Većina ljudi priznaje da ih stanje i izgled radnog okruženja može učiniti da se osećaju puni entuzijazma i energije, ali i da se osećaju depresivno i umorno.
Takodje, ljudi ne shvataju veliki uticaj koji boje imaju na nas, bilo da se radi o našem radnom mestu, ili nekom drugom okruženju. Odredjene boje mogu dovesti do potpunog nedostatka inspiracije, dok nam druge mogu pomoći da se osećamo opušteno, puni energije i kreativnosti.
Korišćenje boja za odredjenu namenu
Kako boje mogu promeniti naše raspoloženje? Odredjene boje mogu probuditi odredjena osećanja. Prvi korak ka efektnom uredjenju i dekorisanju radnog prostora, bi bio identifikacija i prepoznavanje cilja i upotreba boja u prostoru.
Odredjivanje onoga što želimo da postignemo
Ono što želimo da postignemo zavisi od tipa posla koji vodimo. Na primer, ako je u pitanju spa centar, možda će nam koristiti da upotrebimo boje koje pomažu izraženom osećanju spokoja. Takodje, ako radimo u prenatrpanoj kancelariji, najveći benefit će doneti boje koje izazivaju maksimalni osećaj entuzijazma i energije.
Kako koristiti boju
Važno je da boju koristimo mudro, tako da nismo opterećeni njenim intenzitetom i uticajem. Neke boje, kao što je crvena, bude pozitivna osećanja kada se koriste umereno. U suprotnom, ako je koristimo u većoj količini u prostoru ona izaziva sasvim drugačiji efekat. Treba da razmotrimo korišćenje snažnih, intenzivnih boja tek u odredjenim akcentima.
Psihologija boja
Crvena – ovo je fantastična boja, koja se može koristiti da bi doprinela atraktivnosti ili povećanju energije. Preterivanje u korišćenju crvene boje može dovesti do toga da se ljudi osećaju ljuto, agresivno i depresivno, jer crvena boja "izaziva." Zbog ovih razloga, najbolje je koristiti ovu boju vrlo pažljivo i na manjim površinama, kada je reč o uredjenju poslovnog prostora.
Žuta – ona pomaže stimulaciji mozga i razvija inteligencju. Kao boja optimizma može inspirisati osećaje sreće i topline. Previše tamna žuta može biti gruba, ali u nekim svetlijim nijansama može biti osvežavajuća i uticati na povećanje samopouzdanja.
Narandžasta – ona daje polet i snažnu energičnost. Koristeći je štedljivo kao komad nameštaja ili deo zida, narandžasta može pomoći ljudima da se osećaju živahno i puni energije. Tamna nijansa narandžaste može biti depresivna, dok svetlija nijansa daje osećaj svežine i rasterećenosti.
Zelena – ljudi povezuju zelenu boju sa prirodom i prirodnim okruženjem. Zelena smiruje, sa tendencijom da uravnoteži osećanja, pomaže ljudima da se opuste i povežu sa svojom okolinom.
Plava – ova boja doprinosi osećanju relaksiranosti. Takodje je umirujuća boja koja promoviše kreativnost i oslobadja od nesanice. Plava takodje može da da utiče na smirenost.
Braon – ovo je boja zemlje, utiče na stabilnost i sveukupan osećaj sigurnosti. Braon takodje, stimuliše osećanje poverenja i promoviše komunikaciju.
Ljubičasta – boja pomaže da se kreira miroljubivo okruženje.
Korišenjem psihologije boja možemo unaprediti kako posao tako i emotivno stanje. Boje, ne samo što mogu uticati na raspoloženje zaposlenih i rukovodilaca, vec značajno utiču na to kako se poslovni partneri i kupci osećaju.
Č.K.