40 godina kuće kika

Više slika

Više slika

Sa otvaranjem prve "kika" kuće za uređenje 1973. godine, poboden je ašov jednog uspešnog preduzeća...

Postepeno se to austrijsko porodično preduzeće razvilo u međunarodno prisutno preduzeće u sektoru uređenja i danas se sa svojih 32 prodajnih objekata u Austriji i ukupno 23 ispostava u Jugoistočnoj Evropi ubraja u vodeće trgovce nameštajem Evrope. Ekspanzija i inovativne ideje su ono na osnovu čega će preduzeće i ubuduće gledati u budućnost, očekujući uspeh.

Dr. Hebert Koh, danas predsednik nadzornog odbora, osnivanjem kuće kika reagovao je na jedan novi razvoj na austrijskom tržištu: Sa jednom novom prodavnicom za poneti želeo je da iskoristi talas diskonta na domaćem tržištu nameštaja. Dana 16. juna 1973. godine u Beču je prva kika otvorila svoje kapije kao prodavnica za samopreuzimanje. „Kada je moj otac tada osnovao kuću kika, niko još nije mogao da nasluti kako će se početna prodavnica za poneti razviti u jednu međunarodno priznatu kuću za uređenje „sa potpunom uslugom“ – ali koncept je funkcionisao i klijenti su ga odmah prihvatili, kaže Paul Koh, današnji direktor grupe kika/Lajner (Leiner).

Hvala svim klijentima

Za svojih 40 godina iskustva i uspeha Kika zahvalnost ne duguje samo saradnicima, kojih je više od 7.000, već i mnogobrojnim klijentima kuće kika, koji su u velikoj meri učestvovali u uspehu preduzeća. Osnovne vrednosti kike, naime kvalitet, saveti i usluga, pokazuju da je preduzeće oduvek bilo blisko sa klijentom. Da bi se zahvalilo širokom krugu stalnih klijenata, kao i svim ostalim klijentima za njihovu vernost, kika svoju godišnjicu slavi pod motom „Hvala Srbiji!“ sa velikim akcijama i nagradama tim povodom.

Vrednosti i tradicija

U međuvremenu je od osnivanja preduzeća otvoreno ukupno 32 kika kuća za uređenje na austrijskom tržištu, kao i 23 prodajnih objekata u šest različitih zemalja Jugoistočne Evrope. Vrednosti kao što su tradicija, bliskost sa klijentima i postojanost presudno su uticali na istoriju uspeha ovog porodičnog preduzeća. „Preduzeće Lajner je od početka bilo u porodičnom vlasništvu i dalje je vođeno iz generacije u generaciju. Zato kika/Lajner kuće za uređenje imaju najdužu tradiciju na austrijskom tržištu nameštaja“, s radošću kaže Paul Koh. Dugogodišnje iskustvo i kompetentnost u sektoru uređenja garantuje asortiman najvišeg kvaliteta, kao i najbolju uslugu i savetovanje klijenata. 

Vrhunski kvalitet proizvoda obezbeđuje se pre svega zahvaljujući dobavljačima koji se pažljivo biraju. Međusobno poverenje i tesna saradnja sa nekim dobavljačima postoji već 40 godina. Preduzeću je oduvek bilo važno pospešivanje domaćih proizvođača.

Osnovna ideja inovacija

Do osnivanja kuće kika došlo je na osnovu jedne inovativne ideje vezane za jedan do tada nepostojeći koncept u austrijskom sektoru uređenja. I isplatila se. Danas kika ima poziciju kompetentne kuće za uređenje u oblasti modernog stanovanja i opslužuje sve tržišne segmente sa najrazličitijim zahtevima i potrebama stanovanja. Velikim izborom kvalitetnih proizvoda uz najbolji odnos cene i usluge ispunjavaju se individualne želje klijenata. Pored obimnog asortimana proizvoda u prvom planu stoji usluživanje klijenata. U skladu sa devizom „sve na jednom mestu“, kika pruža raznovrsnu paletu servisnih usluga. Koncept je u svim oblastima usko orijentisan na klijenta. Ekspanzija i inovativne i vizionarske ideje oduvek su imale veliku ulogu.

Ali, stalni dalji razvoj u proteklim decenijama nije se oslanjao samo na ekspanziju i proširenje proizvoda, već i na stalnu orijentaciju na potrebe klijenata. „Stalno se trudimo da našim klijentima u našim kućama ponudimo što komotniji doživljaj kupovine. Iz tog razloga smo shvatili potrebe i želje naših klijenata i na osnovu njih smo stvorili jednu usaglašenu ukupnu sliku. Bez obzira da li se radi o inovacijama u asortimanu ili novinama u oblasti prezentacije robe, kika stalno prati tok vremena, a o stajanju se ne razmišlja ni u narednih 40 godina, uverava Paul Koh.

Koncept uspeha ekspanzija

Ekspanzija je od početka bila bitan sastavni deo istorije uspeha kuće kika. 1999. godine kika stiče udele u firmi Mihelfajt (Michelfeit) i na taj način se širi za sedam kuća u Austriji i dve ispostave u Mađarskoj. Već godinu kasnije, nakon faze renoviranja, delom u modernoj arhitekturi, ponovo su otvorene nekadašnje kuće Mihelfajt. I renoviranje mnogobrojnih postojećih prodajnih objekata u poslednje dve godine govori o stalnom daljem razvoju.

U poslednje dve decenije, od osnivanja prve kika kuće u Mađarskoj (Budimpešta), kika je bila uspešna pre svega zahvaljujući osvajanju novih tržišta u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Kuća kika poseduje već 23 prodajnih objekata u Mađarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Slovačkoj, Rumuniji i Srbiji, a u Istočnoj Evropi se i dalje kreće smerom ekspanzije. Samo u 2012. godini dodata su dva nova prodajna objekta u Slovačkoj (Poprad i Banska Bistrica). 

Nedavno je otvorena još jedna kuća u Hrvatskoj (Zagreb). „Otvaranja predstavljaju dodatan korak u nastavku našeg stalnog kursa ekspanzije i osnažuju naš angažman na međunarodnom tržištu“, kaže Paul Koh, direktor grupe kika/Lajner. Ovo tradicionalno preduzeće zato gleda u uspešnu budućnost kao tržišni lider. 

KIKA

Povezane teme

02.04.2024 Nameštaj

Inovativna kolekcija 3D štampanih stolova za kafu

Minimalistički, ali elegantni dizajni čine stolove za kafu savršenim umetničkim središtem za svaki prostor, nudeći dizajn koji izaziva razmišljanje i otvara um mogućnostima održivo...

30.03.2024 Nameštaj

Elegantne i praktične zidne fioke štede i ulepšavaju vaš prostor

Umesto klasičnih kutija koje zauzimaju podni prostor, ove fioke koriste slobodan prostor na zidovima, ostavljajući vaš pod čistim i slobodnim.

27.03.2024 Nameštaj

Umetnost modularnog i funkcionalnog dizajna nameštaja

Paulinova estetika je veoma prepoznatljiva, jedinstvena mešavina japanske i skandinavske jednostavnosti sa američkom funkcionalnošću iz sredine veka.

24.03.2024 Nameštaj

Bud: šarena i razigrana alternativa dosadnim kancelarijskim stolicama

U nastojanju da unesu osveženje u dizajn standardnih kancelarijskih stolica, skandinavski brend Fora Ferm predstavlja Bud stolicu.

21.03.2024 Nameštaj

Bamba sofa: savršen sklad stila, udobnosti i funkcionalnosti

Sa kontinuiranim tubularnim jastucima koji se nežno protežu, ova originalna sofa predstavlja savršen spoj stila, udobnosti i funkcionalnosti.

18.03.2024 Nameštaj

Revolucionarna kolekcija tapaciranog nameštaja koja nudi vrhunsku udobnost

Potencijal i obim za Dotti kolekciju su neograničeni, a raznovrsne konfiguracije se mogu kreirati u skladu sa različitim kancelarijama i njihovim različitim zahtevima.

15.03.2024 Nameštaj

Prvi komad nameštaja napravljen od čelika bez fosila

Ovaj komad nameštaja ne samo da predstavlja estetski i funkcionalni vrhunac, već takođe snažno naglašava predanost održivom načinu života.

12.03.2024 Nameštaj

Otkrijte zašto je nameštaj od kože simbol luksuza i stila koji traje vekovima

Sa svojom trajnošću, udobnošću i estetskom privlačnošću, nameštaj od kože ostaje popularan izbor za one koji cene kvalitet i eleganciju u svom domu ili poslovnom prostoru.

09.03.2024 Nameštaj

Stolice bez šrafova koje se mogu slagati kako bi se uštedio prostor

Zahvaljujući svojoj bazi sa četiri noge nalik kompasu, Stack stolicu možete slagati jednu na drugu skoro do beskonačnosti.

06.03.2024 Nameštaj

Promene u rasporedu i dizajnu nameštaja mogu unaprediti vaše mentalno blagostanje

Preuređenje našeg nameštaja može imati značajan uticaj na naše mentalno zdravlje i opšte blagostanje na mnogo više načina nego što možemo i zamisliti.

03.03.2024 Nameštaj

Nordijski dizajn nameštaja: prilika za kreiranje sofisticiranog i udobnog okruženja

Ove kolekcije izražavaju suptilnu lepotu nordijskog dizajna, pružajući svežu perspektivu koja oplemenjuje svaki prostor sa sofisticiranom elegancijom i udobnošću.