ova tehnika jasno se ocrtava i postaje vidljiva kada se svetlo uključi.
„Bio sam zadivljen kada sam shvatio koliko elegantnih, finih detalja i prirodnih varijacija ovaj proces stvara, a ujedno sam želeo da proslavim sve dizajnom koji će istaći i obeležiti ovaj projekat na svoj način“, izjavio je Feredej.
Australijanac je preuzeo odgovornost za dizajniranje lustera, uključujući modeliranje komponenti i njihovo sastavljanje, dok je Čenova bila zadužena za nadzor razvoja i osiguravanje stvaranja ovih komponentu putem 3D štampača.
Par je testirao brojne prototipove, a tokom ovog postupka morali su da razumeju načine na koje moraju da spreče difuzore od sužavanja tokom štampanja i provere konačne rezultate upotrebom različitih materijala nalilk glini i porcelanu.
„Bilo je neverovatno videti različite varijacije i reakcije svakog materijala tokom ovog procesa“, dodao je australijanac, koji vodi svoj studio za dizajn, nameštaj i osvetljenje u Sidneju. „Mi smo bili u mogućnosti da intimno eksperimentišemo sa providnošću, deformacijama i bojama.“
Svaki luster zahteva oko dva i po sata za štampanje, dok njegovi difuzori za sušenje zahtevaju deset dana, pre nego što mogu da se ispeku i sastavljaju.
Ajndhovenski dizajner Oliver van Herpt, takođe je eksperimentisao sa stvaranjem 3D štampane rasvete od keramike, stvorivši seriju funkcionalnih predmeta, kao i komplet vaza baziranim na COS modnoj kolekciji.
N.Đ.
Izvor: Dezzen