Osvetljenje

Da li je Beograd novi grad svetlosti?

Da li je Beograd novi grad svetlosti?
Da li je Beograd novi grad svetlosti?
Da li je Beograd novi grad svetlosti?
Da li je Beograd novi grad svetlosti?
Da li je Beograd novi grad svetlosti?
Da li je Beograd novi grad svetlosti?
Da li je Beograd novi grad svetlosti?

Primenom najsavremenijih rešenja u javnom i dekorativnom osvetljenju omogućena je ušteda i do 70% u budžetima gradova namenjenih osvetljenju...

Koliko dekorativno osvetljenje utiče na kvalitet turističke ponude i da li može da privuče nove turiste? Da li gradske vlasti prepoznaju osvetljenje kao šansu za razvoj? Odgovore na ova pitanja dali su učesnici konferencije „Osvetli grad – trendovi u javnom i dekorativnom osvetljenju“, arhitekte, stručnjaci iz oblasti osvetljenja, predstavnici više gradova iz Srbije, predstavnici javnih i komunalnih preduzeća, koji su razmenili svoja iskustva i ideje o tome šta je do sada urađeno, šta bi moglo i trebalo uraditi u narednom periodu.

Stručnjaci se slažu u jednom. Javno i dekorativno osvetljenje utiče na atraktivnost, sigurnost, atmosferu i kulturno-zabavnu ponudu grada, a time i na razvoj turizma. Osvetljenje doprinosi osećanju sigurnosti, povećanju prepoznatljivosti grada, naglašava atmosferu i karakter, što dodatno privlači turiste.

„Danas, uz upotrebu najsavremenije LED tehnologije, javno i dekorativno osvetljenje u gradovima nije trošak, već investicija. I to posmatrano iz više uglova. Kao način da se podigne atraktivnost gradova, privuče veći broj turista koji će svoj novac trošiti u Srbiji, omogućavajući čitavom nizu uslužnih i drugih delatnosti da zaposle naše sugrađane. Sa druge strane, nova tehnologija koristi manje energije, ekološka je i energetski efikasna, što takođe utiče na smanjenje ukupnih troškova u budžetu.“ - istakao je Vojislav Radović, direktor kompanije Philips u Srbiji.

Važnost dobrog i kvalitetnog javnog i dekorativnog osvetljenja prepoznaje i Turistička organizacija Beograda.

„Svetski turistički centri prepoznaju važnost osvetljenja kao način da privuku turiste. Beograd ima šta da ponudi i zato smo odlučili da pokažemo kako jedna od najprepoznatljivijih ambijentalnih celina i turističkih atrakcija Beograda – Skadarlija zapravo može da izgleda pravilno osvetljena. Philipsovi stručnjaci uradiće idejni projekat i nadamo se da ćemo imati priliku da ga realizujemo u budućnosti“ - naglasio je Dejan Veselinov, direktor Turističke organizacije Beograda.

Kompanija Philips realizovala je niz projekata dekorativnog osvetljenja u Srbiji, među kojima se izdvajaju palata Albanija u Beogradu, Varadinski most i zgrada Banovine u Novom Sadu, Kolarčeva zadužbina u Beogradu, staro gradsko jezgro Pančeva i dr. Najnoviji Philipsov projekat osvetljenja je kula Gardoš u Zemunu.

www.philips.rs

Povezane teme
X