I ove godine, proleće u Milanu je obeleženo najvećim sajmom nameštaja Salone del Mobile…
Kao i svaki put do sada, po jubilarni 55. put za redom, Salone del Mobile Milano bio je mesto okupljanja kreativnih umova, talentovanih dizajnera i mladih potencijala, koji su došli sa željom da pokažu sve što umeju, ali i vide dela svojih kolega iz različitih sfera. Salone del Mobile je kreativni epicentar dizajnera, kao i jedan od najvažnijih događaja u industriji dizajna i nameštaja, a kao takav, svake godine obara rekorde posećenosti. Mi smo imali priliku da budemo među 372.151 posetilaca, koji su iz prve ruke videli i prvi saznali nove trendove u ovoj sferi, koja pogađa sve aspekte naših života.
Iako nam ovo nije bio prvi put da posećujemo ovaj sajam, ono što nas svaki put posebno očara je veličina sajamskog prostora u kom se održava, kao i sve ono što okružuje jedan tako veliki događaj kao što je najveća smotra dizajna u svetu, pa i tako divan grad kao što je Milano, za vreme tih nekoliko dana se pretvara u jednu veliku pozornicu dizajna. U grad se ulije veliki broj izlagača koji daju sve od sebe da na najbolji način predstave svoje novitete i privuku pažnju svih posetilaca. Na svu sreću, vreme nas je dobro poslužilo tokom nekoliko dana koliko smo bili u Milanu, pa smo pored posete sajmu imali priliku da vidimo i kako izgleda dobrodošlica koju Salone del Mobile organizuje na nivou čitavog grada, u saradnji sa umetničkim školama i univerzitetima ovog grada.
Nakon šetnje po gradu, lako smo shvatili da se kreativna energija sajma izlila i okupirala ceo Milano – praktično svaka osoba koju ste mogli da vidite na ulicama ovog grada imala je neku vezu sa sajmom – neki su u njemu učestvovali, a neki su željno iščekivali vikend, jer su tada, po tradiciji, dani otvorenih vrata, kada svako može doći i videti šta su pripremili najbolji brendovi iz čitavog sveta, a posebno domaći brendovi iz Italije.
Industrija nameštaja kao da nije bila pod uticajem bilo kakve krize, jer nam svake godine nudi sve kreativnije, luksuznije, prefinjenije i modernije novitete, sa neverovatnim stilizacijama, završnim detaljima i dekoracijom koja sve to pomno prati. Kada prvi put kročite u prostor milanskog sajma, energija, brzina, buka i gužva, kao i nestrpljenje i uzbuđenje svih posetilaca i izlagača vam se jednostavno uvuku pod kožu. Kao i svaki put do sada, mi smo došli spremni, sa planom i jasnim ciljem.
Kako se Izložba Kuhinja i Kupatila i kupatilske opreme održavala ove godine, a održava se svake druge, svu svoju pažnju smo u prvi mah posvetili baš tom odeljku sajma. Tehnologija, neverovatni dizajni, predmeti sa više funkcija i neverovatnom estetikom bili su na sve strane, pa je bilo veoma teško odlučiti koji štand prvo posetiti.
Prvenstveno, pažnju nam je privukla kompanija Snaidero, koja je sarađivala sa brendom Pininfarina, poznatim po svojim dizajnima i redizajnima superiornih luksuznih automobila. Malo je reći da je plod njihove saradnje bio nešto neverovatno luksuzno i uglađeno, ali opet svedeno i minimalistički. Nova Aria kuhinja koja je delo ovih brendova predstavila je možda i vrhunac prefinjenog dizajna u kuhinji.
Pininfarina brend je predstavio i svoju samostalnu kolekciju, nazvanu Pininfarina Home dizajn, koja dokazuje da enterijer u isto vreme može biti ultra moderni i luksuzni, minimalistički i elegantan. Završni detalji koji su srce svakog njihovog dizajna moraju se videti golim okom i dotaći rukom, kako bi se uvidela sva njihova lepota.
Officine Gullo je brend koji posećujemo tokom svakog milanskog sajma, a oni su, kao i uvek do sada, predstavili tradicionalne kuhinje, krojene po meri, ponuđene u više verzija, tako da odgovaraju svačijim potrebama. I one su zaista takve – jedinstvene, funkcionalne, ali i estetski privlačne.
Nakon kratke pauze, koja nam je bila potrebna kako bismo na pravi način upili svu energiju i kreativni naboj Eurocucina izložbe, zaputili smo se prema odeljku sajma, koji je bio posvećen kupatilima i svoj kupatilskoj opremi – International Bathroom Exhibition. Količina različitih završnih detalja, boja, stilova i dizajna koju smo tu imali prilike da vidimo nakon prvog koraka napravljenog u ovoj hali bila je očaravajuća. Imali smo isti problem kao i na EuroCucina izložbi – kako odabrati svoju putanju i štand koji ćemo prvo posetiti, kada svaki nudi nešto novo i do sada neviđeno, neverovatno privlačno i u neku ruku neočekivano?
U masi štandova, spazili smo THG, brend o kom smo više puta govorili i jasno nam je bilo da su oni idealni za početak naše avanture kroz kupatilsku zemlju čuda. Njihovi dizajni uvek su besprekorni i prestižni, kreirani tako da i onaj bezazleni ritual umivanja i pranja ruku pretvore u deo dana koji najviše volite, u kom maksimalno uživate. Imali smo priliku da vidimo i nove materijale koji se mogu koristiti za podne i zidne obloge u kupatilu, što nam govori da je novi trend na pomolu – uniformisana, elegantna i minimalistička kupatila, koja plene svojom jednostavnošću i stilom.
Tu je bila i xLux izložba, posvećena, kako joj i samo ime govori, luksuznim komadima nameštaja gde možete videti sve – prenaglašene, kitnjaste i ornamentne komade, kao i one sa jedinstvenom formom, uglađenim linijama i prefinjenom elegancijom. Ovo je deo sajma koji se posećuje sa pravim uživanjem i guštom, za koji je potrebno odvojiti dosta vremena, kako bi se pažljivo sagledao svaki ponuđeni detalj.
U xLux delu sajma, koji je zauzimao skromni prostor jedne hale, najviše nas je oduševio Versace brend, odnosno njihova Home divizija, koja je ponudila kreativna dizajnerska rešenja za svaki prostor u vašem domu. Uz njihov nameštaj, svom domu, bilo da je u pitanju kuća ili stan, možete dati izgled, koji će biti bolji i od onih sa naslovnica brojnih magazina koji se bave ovom tematikom. Pošto smo ipak bili ograničeni vremenom i imali samo dva dana za istraživanje ovog sajma, morali smo da se zaputimo dalje, jer je veliki broj noviteta čekao da ih otkrijemo.
S obzirom na to da je Salone del Mobile.Milano sajam posvećen mladim ljudima i talentima koji tek treba da ostave svoj trag u polju dizajna, SaloneSatelite je deo sajma koji se mora posetiti. U ovom delu sajma imate priliku da vidite kako razmišljaju mladi ljudi i koliko daleko može da ode njihova kreativnost, kada svu svoju strast usmere prema kreiranju inovacija. U sklopu SaloneSatellite dodeljuju se nagrade za najbolji dizajn, pa se na taj način mladim ljudima pruža idealna prilika da započnu svoje poslovanje u ovom sektoru. Ove godine, ceremonija dodele nagrada održana je sedmi put, a pobednik je Studio Philipp Beisheim iz Nemačke, sa svojim “Inflatable Sidetable”, dizajnom stola na naduvavanje, koji savršeno odgovara modernom društvu i svim potrebama čovečanstva. Druga nagrada otišla je japanskom studio Bouillon, dok je treća takođe otišla u Nemačku, a dobio je Studio Nito, za njihov dizajn Bobina Chair. Žiri koji odlučuje o pobednicima sastoji se od najboljih i najcenjenijih stručnjaka iz ovog polja, a dodeli nagrada prisustvovao je i Mateo Renzi.
Rooms.Novel Living Concepts je novi događaj koji se po prvi put održao ove godine, kao jedinstvena izložba umetnosti arhitekture enterijera, a kurator ovog događaja bio je ni manje ni više nego Bepe Finesi. Ova izložba trajaće sve do 12. septembra, kao deo 21. Triennale Internacionalne izložbe, u Trijenale di Milano.
Ako se ikada zaputite na ovaj sajam, budite spremni. Ponesite udobnu odeću i dobru volju, jer ćete nakon celog dana, a verujte nam na reč da ćete ovde ostati od otvaranja do zatvaranja, biti iscrpljeni od uživanja u fascinirajućim prizorima. Nakon ove avanture, mi smo se zaputili u Leonardo Hotel, u kom nas je dočekala udobna soba, ljubazno osoblje i slobodno vreme za razmišljanje o svemu onome što smo imali prilike da vidimo, kao i maštanje o onome, šta će nam Salone del Mobile Milano sledeće godine ponuditi…
N.M.