40 godina kuće kika

Sa otvaranjem prve "kika" kuće za uređenje 1973. godine, poboden je ašov jednog uspešnog preduzeća...

Postepeno se to austrijsko porodično preduzeće razvilo u međunarodno prisutno preduzeće u sektoru uređenja i danas se sa svojih 32 prodajnih objekata u Austriji i ukupno 23 ispostava u Jugoistočnoj Evropi ubraja u vodeće trgovce nameštajem Evrope. Ekspanzija i inovativne ideje su ono na osnovu čega će preduzeće i ubuduće gledati u budućnost, očekujući uspeh.

Dr. Hebert Koh, danas predsednik nadzornog odbora, osnivanjem kuće kika reagovao je na jedan novi razvoj na austrijskom tržištu: Sa jednom novom prodavnicom za poneti želeo je da iskoristi talas diskonta na domaćem tržištu nameštaja. Dana 16. juna 1973. godine u Beču je prva kika otvorila svoje kapije kao prodavnica za samopreuzimanje. „Kada je moj otac tada osnovao kuću kika, niko još nije mogao da nasluti kako će se početna prodavnica za poneti razviti u jednu međunarodno priznatu kuću za uređenje „sa potpunom uslugom“ – ali koncept je funkcionisao i klijenti su ga odmah prihvatili, kaže Paul Koh, današnji direktor grupe kika/Lajner (Leiner).

Hvala svim klijentima

Za svojih 40 godina iskustva i uspeha Kika zahvalnost ne duguje samo saradnicima, kojih je više od 7.000, već i mnogobrojnim klijentima kuće kika, koji su u velikoj meri učestvovali u uspehu preduzeća. Osnovne vrednosti kike, naime kvalitet, saveti i usluga, pokazuju da je preduzeće oduvek bilo blisko sa klijentom. Da bi se zahvalilo širokom krugu stalnih klijenata, kao i svim ostalim klijentima za njihovu vernost, kika svoju godišnjicu slavi pod motom „Hvala Srbiji!“ sa velikim akcijama i nagradama tim povodom.

Vrednosti i tradicija

U međuvremenu je od osnivanja preduzeća otvoreno ukupno 32 kika kuća za uređenje na austrijskom tržištu, kao i 23 prodajnih objekata u šest različitih zemalja Jugoistočne Evrope. Vrednosti kao što su tradicija, bliskost sa klijentima i postojanost presudno su uticali na istoriju uspeha ovog porodičnog preduzeća. „Preduzeće Lajner je od početka bilo u porodičnom vlasništvu i dalje je vođeno iz generacije u generaciju. Zato kika/Lajner kuće za uređenje imaju najdužu tradiciju na austrijskom tržištu nameštaja“, s radošću kaže Paul Koh. Dugogodišnje iskustvo i kompetentnost u sektoru uređenja garantuje asortiman najvišeg kvaliteta, kao i najbolju uslugu i savetovanje klijenata. 

Vrhunski kvalitet proizvoda obezbeđuje se pre svega zahvaljujući dobavljačima koji se pažljivo biraju. Međusobno poverenje i tesna saradnja sa nekim dobavljačima postoji već 40 godina. Preduzeću je oduvek bilo važno pospešivanje domaćih proizvođača.

Osnovna ideja inovacija

Do osnivanja kuće kika došlo je na osnovu jedne inovativne ideje vezane za jedan do tada nepostojeći koncept u austrijskom sektoru uređenja. I isplatila se. Danas kika ima poziciju kompetentne kuće za uređenje u oblasti modernog stanovanja i opslužuje sve tržišne segmente sa najrazličitijim zahtevima i potrebama stanovanja. Velikim izborom kvalitetnih proizvoda uz najbolji odnos cene i usluge ispunjavaju se individualne želje klijenata. Pored obimnog asortimana proizvoda u prvom planu stoji usluživanje klijenata. U skladu sa devizom „sve na jednom mestu“, kika pruža raznovrsnu paletu servisnih usluga. Koncept je u svim oblastima usko orijentisan na klijenta. Ekspanzija i inovativne i vizionarske ideje oduvek su imale veliku ulogu.

Ali, stalni dalji razvoj u proteklim decenijama nije se oslanjao samo na ekspanziju i proširenje proizvoda, već i na stalnu orijentaciju na potrebe klijenata. „Stalno se trudimo da našim klijentima u našim kućama ponudimo što komotniji doživljaj kupovine. Iz tog razloga smo shvatili potrebe i želje naših klijenata i na osnovu njih smo stvorili jednu usaglašenu ukupnu sliku. Bez obzira da li se radi o inovacijama u asortimanu ili novinama u oblasti prezentacije robe, kika stalno prati tok vremena, a o stajanju se ne razmišlja ni u narednih 40 godina, uverava Paul Koh.

Koncept uspeha ekspanzija

Ekspanzija je od početka bila bitan sastavni deo istorije uspeha kuće kika. 1999. godine kika stiče udele u firmi Mihelfajt (Michelfeit) i na taj način se širi za sedam kuća u Austriji i dve ispostave u Mađarskoj. Već godinu kasnije, nakon faze renoviranja, delom u modernoj arhitekturi, ponovo su otvorene nekadašnje kuće Mihelfajt. I renoviranje mnogobrojnih postojećih prodajnih objekata u poslednje dve godine govori o stalnom daljem razvoju.

U poslednje dve decenije, od osnivanja prve kika kuće u Mađarskoj (Budimpešta), kika je bila uspešna pre svega zahvaljujući osvajanju novih tržišta u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Kuća kika poseduje već 23 prodajnih objekata u Mađarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Slovačkoj, Rumuniji i Srbiji, a u Istočnoj Evropi se i dalje kreće smerom ekspanzije. Samo u 2012. godini dodata su dva nova prodajna objekta u Slovačkoj (Poprad i Banska Bistrica). 

Nedavno je otvorena još jedna kuća u Hrvatskoj (Zagreb). „Otvaranja predstavljaju dodatan korak u nastavku našeg stalnog kursa ekspanzije i osnažuju naš angažman na međunarodnom tržištu“, kaže Paul Koh, direktor grupe kika/Lajner. Ovo tradicionalno preduzeće zato gleda u uspešnu budućnost kao tržišni lider. 

KIKA

Povezane teme

31.07.2025 Nameštaj

Najpoznatije stolice svih vremena: koju biste izabrali za svoj dom?

Možda zvuči preterano, ali jedna stolica može promeniti ceo karakter prostora.

28.07.2025 Nameštaj

Sto sa stilom na točkićima: Rolly u vašem enterijeru

Kada se minimalizam spoji sa vrhunskom funkcionalnošću, nastaje dizajnerski dragulj poput „Rolly“ stočića na točkićima – delo čuvenog kalifornijskog dua Mike & Maaike, vizionara i...

25.07.2025 Nameštaj

Martini fotelja: koktelska ekstravagancija za umetničke duše

Zaboravite na klasične linije i konvencionalni dizajn – Martini fotelja, delo ekscentričnog dizajnera Muddycapa, donosi dah apsurda, šarma i umetničke provokacije pravo u vaš prost...

24.07.2025 Nameštaj

Revolucija u sedenju: modularna stolica Knit One spaja vazduh, tekstil i održivost u savremenoj formi

Zamislite da ulazite u moderno kancelarijsko okruženje i pred sobom ugledate udobnu, naizgled raskošno tapaciranu lounge stolicu.

22.07.2025 Nameštaj

FIAM Italia: poezija stakla i savremenog luksuza

Italijanski brend FIAM Italia, pionir u obradi zakrivljenog stakla, ponovo nas uvodi u svet gde se dizajn i inovacija susreću u savršenom balansu.

21.07.2025 Nameštaj

Idealan modularni sto za svaku garsonjeru

Sto je ručne izrade i može biti kreiran po vašoj želji od čelika ili drveta uključujući i tvrdo hrastovo drvo, jasen ili orah, i predstavlja savršen komad nameštaja koji veoma efik...

18.07.2025 Nameštaj

Kolekcija Sunset: Kalifornijski duh pretočen u nameštaj sa stavom

Na prestižnom sajmu ICFF tokom NYCxDesign 2025, spojili su se istok i zapad Amerike – odnosno, Bernhardt Design iz Severne Karoline i dizajner Kori Groser iz Kalifornije – kako bi...

10.07.2025 Nameštaj

Roundish krevet — Skulpturalni komad dizajniran za udobnost, igru i svakodnevnu eleganciju

U svetu savremenog dizajna, čak i najjednostavniji elementi doma dobijaju novo značenje, a krevet već odavno nije samo funkcionalan komad za odmor.

08.07.2025 Nameštaj

Water Drop Chair – Stolica u kojoj vreme i priroda zauvek ostaju zarobljeni

Postoje komadi nameštaja koji ne služe samo za sedenje, već za divljenje i povezivanje sa prirodom.

30.06.2025 Nameštaj

Kao iz snova: Stakleni nameštaj koji izgleda kao da je procvetao iz same prirode

Kolekcija Flore nije običan komad nameštaja – ona je poetska oda trenutku kada cvet doseže savršenstvo svoje forme, obasjan nežnim jutarnjim svetlom.

23.06.2025 Nameštaj

Četvrta kolekcija Zara Home x Vincent Van Duysen: elegancija forme i luksuz dodira

U intimnoj i atmosferičnoj kući u srcu Antverpena, flamanski arhitekta Vinsent Van Dujsen otvorio je vrata svog doma prvi put u gotovo tri decenije, i to s razlogom – kako bi preds...