Kombi nije baš najočigledniji izbor vozila koje će služiti kao osnova za kreiranje mobilne kuće ili kancelarije, ako imamo u vidu njegovu relativno malu površinu i manje nego zadovoljavajuć izgled.
Kada je filmski reditelj Zek But pronašao ovaj deset godina star Ševrolet, sa preko 200.000 km na odomeru, on je predstavljao pravo rasulo, prljavog enterijera, koje ni po kom osnovu nije opisivalo udobno mesto za spavanje i rad. Ali, tokom iste godine, But postaje kreativan i u potpunosti transformiše kombi spolja i iznutra, a vi nećete verovati odakle je svo to predivno drvo sa plafona, zidova i poda došlo.
"Na jesen 2014.godine sam dao otkaz na mestu umetničkog direktora i vratio se svojoj životnoj strasti prema snimanju filmova. Iako sam mogao da se preselim u Los Anđeles i počnem da se laktam u rojevima filmskih nadanja, ja sam ipak odlučio da prihvatim potpuno drugačiji pristup. Maštao sam o polasku na kreativno putovanje, tokom kog ću prolaziti zemljom kako bih naučio nešto o ljudskom iskustvu i razvio svoju reputaciju reditelja", izjavio je But.
"Metod transporta tokom ovog duhovnog putovanja mi uopšte nije bio važan. To je mogao da bude brod, autobus ili samo ranac i dobra volja za pešačenjem, ali čim sam saznao za "život u kombiju", odmah sam shvatio da je to najlogičnije rešenje mog problema. Dve nedelje kasnije sam imao polovni transporter na svom prilazu, prvo vozilo koje sam ikada posedovao. Ono što je sledilo nekoliko meseci kasnije je bilo potpuno neočekivano. Umesto da se nalazim iza kamere, svoje dane sam provodio iza različitih alata, u potpuno drugačijoj atmosferi, ali i dalje stremeći ka zadovoljavanju jedne forme umetničkog izražavanja."
Preuzimajući minimalan pristup u dizajnu, But je dodao taman dovoljno elemenata kako bi komotno stali unutar furgona, bez ikakvog pretrpavanja, ili lišavanja esencijalnih stvari, kao što su udoban krevet i šporet. Madrac se razvija tokom noći i skuplja po danu, dok se kuhinjski pult duplira kao radni sto. But je vukao uticaje iz savremene arhitekture, reciklirajući drvo sa crkve iz 10. veka, da bi ga bi ga potom ponovo oživeo u svom dizajnu. Iako bez prethodnog stolarskog ili dizajnerskog iskustva, on je uspeo da stvori prostor koji je prelep i savršeno funkcionalan.
N.Đ.