HOMI: događaj koji ceni italijansku tradiciju

Ovaj Lifestyle sajam spaja najinteresantnije trendove koje nam predlaže najnovije istraživanje WGSN kompanije, u jedinstvenom HOMI Trends delu…

Italijanska tradicija ne podrazumeva samo “Made in Italy”, odnosno poreklo materijala i mesto proizvodnje, već mešavinu stila, ukusa i vrednosti koje ona podaruje svakoj kreaciji: u pitanju je fundamentalni princip koji nam objašnjava zašto se “Made in Italy” proizvodi cene u čitavom svetu i pomaže operaterima da odgovore na sve potrebe globalnih potrošača.

Ovaj princip je pokrenuo istraživanje koje se fokusira na nove trendove, a koje je sprovedeno od strane HOMI sajma u saradnji sa WGSN, vodećom internacionalnom kompanijom koja se bavi istraživanjem i analizom tržišta, predviđanjem i studijama trendova unutar industrije dizajna i mode.

Italijanska tradicija na taj način predstavlja svet unutar sveta, sa jedinstvenim karakteristikama koje zadovoljavaju krajnjeg korisnika i čekaju da budu otkrivene.

Prva od ovih karakteristika je takozvani “usporeni balans”, koji se može smatrati otelotvorenjem italijanske tradicije i životnog stila: u brzom i promenljivom svetu, mi nekako uvek više cenimo ono što svoju odličnost duguje prirodi, očuvanju i priči. Na ovaj način, nakon spore hrane, koja je dizajnirana kao sušta suprotnost kulturi brze hrane i novim “zero kilometre” predlozima proizvoda, trend vraćanja ritmičkom koračanju predstavljen je u predmetima za dekoraciju i sektoru nameštaja: povratak prirodi, kreatoru bogatih materijala, sa zemljanim bojama, predmetima napravljenim od plute, drveta, mesinga, terakote, sa peščanim i nepravilnim teksturama, kreira direktnu vezu sa njihovim poreklom.

Ipak, u svetu koji se okreće oko elektronike, kretanje prema prirodi nije jedina sugestija. Fascinacija virtualnim svetovima i obećanjima čuda koje donosi pojačana realnost menja naše živote, koji su sada reflektovani našim pametnim telefonima, i konstantno lelujaju negde između stvarnog i virtualnog. Ova potraga za čudima generiše novi trend, poznat po imenu Phygital Drama, koji zapravo predstavlja kombinaciju fizičkog i digitalnog iskustva našeg svakodnevnog života.

Dizajn predmeta je samim tim orijentisan prema teatralnosti i raskoši, a cilj mu je da probudi naša čula i pripremi ih za stvarni svet. Tehnološki stil i dalje pobeđuje u dizajnu proizvoda sa plastičnim translucencijama, prozirnim obojenim staklima i refleksijama koje dele lakirane površine; metalik i svetlucave boje privlače pažnju, dok sintetičke smole i obrađeni metali postaju novi sirovi materijali veličanstvene dimenzije, spajajući u sebi savremenost i budućnost.

Sa tim na umu, postoji i treća ekspresija italijanske tradicije, koja italijansku kulturu postavlja u direktni kontakt sa ostatkom sveta. Tipična za metropole, ova fuzija vidi kreiranje nove tradicije koja je kosmopolitska i hrabra, otvorena za nova iskustva, gostoljubiva i neverovatno maštovita.

U pitanju je urbana fuzija, odnosno novi tip kulturne alijanse, koji se dešava u velikim gradovima, kome su naratori kompozitni predmeti sa snažnim ličnostima, inspirisani različitim kulturama koje sadrže poštovanje i brigu za posledice progresa. Reciklirani materijali, kombinovani sa štampanom plastikom, spajani sa neobrađenim sredstvima biće izloženi. Proizvodne tehnike su efikasne po pitanju potrošnje novca, brze i uključuju nove prilike koje im je omogućilo 3D štampanje.

Tkani materijali i jukstapozicije, funkcionalnost, modularnost i brojni drugi predlozi karakterišu ove predmete, koji se često mogu prilagoditi, a dizajnirani su za milenijalce, mlade ljude koji su u samom srcu promene, kada govorimo o novoj globalnog agendi.

Sve to predstavlja HOMI Trends, koji je jedinstvena prilika za otkrivanje i upoznavanje sa trendovima koji menjaju sektor aksesoara za dom, a koji je ilustrovan sugestivnim štandovima, koji su obogaćeni inovativnim i skoro prepoznatim predmetima, koje predstavljaju izlagači ovog sajma.

WGSN istraživačka studija će biti predstavljena tokom pet sastanaka – TrendTalks – koji će se održati u petak 15.septembra i subotu 16.septembra u HOMI Trends prostoru, pružajući korisni vodič za razumevanje i očekivanje potrošačkih trendova, sa targetiranim predlozima.

 

Povezane teme

23.02.2024 Whats new

Enterijeri Dejvida Linča. A Thinking Room: vizionarska posveta poznatog filmskog reditelja Salone del Mobile.Milano i enterijerima

Kroz zamišljene i imaginativne "sobe" Dejvida Linča, simbolična vrata u koja treba ući kako biste se uronili u izložbu, Salone del Mobile.Milano potvrđuje činjenicu da enterijeri n...

22.02.2024 Whats new

FTK, Tehnologija za kuhinju 2024: Pametni ugradni kućni aparati u centru pažnje

Prirodni dodatak EuroCucina, izložbi koja nudi najbolje iz sveta kuhinja, FTK, Tehnologija za kuhinju predstaviće pametnu, odgovornu i inkluzivnu tehnologiju za održiviju budućnost...

22.02.2024 Whats new

EuroCucina i Internacionalna izložba kupatila: novi putevi poboljšavaju koncentraciju, navigaciju, uživanje i smanjuju stres

Zahvaljujući slušanju, neurologiji i stalnim istraživanjima usmerenim ka inovacijama i eksperimentisanju, iskustvo na EuroCucina, FTK, Technology For the Kitchen i Internacionalnoj...

21.02.2024 Whats new

62. izdanje Salone del Mobile.Milano ponovo pomera granice

Najpoznatiji i najveći sajam nameštaja, Salone del Mobile.Milano, obećava da će biti otvoreni ekosistem i savršeno iskustvo sposobno da poveže pripadnike dizajnerske zajednice iz č...

21.12.2023 Whats new

Milano HOME: trendovi, inovacije i inspiracije za dom u 2024. godini

Novi godišnji sajam posvećen vodećim trendovima u dizajnu enterijera kao i kućnom priboru, održaće se sredinom januara 2024. godine, u dobro poznatom kompleksu Fiera Milano Rho.

21.12.2023 Whats new

Milano Fashion & Jewels nam otkriva trendove praznične sezone i modne smernice za budućnost

Sa živahnim i odvažnim bojama, praznična sezona nam je svakim danom sve bliža, donoseći sa sobom želju za igranjem sa stilovima i modnim trendovima...

20.12.2023 Whats new

Salone del Mobile.Milano na vratima budućnosti: Dizajn koji transformiše svet

Sajam nameštaja Salone del Mobile.Milano željno iščekuje svoje najnovije izdanje, uz fokus na neurologiji, veštačkoj inteligenciji i novom istraživačkom centru u funkciji događaja...

14.12.2023 Whats new

City of Lights: Inspirativno putovanje kroz svet svetlosti

"City of Lights" izdanje sada je dostupno u svim vodećim nacionalnim i međunarodnim knjižarama, predstavljajući jedan od najvažnijih kulturnih događaja posvećenih svetu svetlosti i...

08.12.2023 Whats new

Road to Salone 2024: Salone del Mobile.Milano otvara novo poglavlje dizajna

Salone del Mobile.Milano, vodeći svetski sajam u oblasti dizajna i nameštaja, najavio je početak svoje međunarodne promotivne turneje za 62. izdanje…

06.12.2023 Whats new

Izložba ,,Ekspresija boje i gesta pedesetih" do 30. decembra 2023. u Modernoj galeriji Beograd

Moderna galerija Beograd za kraj godine predstavlja selekciju 20 radova na izložbi pod nazivom "Ekspresija boje i gesta pedesetih"...

05.12.2023 Whats new

Izložba Nove tendencije ’60 - 10 umetnika koji su činili umetničku scenu u Italiji šezdesetih godina prošlog veka

Izložba “Nove tendencije '60” biće svečano otvorena u utorak, 12. decembra 2023. godine u Galeriji Studentskog kulturnog centra u Beogradu, s početkom u 19.00 časova.