Ova zanimljiva kolekcija dekorativnih mermernih predmeta u sebi objedinjuje krajnje neočekivane elemente: pamučne tekstilne čvorove i rezbarene kamene posude, činije i fenjere.
Nova serija mermernih predmeta sa pažljivo osmišljenim tekstilnim detaljima predstavlja svojevrstan istraživački rad dizajnera Metju Fišera koji je inspiraciju za svoje delo potražio u antičkoj mitologiji i životu kritske princeze Arijadne. Dakle, slobodno se može reći kako ova mala umetnička dela u sebi kriju bogatu istoriju koja je upakovana tako da će se savršeno uklopiti u gotovo svaki enterijer.
Princeza Arijadna je poznata po svojoj ljubavi prema atinskom heroju Tezeju, i blistavim draguljima koje je iskoristila da svom voljenom pomogne u begu iz lavirinta. Nakon što je Tezej ubio Minotaura Asteriona, zajedno sa Arijadnom pobegao je na ostrvo Naksos.
No, ova idila biva narušena već sledećeg jutra kada Arijadna saznaje da ju je napustio čovek koga je spasila. Odabravši život suočen sa svojom izolacijom, ona odlazi u šumu Naksosa, tamo otkriva boga Dionisa i po prvi put počinje istinski da živi.
Vizuelni elementi u kolekciji predstavljaju daleke uspomene iz Arijadninog života. Kameni teg je urezan koncentričnim krugovima i predstavlja vizuelni prikaz lavirinta koji je ležao ispod poda palate na kome se Arijadna igrala kao dete. Kroz izrezbarene otvore u posudi od amfore, pamučni tekstil je uvezan u savitljive drške od užeta koje dočaravaju siluetu Minotaurovih rogova.
Kako i sam dizajner objašnjava, ova kolekcija sadrži forme koje bi podsećale Arijadnu na njenu prošlost ali i sećanja koja su je na kraju dovela do ultinativne slobode – one koju je sama odabrala za svoju budućnost.
Kao sin paleontologa, Fišer je od malih nogu bio u stanju da zamisli neljudsku percepciju vremena, ali i da razume sirovi materijal ne kao statičan objekat, već kao nešto što se stalno menja, i što nema početka a ni kraja.
Ova percepcija vremena pomirena sa dizajnerovom formalnom obukom u umetnosti dala je istinski prepoznatljiv stil njegovoj novoj kolekciji koja, morate priznati, deluje kao pravo malo umetničko delo od mermera.
photo: matthew fisher