Kolekcija nameštaja od smole izgleda kao da je izrezbarena od sapuna

Geometrijski blokovi smole formirali su kolekciju nameštaja koja izgleda zaista impresivno.

Nameštaj iz četiri dela delo je ruku Niko Koronisa, koji je preuzeo dizajnerske signale od dela italijanskog arhitekte Carla Scarpa. Serija nosi naziv G Collection, i uključuje GBC klupu, GRT sto za kafu, GSD konzolni sto kao i GST stolicu koja se može koristiti i kao bočni stočić. Cilj izrade ovog nameštaja je umetnikova želja da ih predstavi kao male jedinstvene arhitektonske celine.

Svaki dizajn pojedinačno inspiraciju crpi iz dela modernističkog arhitekte čiji su radovi bili ispunjeni venecijanskom i japanskom kulturom, a često su sadržavali oštre linije i grafičke oblike. Imajući to na umu Koronis je dizajnirao stepenast nameštaj tako da deluje poput arhitektonskih celina malih razmera, koje daju naglasak linearnoj geometriji.

Kao istinski poštovalac radova Scarpa, umetnik Koronis ističe da je njegov rad nešto što ga konstantno inspiriše jer je bio znatno drugačiji od svojih savremenika. Scarpa je bio fasciniran elementarnim i ponavljajućim geomaterijskim oblicima, što je dovelo do njegovih gotovo opčinjujućih i meditativnih radova.

Kolekcija koje je pred vama inspirisana je specijalnim prisutupom koji je Scarpa imao prema materijalima, što se odnosi na forme koje je stvarao i na vidljiv elegantan ritam, kao i skladno oblikovane odnose između pozitivnih i negativnih volumena. Koronis je svaki komad nameštaja u svojoj kolekciji napravio od smole u plavoj i zelenoj nijansi, dajući im nesvakidašnje hladan izgled, koji neopisivo podseća na – sapun.

Dizajner tvrdi da je smola nedovoljno istražen i neshvaćen materijal koji tek u poslednje vreme doživljava svoj procvat. Smola koja je iskorišćena za nastanak ove kolekcije industrijski je prizvedena s tim da je Koronis insistirao na tome da materijal deluje što je moguće više organski. Testirajući sposobnosti smole došao je zapravo do zaključka da su granice između njene čvrstoće i fluidnosti, neprozirnosti i providnosti, lakoće i robusnosti zapravo – nejasne.

Ž.J.

Izvor: Dezeen

Povezane teme