Zašto se sve veći broj dizajnera opredeljuje za najjednostavniju formu nameštaja?
Možda odgovor na ovo pitanje leži u činjenici da je u ljudskoj prirodi usađena potreba za konstantnim pojednostavljanjem stvari. Istovremeno, ovakvi komadi nameštaja su naše svakodnevno podsećanje na neka davna prošla vremena, odnosno period kada su ljudi koristili primitivno oruđe i oslanjali se isključivo na inspiraciju iz prirode.
Jedan takav komad nameštaja potpisuje mladi japanski dizajner Sera Ianagisava koji je upravo predstavio svoje novo, minimalističko remek delo – održivu stolicu od šperploče. Što se njegove inspiracije tiče, ona potiče od istraživanja građevinskih metoda korišćenih tokom kamenog doba.
Stvoren bez iscrpljivanja prirodnih resursa, ovaj neutralni proizvod oličava nenametnutu skandinavsku estetiku sa kvalitetnom izradom. Karakteriše ga čist pristup sa savremenim osećajem, i vešto spajanje minimalizma i funkcionalnosti.
Samostalno napravljen sa konceptualnim dizajnom ravnog pakovanja ovaj elegantni komad nameštaja je vešto fiksiran tako što se podudara sa obimom svakog segmenta. Koristeći najbolju tehnologiju, ovaj objekat je prvo briljantno modeliran u 3D, a uzorak je zatim neprimetno iscrtan na šperploču i savijen. Sa velikom pažnjom na zamršene detalje i tačna merenja oba dela ovog proizvoda se bez napora spajaju zajedno.
Svaki komad ima iglu napravljenu od nerđajućeg čelika koja se koristi za fiksiranje drvenih komada što dodatno povećava snagu i izdržljivost stolice.
Zanimljivo je pomenuti da se ovaj komad nameštaja ne može nazvati finalnim proizvodom jer dizajner smatra da ima još dovoljno kreativnog prostora za unapređenje njegovog ukupnog dizajna i konstrukcije. Šta će se novo izroditi iz ove “primitivne” stolice – ostaje nam da vidimo!