Dizajner maestralno spaja prirodu i arhitekturu tako što pušta vodu da teče u zgradu i pokrije deo njenog poda pod uglom...
Japanski arhitekta Džunja Išigami nedavno je predstavio svoj najnoviji dizajnerski podvig: Zaishu muzej umetnosti, dug jedan kilometar, koji se proteže preko veštačkog jezera u kineskom gradu Židžao. Čini se da impresivna galerija izlazi iz vode i „lebdi“ preko jezera, zahvaljujući ponovljenoj, stubastoj strukturi koja drži njen lagani betonski krov.
Staklene ploče ispunjavaju prostor između svake kolone, omogućavajući posetiocima da gledaju u vodu dok istovremeno posmatraju muzejske izložbe koje trenutno uključuju umetničku izlogu sa temom čokolade.
„Kada razmišljate o arhitekturi u Kini, ogromni, bezgranični pejzaži te zemlje mogu predstavljati zastrašujući izazov“, rekao je Išigami. „Pitanje je, dakle, kako tretirati životnu sredinu i arhitekturu kao jednake u kineskom kontekstu? Kako životnu sredinu i arhitekturu što više približiti jedno drugom, kako granicu između njih učiniti što višesmislenom, kako prirodu učiniti što nežnijom za ljude?"
Značajno je pomenuti da dizajner ujedinjuje prirodu sa arhitekturom ostavljajući mali prostor između poda muzeja i površine jezera, koji omogućava da voda teče unutar zgrade kako bi pokrila ugaoni deo poda.
Na obali veštačkog jezera, Išigami je izgradio i centar za posetioce koji živi pod krovom prekrivenim travom. Zgrada ima sličnu konstrukciju zasnovanu na stubovima, a povezana je sa muzejom preko dve staze za šetnju.