Stolica nije zapravo samo obična stolica, dok ormar nije jednostavno samo mesto za odlaganje stvari i objekata, već su to eksperimentalni komadi umetničkih dela koji savijaju projekciju i ljudski um, dok istovremeno predstavljaju delo dizajnerke poreklom Aljoud Lotah.
Ona je kreirala svoju Oru Series, kolekciju geometrijskog nameštaja i dekorativnih objekata sa dinamičnim oštrim uglovima, specijalno za manifestaciju Design Days Dubai 2015. na kojoj su ovi komadi izazvali opšte ineresovanje i pometnju. Oni izgledaju kao da bi se vrlo lako mogli saviti, nalik origamiju, ali najlepši deo u svemu tome je kada shvatite da je to samo iluzija, iako su zaista inspirisani ovom drevnom japanskom umetnošću.
Termin “oru” se odnosi na japansku reč savijati, otud i ideja koja se nalazi iza dizajna i koja pokazuje da savijanje ravnih dvodimenzionalnih ploča može kreirati estetske pojave funkcionalnih trodimenzionalnih formi”, ako je suditi po oficijalnom sajtu ove istaknute arapske umetnice.
Mala kolekcija sadrži stolicu, lampu, ormar, i ogledalo, od kojih svi izgledaju podjednako kompleksno već na prvi pogled, ali u isto vreme kriju i genijalnu jednostavnost. Napravljeni su od tikovine, prirodnih vlakana i bakra. Lotahin eksperimentalni pristup kreiranju dizajna je obogaćen uvojima, geometrijskim oblicima i obrascima koji kreiraju estetski zadovoljavajuće objekte koji su prepuni prelepih detalja.
“Trudila sam se da inspiraciju crpim iz nameštaja tradicionalne izrade, kojima sam dodala sveže ideje i vizuelne efekte, dok je celokupan projekat pred mene konstantno postavljao izazov kojim bih uklopila u svoj rad njihove intrigantne detalje i tehnike proizvodnje na jedan moderan i nenametljiv način”, izjavila je dizajnerka medijima.
Prvi pogled na stolicu čini da poželite odmah da je testirate radi udobnosti, iako bi bila zadivljujući i ikonični dekorativni predmet u svakom slučaju, dok ormar iz ove kolekcije izgleda predivno praktičan i raznovrstan. Forma stvarno obuhvata funkcionalnost u ovom posebnom komadu. Sve u svemu, u njima je sveprisutan ženstveni šik dodir ugaone neutralnosti, kako u zahvaljujućem ružičastom sjaju bakra, tako i u delikatnoj boji prirodne tkanine koja se nalazi na stolici.
N.Đ.