Predstavljamo vam The Exquisite Corpse kolekciju nameštaja koja je stvorena da inspiriše.
Nju sačinjavaju tri ručno rađena komada nameštaja dekorisana vrlo živahnim bojama. Linija je delo saradnje australijskog dizajnera Adama Goodruma i francuskog umetnika intrazija Arthura Seigneura.
Kolekcija obuhvata kredenac, konzolni sto i klupu, a ime je dobila po francuskoj salonskoj igri Cadavre Exquis, koju su izmislili članovi avangardnog nadrealističkog umetničkog pokreta 1925. godine. U igri, igrač skicira deo tela ili neku drugu figuru na parčetu papira, pre nego što presavije papir da bi sakrio šta je nacrtao i preneo na sledećeg igrača. I sve tako u krug. Po završetku kruga, dobijena slika je obično vrlo živopisna i neretko bizarna.
Igra je ovom dvojcu poslužila za rezime procesa saradnje, beležeći divnu napetost u donošenju odluka u vezi formi, obrazaca i boja, koji su iskorišćeni za izradu nameštaja. Adam i Arthur su radili sa zanatlijama kada je izrada nameštaja bila u toku, da bi ih kasnije prekrili slamnatim intrazijama. Ova umetnost datira još iz 17. veka a njena suština se ogleda u stvaranju ručno izrađenih ukrasnih uzoraka od tankih, spljoštenih traka slame.
Kolekcijom ovog nameštaja duo je želeo da potisme reflektujuća svojstva slame, koja se pojačavaju na različitim površinskim pravcima, izazivajući slamnatu intraziju da pokaže svoju lepotu sa svih strana a ne samo na gornjoj površini kao što je to obično slučaj. Svaka dostupna površina nameštaja u tom pogledu ukrašena je slamom, koja je položena u kontrastnom smeru kako bi se stvorila dodatna iluzija trodimenzionalnosti.
Izuzetan broj pojedinačnih snopova slame iskorišćen je za izradu svakog od ovih komada, a njihov ukupan broj premašuje 30 000. Fleksibilnost materijala omogućava primenu slame na bilo kojoj površini. Uz posebne alate moguće je primeniti zakrivljene uzorke i na trodimenzionalnim oblicima sa izuzetnom lakoćom. S druge strane proces stvaranja svakog od ovih komada je spor i ukupno je dizajerima trebalo oko godinu i po dana da ih završe, što doprinosi njihovoj vrednosti.
Ž.J.
Izvor: Dezeen