Kada je Pantone institute za boje proglasio Living Coral kao “boju 2019 godine”, mnogi su brzo ukazali na ironiju s obzirom na strašnu situaciju u našim morima i okeanima.
Tokom poslednjih 30 godina, izgubljeno je 50% svetskih koralnih grebena, oduzimajući nam dragoceni ekosistem. Sada Pantone, Adobe Stock i neprofitna organizacija The Ocean Agency zajedno skreću pažnju na ovo stanje kampanjom Glowing Glowing Gone.
Tim povodom predstavljene su tri boje koje odgovaraju fluorescentnim tonovima kojima korali svetle neposredno pre smrti. Ova pojava, poznata kao fluoroscentnost korala, je „poslednja linija odbrane“ vrste, koju je The Ocean Agency snimila veoma živopisno u nagrađivanom dokumentarnom filmu “Chasing Coral” 2016. godine.
"Samo mali broj ljudi je bio svedok vizuelnog spektakla korala koji sjaje u živim bojama u očajničkoj želji da prežive podvodne vrućine," kaže Ričard Vevers, osnivač organizacije The Ocean Agency. "Ipak, ovaj fenomen je verovatno krajnji pokazatelj jednog od naših najvećih ekoloških izazova - zagrevanje okeana i gubitak koralnih grebena."
Neverovatni plavi, ljubičasti i žuti tonovi zrače bojom, ali iako su prelepi za posmatranje, oni su i zapanjujući podsetnik na ono što je u pitanju. U predstavljanju kolekcije, koja se bazira na nijansama Glowing Blue, Glowing Purple i Glowing Yellow, Adobe Stock ponovo podseća javnost na to kako odličan dizajn može imati i društveni uticaj. Taj uticaj se već osetio nakon proglašenja Living Coral za boju godine.
Prašina koja se podigla oko problema izumiranja korala, pokazuje koliko su duboko povezani priroda i boje i kako određene boje mogu da izazovu snažna osećanja.
“Živi koral je prirodno izuzetan, ali ironično je da tek fluoroscentni sjaj umirućeg korala privlači našu pažnju", kaže Lori Presman, potpredsednica Instituta Pantone Color. „Kao da korali šalju SOS u boji, koji kaže:‘ Molim vas pogledajte me. Primetite me, pre nego što nestanem.
U tom smislu, ove neverovatno žive boje mogu se smatrati bojama klimatske krize.
Glowing Glowing Gone je izazov za kreativce da koriste ove boje, kao poziv na odbranu, suptilno podsećajući javnost na to šta rizikujemo da izgubimo, nadajući se da će pojačana svest, izazvati promene.
U tom cilju, od svih kreativaca se traži da u predstavljanju radova koriste haštag #GlowingGone.
N.V.T.
Izvor My Modern Met