Neko je upravo imao eureka momenat u svetu luksuznog i stilskog osvetljenja...
Kome je potrebno konvencionalno savršenstvo kada savremeni prerfekcionizam u sebe uključuje oslobađajuće defekte, ili jednostavnije rečeno, zašto ne biste dekonstruisali vaša očekivanja i razbili lampu? Tim putem dobijate CRASH posudu za voće i povrće u paru sa visećom rasvetom koja se savršeno uklapa u celokupnu priču. Da li je to tako trebalo da bude, ili je to ipak bila nezgoda?
Dizajner Mateo Ugolini sarađuje sa italijanskom kućom Karman koja dizajnira osvetljenje i njegova eureka inspiracija za Crash luster stoji iza ideje da se on polomi na dva dela čime će se duplirati njegova uobičajena funkcija.
Sudeći po sajtu kompanije: "Ugolini ne opisuje sebe kao dizajnera, on jednostavno dizajnira ono što voli, inspirisan prirodom kako bi uzbudio gledaoca i pritom stvorio jaku emociju. Njegov opseg Sisma je inspirisan skeletima. Ovo osvetljenje je razdvojeno, polomljeno i u tome se zapravo krije njegova glavna nijansa".
On je konstruisao, ili dekonstruisao, svoje Sisma podne lampe i viseće lustere skulpturalno vareći metal na određenim mestima, nakon čega je okačio gole sijalice da vise sa žica spuštenih kroz strukturu osvetljenja. U uvrnutoj, nadrealnoj kombinaciji komičnog i jezivog, skeletne lampe deluju gotovo kao da prosipaju svoje unutrašnje delove u usijane kugle osvetljenja.
U sličnoj umetnosti dekonstrukcije, saradnja između Đovanija Kolapristija, studenta Akademije finih umetnosti u Veroni i njegovog profesora, dizajnera Sotriosa Papadopulosa, nastaje kolekcija pod nazivom Mono. Kreirana od belog fiberglasa umotanog oko mreže od žica, kovanog i zarđalog gvožđa, Mono izgleda kao da se raspada na delove. Postoji haotična lepota njenih preciznih uglova, koja odaje utisak kao da je cela unutrašnjost rasvete ipak ostala netaknuta.
Mnogo elegantniju aferu predstavlja Domenika, kolekcija osvetljenja koja održava svoje elemente mnogo temeljnije, ali je ipak polovina njenih unutrašnjih delova, načinjenih od bele plastike, prekrila zlatnu i braon metalnu mrežu, na isti način kao kada zanosna ženska haljina stidljivo otkriva svoju postavu. Kreirana od strane arhitekte i dizajnera Luke Bona i Daria de Mea, rasveta Domenika izražava koncept dekonstrukcije u najšarmantnijem maniru, koji više nije morbidno zabavan, jer komadi iz ove serije ipak deluju kao da su nepotpuni, ali na nešto drugačiji i lepši način. Kao esencijalni pribor balske dvorane koja je oronula i u fazi raspadanja, oni su veličanstveni, gotični i klasični sa dramskim zapletom u svom stilu.
Svako od ovih osvetljenja iz kompanije KarmanItalia, baca novo svetlo na savremeni koncept i pruža svežu ideju za to, kako bi određene stvari trebale da budu kreirane, otkrivajući pritom njihove strukture, zatim se poigravajući unutar njih, pa čak ih i polomivši, kreirajući dozu misterije koja sa sobom donosi mnogo magije.
N.Đ.