Fleksibilni kancelarijski prostori: radna mesta u kojima volimo da boravimo

Mnogi zaposleni se tek prilagođavaju hibridnom radu, a ovo su neki od elemenata dizajna kancelarija koje ćemo viđati tokom 2024. godine...

Nova godina donosi beskrajne mogućnosti i priliku za ponovno pronalaženje. Mnogi zaposleni mogu biti iznenađeni kada otkriju da se stvari u njihovom radnom okruženju menjaju, jer poslodavci pomeraju svoj fokus i nameću snažniji i značajniji povratak na kancelarijske zahteve. Više od 60% kompanija je već implementiralo takozvano hibridno okruženje na radnom mestu i zalaže se vraćanje svojih zaposlenih u kancelarije.

Koncept dizajniranja fleksibilnih kancelarijskih prostora koji podržavaju inovacije, fokusirani rad i saradnju nije baš nov jer su se ovi aspekti već uveliko istraživali i pre pandemije. No, sledeća era dizajniranja radnog mesta se odnosi na ponovno upoznavanje zaposlenih sa svim stvarima koje kancelarija može da ponudi, potpuno opremljena svim stvarima koje ne mogu da dobiju iz potpuno udaljenog okruženja.

Velika poslovna kancelarija sa panoramskim prozorimaphoto: iStock

Nova godina nudi priliku da dizajnirate imajući na umu krajnjeg korisnika i kreirate funkcionalne prostore koji izazivaju osećaj pripadnosti i podrške svim zaposlenima – ponovni uvod u ono što je nekada bilo tako poznato, ali sada izgleda bolje nego ikad. Najbolja iskustva, velika i mala, stvaraju jedinstvene veze i trajne uspomene, ali takođe imaju tendenciju da izazovu osećaj propuštanja prilika za one koji nisu u mogućnosti da prisustvuju sastancima.

Kada namerno dizajnirate kancelariju i nudite svrsishodna iskustva koja zaposleni ne mogu da steknu nigde drugde, to čini odluku da uđu u kancelariju lakšom i mnogo privlačnijom. Pošto se mnogi zaposleni ponovo upoznaju sa novom realnošću hibridnog rada, postoji nekoliko elemenata dizajna koje možemo očekivati da vidimo 2024. godine.

Moderno kancelarijsko okruženjephoto: iStock

Okupljanje sa svrhom je vrednije zaposlenima kada razmatraju kako provode svoje vreme u okviru radnog mesta. Ljudska interakcija i osećaj zajedništva su od vitalnog značaja za maksimiziranje produktivnosti i zadovoljstva na radnom mestu. Umesto da vraćaju zaposlene u kancelariju radi pukog popunjavanja iznajmljenog prostora, korporacije će više uspeti ako budu jasne u nameri, odnosno ako jasno definišu kada, kako i zašto okupljaju svoje zaposlene.

Namerno smanjenje i adaptivna ponovna upotreba postojećih kancelarijskih prostora omogućavaju kompanijama da transformišu ili smanje svoj trenutno iznajmljeni prostor i stvore namenske prostore za sve vrste poslova. Od zona za saradnju sa otvorenim prostorom, kafićima i udobnim sedištima do jedinstvenih fokusnih zona sa odgovarajućom akustikom i pravim osvetljenjem koje im omogućava da se fokusiraju bez prekida, zaposleni će naći utehu u saznanju da imaju prostor i pogodnosti neophodne da zadovolje sve svoje potrebe dok su u kancelariji.

Efikasna tehnologija koja omogućava nesmetan prelazak sa rada na daljinu na rad u kancelariji takođe je od vitalnog značaja. Bez obzira da li se povezujete lično, na daljinu ili organizujete sastanak koji zahteva sposobnosti da podrži hibridnu situaciju, obezbeđivanje moderne, najsavremenije tehnologije će rezultirati kvalitetnim angažovanjem širom sveta.

Kolege rade u modernom kancelarijskom okruženjuphoto: iStock

Dizajneri, stoga, moraju imati na umu da je važno kreirati „mikro-okruženje“ koje nudi jedinstvena radna iskustva koja se ne mogu replicirati van kancelarije, kao što su vrhunski sadržaji inspirisani gostoprimstvom, povezanost sa prirodom ili neverovatan pogled na grad koji ih okružuje.

Druženje, mentorstvo i osećaj zajedništva su među glavnim razlozima zašto su zaposleni motivisani da se vrate u kancelariju, ali šta ako kancelarije mogu da ponude i nešto više? Ponovno uvođenje u kancelariju omogućava kompanijama da ponovo osmisle svoj radni prostor i obezbede zaposlenima sve što im je potrebno za rast, povezivanje i saradnju.

Povezane teme

09.04.2024 Office

Unesite toplu atmosferu u svoj radni prostor

Ukoliko radite od kuće, vaš kancelarisjki dekor dobija još više na značaju, posebno zbog svih zadataka koje je potrebno obaviti i osetiti se inspirisanim sve vreme.

06.04.2024 Office

Nežne i tako očaravajuće: najlepše kućne kancelarije u roze i breskva nijansama

Sa suptilnom elegancijom, toplinom i univerzalnošću u dizajnu, roze i boja breskve donose sofisticiranost i produktivnost u vaš radni prostor.

03.04.2024 Office

Kako koristiti tamne boje za stvaranje lepog i inspirativnog radnog okruženja?

Dok se svetle nijanse često povezuju sa prostranošću i osveženjem, tamne boje sve više dobijaju na popularnosti zbog svoje sposobnosti da stvore elegantnu i fokusiranu radnu atmosf...

31.03.2024 Office

Tepisi kao ključni detalji koji oblikuju atmosferu i estetiku kućne kancelarije

Čini se da je uloga tepiha još istaknutija upravo u okviru kućne radne zone, jer ova prostorija često predstavlja centralno mesto za rad, stvaranje i produktivnost u kući.

28.03.2024 Office

Luksuzne kućne kancelarije: rad i uživanje u estetski privlačnom ambijentu

Luksuzne kancelarije pružaju mesto gde se može efikasno raditi, ali i uživati u estetski zadovoljavajućem ambijentu koji inspiriše produktivnost i kreativnost.

25.03.2024 Office

Kancelarije koje dokazuju da sa zelenom bojom jednostavno nema greške

Zelena boja, koja simbolizuje prirodu i svežinu, donosi sa sobom niz pozitivnih efekata koji mogu poboljšati radno okruženje i podstaći produktivnost.

22.03.2024 Office

Kancelarija u bašti - da ili ne?

Između cvrkuta ptica i zelenih površina, kancelarija u bašti postaje oaza produktivnosti i inspiracije za mnoge moderne radnike.

19.03.2024 Office

5 ideja za dekoraciju kućne kancelarije sa Instagrama

Bez obzira da li preferirate čist i jednostavan izgled ili živopisne detalje koji privlače pažnju, Instagram je mesto gde možete pronaći ideje koje odgovaraju vašem ukusu i stilu.

16.03.2024 Office

5 ergonomskih grešaka koje treba izbegavati u kućnoj kancelariji

Ukoliko i vi provodite sate i sate pogrbljeni ispred svog laptopa ili računara - niste sami, mnogi ljudi su danas suočeni sa istim izazovom.

13.03.2024 Office

Dizajn efikasne kućne kancelarije koja promoviše maksimalnu produktivnost

Da bismo postigli najbolje rezultate u radu od kuće, važno je da pažljivo planiramo i dizajniramo prostor kako bi odgovarao individualnim potrebama i stilu rada.

10.03.2024 Office

4 karakteristike male ali dobro organizovane kućne kancelarije

Rad od kuće od nas zahteva da budemo mnogo kreativniji u pogledu dizajniranja savršenog prostora, takozvane kućne kancelarije.