Primenom najsavremenijih rešenja u javnom i dekorativnom osvetljenju omogućena je ušteda i do 70% u budžetima gradova namenjenih osvetljenju...
Koliko dekorativno osvetljenje utiče na kvalitet turističke ponude i da li može da privuče nove turiste? Da li gradske vlasti prepoznaju osvetljenje kao šansu za razvoj? Odgovore na ova pitanja dali su učesnici konferencije „Osvetli grad – trendovi u javnom i dekorativnom osvetljenju“, arhitekte, stručnjaci iz oblasti osvetljenja, predstavnici više gradova iz Srbije, predstavnici javnih i komunalnih preduzeća, koji su razmenili svoja iskustva i ideje o tome šta je do sada urađeno, šta bi moglo i trebalo uraditi u narednom periodu.
Stručnjaci se slažu u jednom. Javno i dekorativno osvetljenje utiče na atraktivnost, sigurnost, atmosferu i kulturno-zabavnu ponudu grada, a time i na razvoj turizma. Osvetljenje doprinosi osećanju sigurnosti, povećanju prepoznatljivosti grada, naglašava atmosferu i karakter, što dodatno privlači turiste.
„Danas, uz upotrebu najsavremenije LED tehnologije, javno i dekorativno osvetljenje u gradovima nije trošak, već investicija. I to posmatrano iz više uglova. Kao način da se podigne atraktivnost gradova, privuče veći broj turista koji će svoj novac trošiti u Srbiji, omogućavajući čitavom nizu uslužnih i drugih delatnosti da zaposle naše sugrađane. Sa druge strane, nova tehnologija koristi manje energije, ekološka je i energetski efikasna, što takođe utiče na smanjenje ukupnih troškova u budžetu.“ - istakao je Vojislav Radović, direktor kompanije Philips u Srbiji.
Važnost dobrog i kvalitetnog javnog i dekorativnog osvetljenja prepoznaje i Turistička organizacija Beograda.
„Svetski turistički centri prepoznaju važnost osvetljenja kao način da privuku turiste. Beograd ima šta da ponudi i zato smo odlučili da pokažemo kako jedna od najprepoznatljivijih ambijentalnih celina i turističkih atrakcija Beograda – Skadarlija zapravo može da izgleda pravilno osvetljena. Philipsovi stručnjaci uradiće idejni projekat i nadamo se da ćemo imati priliku da ga realizujemo u budućnosti“ - naglasio je Dejan Veselinov, direktor Turističke organizacije Beograda.
Kompanija Philips realizovala je niz projekata dekorativnog osvetljenja u Srbiji, među kojima se izdvajaju palata Albanija u Beogradu, Varadinski most i zgrada Banovine u Novom Sadu, Kolarčeva zadužbina u Beogradu, staro gradsko jezgro Pančeva i dr. Najnoviji Philipsov projekat osvetljenja je kula Gardoš u Zemunu.