Svetlost definiše naš svet, otkriva nam prostore i budi naše emocije…
Ona je magično i misteriozno sredstvo, koje nam poboljšava život, i jedan od ključnih elemenata, korišćenih u dizajnu enterijera. Šta se nalazi iza scene, u velikoj kompaniji koja se bavi dizajnom osvetljenja? Pa, recimo da se tu odigrava prava predstava, čiji su glavni akteri iskustvo, istraživanje, unikatnost, znanje, inovacija, čovek i umetnička sposobnost. Ovo je predstava o kojoj ćemo vam sada govoriti, priča o Vistosi, petsto godina starom brendu, koji je okarakterisan genijalnim izumima i sjajnim inspiracijama.
Istraživanje i inovacija, visoki kvalitet i kultura, centralna uloga proizvoda i ljudi koji ga koriste, prefinjeni dizajn, poštovanje ukazano prirodi i odgovorna proizvodnja – to je misija ovog brenda.
Njihovi proizvodi od venecijanskog stakla, su tačka spajanja modernog dizajna i tradicionalnih manira izrade, koje koriste stari majstori čiji su radovi obeležili svet dizajna kakav znamo. Radovi koje izvode njihovi majstori, delo su svetski poznatih umetnika, i održavanja tradicije koja je započela još šezdesetih godina, zahvaljujući Lučijanu Vistosiju. On je poveo svoju kompaniju prema saradnjama sa dizajnerima poput Gae Aluenti, Angela Mangiarotija, Voka Magistretija, Mikele de Lukija, Maura Olivierija...
Uspeh ovog brenda zasniva se na intuiciji ujedinjenja stakla i dizajna, materijala i zamisli, starog načina izrade i kreativnog duha. Danas, pod kreativnim vođstvom Matea Moretija, ova kompanija čuvena je po svojoj potrazi za prefinjenim i neočekivanim tehnikama u radu sa staklom.
U sektoru obrade stakla, inovacija starih i delikatnih tehnika, poput duvanja stakla, zahteva dugotrajni proces praktično beskrajnog istraživanja, što ne vodi uvek dugotrajnim rezultatima. Za ovu sezonu, Vistosi brend je posebno ponosan na proizvodnju nove kristalne mešavine, koja ima veoma jasne prednosti, ne samo na polju estetike, već i tehnike i ekologije – duvano staklo, bez olova. Ova nova mešavina koja više ne sadrži oksid olova, koji se nekada koristio zarad dostizanja blistavog stakla, sada je poboljšala transparenciju kristala i može biti viđena golim okom.
Eliminacija olova, vodi nas do značajnog smanjenja u procesu oksidacije – rezultat je staklo koje poseduje osobine nerđajućeg čelika, po pitanju izdržljivosti, dok zadržava i svoje prvobitne karakteristike. Njihove laboratorije za istraživanje su više od dve godine radile na ovom projektu, uz ogromne količine znanja, mašte i resursa. Cilj koji su imali, bio je poboljšanje uslova proizvodnog procesa, zahvaljujući eliminaciji olova.
Nakon prilagođavanja proizvodnog procesa, počeli su da koriste novu mešavinu za kreaciju svih kolekcija – Giogali, Diadema, Diamante i Damasco su lampe u kojima novi kristal predstavlja zapanjujuće rezultate. Etički konzumerizam sada se razvio u fundamentalnu stvar, koja pobeđujuje radikalne i snobovske stavove potrošačkog društva.
N.Đ.