Kako bi obeležio Dan Mrtvih, dizajner Fabio Novembre osvežio je svoju Jolly Roger fotelju, prekrivši je tradicionalnim dezenom šećernih lobanja…
Originalno lansirana od strane italijanskog brenda Gufram pre četiri godine, Jolly Roger fotelja ovog dizajnera ima minimalistički izgled sa prednje strane, dok je njena poleđina dizajnirana tako da podseća na ljudsku lobanju.
Lobanja na novom izdanju, lansirana uoči Dana Mrtvih (Dia de Los Muertos), ručno je oslikana pa sadrži kosti i zube, kao i tradicionalne meksičke dezene šećernih lobanja, kao što su cveće i čipka.
Unutra, fotelja ima mapu sveta, kao i originalni Jolly Roger dizajn.
“Dve godine sa diskutovalo sa Fabiom o radu na specijalnom izdanju fotelje i naše misli su konstantno išle prema meksičkoj interpretaciji šećernih lobanja tokom Dana Mrtvih”, rekli su iz brenda Gulfram. “Za nas, ljude koji rade u dizajnu i koji su povezani sa estetikom, ikonografija Dana Mrtvih je opčinjavajuća”, dodali su. “Baš kao italijanski karneval, gde se sva kreativnost bazira na nekoliko tradicionalnih maski, Dan Mrtvih se fokusira na brojne različite interpretacije iste ikonografije: lobanja i skeleta”.
Inače, Dan Mrtvih je tradicionalni meksički festival, koji se održava svake godine na početku novembra, kao proslavljanje preminulih. Veruje se, da se na taj dan, mrtvi bude kako bi učestvovali u proslavama sa svojim voljenim osobama.
“Tradicija dekorisanja lobanja i skeleta potiče od ideje da bi mrtvi bili uvređeni žaljenjem ili tugom, pa se baš zato ovim festivalom i proslavom obeležavaju njihovi životi, hranom, pićem, zabavom i aktivnostima u kojima su oni uživali”, kažu iz Gufram kompanije.
Inače, Gufram kompanija osnovana je 1966.godine od strane Gugliermeto braće u severnom delu Italije, a tokom sedamdesetih godina su dostigli svetsku slavu, predstavljajući komade nameštaja inspirisanih pop-art pokretom.
N.Đ.
Izvor: Dezeen