Ceo svet je pedesetih godina prošlog veka bio opsednut roze kupatilima.
Od 20 miliona domova izgrađenih između 1946. i 1966. godine, približno je njih pet miliona posedovalo roze obojena kupatila, sudeći po Pem Kuber iz Retro Renovacija i zaštitnici rozih kupatila. Ljudi su već bili oduševljeni veselim nijansama morske zelene, šartrez i bombona jabuka crvenom, bojama koje su predstavljale posleratni optimizam i bivale veoma česte na kuhinjskim aparatima, sve dok roze manija nije nastupila.
U Americi je, nakon što je Ajzenhaver postao predsednik 1953. godine, prva dama redekorisala privatne odaje Bele Kuće u ženstvenije nijanse koje su njihovom javnom mnjenju odmah zapale za oko. Mamie Ajzenhaver je toliko volela roze da je čak redizajnirala i seosku kuću u kojoj su ona i njen muž često odsedali, u toj boji. Mnogi bendovi su u to vreme profitirali, dok je jedna kompanija koja se bavi proizvodnjom boja i farbi čak nazvala i jednu svoju nijansu roze po ovoj poznatoj ličnosti "First Lady Pink."
Današnji kupci kuća, odnosno ljudi koji kupuju posede iz pedesetih i šezdesetih godina na američkom tlu, nasleđene od prošlih generacija, sa druge strane žele nešto topliji, odnosno ženstveniji izgled. Čak i svi oni koji generalno vole dizajn sa sredine prošlog veka će verovatno odmah sprečiti da njihovo kupatilo izgleda kao da je napravljeno za barbiku. Mnogo rozih pločica je bilo uništeno maljevima u ime moderniznacije kućnog dizajna, i previše što se tiče Pem Kueber.
"Ako bi ljudi mogli da se dokopaju ružičastih kupatila, tada bi razumeli zašto je nešto što izgleda toliko šokantno danas, zapravo previše privlačna i predivna stvar", izjavila je gospođa Pem Kueber. "Današnji kupci kuća će dati svoju ponudu za skromnu kuću koja datira iz sredine prošlog veka i odmah zatim izaći na internet i potražiti opcije šta da rade sa roze kupatilom koje dolazi uz nju."
"Ako želite da imate iskonsko roze kupatilo koje je veoma lako za održavanje i veoma funkcionalno, morate biti spremni na mukotrpan rad zamene pločica i kompletnog renoviranja ovog prostora. Ja sam započela sa kampanjom za očuvanje roze kupatila u nadi da će ljudi možda videti kako su ih drugi prihvatili i zapravo rekli, "hej pa i ja imam jedno, učiniću da još razigranijim, neću ga srušiti", rekla je Kueberova.
"Naši bake i deke nisu pogrešili, oni su samo bili deo malo drugačije ere koja je obeležena potpuno različitom modom nego što je današnja. Sve se svodi na trendove", dodala je.
N.Đ.